Олена Дмитрієва: сегменти, які можна вважати вигідними для кредитування
Фінансово-економічна криза і паралельне реформування банківської системи поставили банки у скрутне становище. Після періоду стабільного зростання система пережила щось на кшталт шокової терапії. Багато з них не витримали і зникли з ринку. Іншим довелося перебудовуватися.
Разом з тим кредитування для багатьох банків залишається аж ніяк не пріоритетом у розвитку. Як результат, кредитний портфель банківської системи зменшився з початку року на 13 млрд грн. Але чи так все погано? Сьогодні я спробую розповісти про досвід кредитування на прикладі нашого банку.
Ситуацію можна розглядати як період нових можливостей для виходу на ринок нових гравців. Саме такої позиції дотримується Глобус Банк. Ми вийшли на ринок кредитування і показали непоганий результат. Портфель з початку року зріс на 249 млн грн, або 26%, в тому числі портфель фізичних осіб зріс на 144 млн грн, портфель малого та середнього бізнесу – на 105 млн грн.
Однак, активно кредитуючи, ми дотримуємося своєї стратегії, яка заснована на певних клієнтських сегментах і кредитних уподобаннях. Серед основних тез цієї стратегії можна виділити такі:
1. Ми свідомо відмовилися від ставки на великих корпоративних клієнтів і орієнтуємося на сегменти МСБ та фізичних осіб.
Це знижує ризики. Кредитуємо тільки на невеликі суми. Максимальний кредитний ліміт обмежений 3 млн грн.
Таким чином, дефолт окремого позичальника не становить загрозу для банку.
2. Робимо ставку на іпотеку — сегмент, який на час завмер, а тепер стрімко відроджується.
Варто сказати, що Глобус Банк вийшов на іпотечний ринок півтора роки тому. У житловому кредитуванні великий потенціал, позаяк потреба у власному житлі у українців залишається однією з найбільш пріоритетних, а забезпеченість житлом в Україні є найнижчою в Європі.
Необхідно зауважити, що ми працюємо тільки на первинному ринку, з найбільшими українськими забудовниками, таким чином допомагаючи розвивати будівельну галузь.
До речі, будівництво житла, одне з небагатьох, показує впевнене зростання ось вже котрий рік поспіль.
Також ключовим аргументом на користь роботи на іпотечному ринку була якість кредитного портфеля – клієнти обслуговують кредити без найменших збоїв. Зараз, наприклад, ми видаємо 40-50 кредитів на місяць.
3. Автокредитування. В Україні сформувався великий відкладений попит на оновлення автотранспорту, адже багато українців не могли дозволити собі нове авто з часу автобуму 2007 – 2008 років.
У 2016 – 2017 роках почалося пожвавлення на цьому ринку: відчувши ознаки економічної стабільності, українці поспішають покращити рівень комфорту.
Вийшовши на ринок в грудні 2016 року, зараз працюємо більш ніж з 200 автосалонами по всій Україні. За місяць видаємо по 100 кредитів.
4. При роботі з сегментом малого і середнього бізнесу ми віддали перевагу цільовим кредитам. У нас більше 20 партнерів – продавців транспортних засобів, сільськогосподарської техніки, енергоефективного обладнання.
Серед галузей, яким ми віддаємо перевагу: сільгоспвиробники, харчопром, будівельна галузь, енергосервісні компанії, сфера послуг.
Також ми охоче кредитуємо ОСББ – новий клієнтський сегмент, який зарекомендував себе як надійного позичальника. Для ОСББ пропонуються кредити на енергомодернізацію, заміну ліфтів, кап. ремонти, овердрафти.
Олена Дмітрієва, заступник Голови Правління Банку “ГЛОБУС”
За матеріалами: Finance.ua
Поділитися новиною