Як працюють люди в "Tesla": постійні переробки, травми, мінімальна зарплата


Як працюють люди в "Tesla": постійні переробки, травми, мінімальна зарплата

Нелюдські умови, постійні переробки, виснажлива праця – зворотна сторона медалі під назвою Tesla. Працівники замість “роботи мрії” отримували травми на виробництві і мізерну заробітну плату.

За інформацією The Guardian, коли Tesla купив виведений з експлуатації автомобільний завод в Фремонті, штат Каліфорнія, Ілон Маск перетворив старомодний завод у високотехнологічну “фабрику майбутнього”, де гігантські роботи, названі на честь людей Ікс, формують і складають листи металу всередину для створення машин Tesla.

Підвищений інтерес до електричних автомобілів Маска і його обіцянка змінити автомобільну промисловість, допомогли Tesla значно перевищити вартість компанії Ford і General Motors (GM). Але деякі з працівників-людей, які поділяють завод з їх роботизованими партнерами, скаржаться на виснажливий тиск на роботі, який вони приписують агресивним виробничим цілям Маска. Іноді це призводить до змінюючих життя травм.

Згідно з повідомленнями про інциденти, з 2014 року більше 100 разів викликали швидку допомогу для працівників, які непритомніють, отримують запаморочення, судоми, ненормальне дихання, біль у грудях. Ще сотні отримали поранення і інші медичні проблеми.

У телефонному інтерв’ю про умови роботи на заводі, в якому працює близько 10 000 робітників, генеральний директор Tesla визнав, що його працівники “зазнавали труднощів, працювали багато годин на важких роботах”, але сказав, що він глибоко піклується про здоров’я і добробут своїх працівників. Його компанія каже, що її показники безпеки на виробництві значно покращилися за останній рік.

Маск також сказав, що Tesla не слід порівнювати з великими американськими автовиробниками і що її ринкова капіталізація, яка перевищує сьогодні понад 50 млрд доларів, необгрунтована. “Я вважаю, що ця ринкова капіталізація вище, ніж ми можемо заслуговувати”, – сказав він, зазначивши, що його компанія виробляє всього 1% загальної продукції GM.

“Ми – компанія зі збитками, – додав Маск, – “Це не та ситуація, коли, наприклад, ми просто жадібні капіталісти, які вирішили економити на безпеці, щоб мати більше прибутку, дивідендів тощо. Це просто питання, скільки грошей ми втрачаємо. І як ми виживаємо? Як ми не помремо і не втратимо роботу?”

Колишні й нинішні працівники Tesla розповіли, що змушені працювати більше звичайного робочого дня, під сильним тиском, іноді через біль і з травмами, щоб задовольнити амбіційну мету генерального директора.

“Я бачив, як люди падали, падали на підлогу і розмахували руками”, – сказав Джонатан Галеску, технолог виробництва в Tesla.

“Вони просто відправляють нас працювати навколо нього, поки він ще лежить на підлозі”, – додав Джонатан.

Він був одним з кількох робітників, які заявили, що бачили, як колеги падають від втоми або як їх відвозять в машині швидкої допомоги. “У нас був помічник на моїй лінії, він просто продовжував працювати, продовжував працювати, продовжував працювати, а потім – він просто впав на землю”, – сказав Майки Катура, робочий на лінії акумуляторних батарей.

Інший працівник виробництва Річард Ортіс захопився високотехнологічним цехом. “Це все одно, що ви померли і відправилися на небеса авторабочих”, – сказав він і додав: “Все схоже на майбутнє, окрім нас”.

Tesla є технологічний стартапом, не пов’язаного з правилами старої економіки, і виробника, який повинен виробляти фізичні товари. Ніде це протиріччя не виявляється більш явно, ніж на фабриці Tesla, де бундючна ідея Маска про те, що його компанія буде виробляти 500 000 автомобілів в 2018 році (на 495% більше, ніж у 2016 році), залежить від поту і м’язів тисяч людських працівників і футуристичних роботів.

У лютому працівник Tesla Хосе Моран опублікував повідомлення в блозі, в якому детально описувалися заяви про обов’язкову понаднормову роботу, високі рівні травматизму та низької заробітної плати на заводі.

Повідомлення Морана освітило центр праці робочої сили, яке майже повністю відсутнє в офіційних зображеннях фабрики Tesla.

Майкл Санчес мав дві мрії: бути художником і спеціалістом з обслуговування автомобілів. Він сказав, що був “в захваті”, коли п’ять років тому був прийнятий на роботу в Tesla, компанію, яку він вважав “частиною майбутнього”.

Тепер у Санчеза є дві грижі міжхребцевого диска на шиї, він більше не працює через непрацездатність і більше не може взяти олівець без болю.

Tesla заявила, що травма працівника сталася, коли він встановлював колесо, але Санчес сказав, що це викликано роками, які він провів, працюючи на конвеєрі Tesla. Машини, над якими він працював, були підвішені над лінією, і його робота вимагала роботи руками, які він тримав над головою, весь день.

“Ви можете витримати понеділок”, – сказав Санчес – “Ви можете витримати вівторок. Приходьте в середу, ви почнетее відчувати щось. Четвер – це біль. П’ятниця жах. Тільки в суботу ти можеш відчути себе живим”.

Виробничі практики Tesla, мабуть, були найнебезпечнішими у перші роки своєї діяльності. Компанія не заперечує той факт, що її реєстрований коефіцієнт інцидентів (TRIR), офіційний показник травматизму і захворювань, про який повідомляють регуляторам безпеки на робочому місці, був вище середнього рівня в галузі між 2013 і 2016 роками.

Tesla відмовилася опублікувати дані за ці чотири роки, заявивши, що така інформація “не відображає того, як завод працює сьогодні”.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

  • !

    Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено.

Також з цієї теми: Фондовий ринок
Дивись також
Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
В Контексті Finance.ua