Цінний кадр: десять навичок ідеального співробітника — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Цінний кадр: десять навичок ідеального співробітника

Особисті фінанси
2091
Сьогодні мало кого з рекрутерів цікавлять тільки професійні навички майбутнього співробітника. Так, вони можуть стати приводом для запрошення на співбесіду, але перепусткою в наступний тур будуть зовсім не «технічні характеристики. Керівники компаній все частіше звертають увагу на “м’які якості” потенційного працівника. Деякі керівники навіть зізнаються в тому, що роблять їх пріоритетними, сподіваючись вже в процесі навчити працівника професійним тонкощам. Рекрутинговий досвід роботи найбільших корпорацій дозволяє говорити про топ-10 навичок, якими володіють успішні співробітники.
Вміння спілкуватися по-людськи
Ефективним і успішним стане той, хто вміє слухати інших і грамотно викладати свої думки. Затребувані як уміння просто пояснювати технічні концепції для тих, хто в цьому не розбирається, так і елементарне доброзичливе спілкування з колегами. Експерти LinkedIn стверджують, що кадрові служби не можуть знайти кандидатів з потрібними навичками міжособистісного спілкування у 60% відкритих вакансій. Доведіть, що ви експерт в комунікаціях. Не треба голослівних тверджень, розкажіть, наприклад, як провели презентацію для керівників вищої ланки, переконавши їх відкрити нову лінію бізнесу, що стала прибутковою протягом восьми місяців.
Вміння працювати в команді
В умовах, коли зростає цінність проектної діяльності, цей навик стає одним з ключових факторів кар’єрного успіху. Стів Джобс, співзасновник компанії Apple, вважав, що ефективно може працювати група не більш ніж зі 100 осіб. За час його керівництва у Apple був створений справжній культ малих команд, всередині яких ієрархія не мала значення — був важливий результат до чітко визначеного часу. Щоб виховати в собі вміння працювати в команді, корисно стати волонтером близької вам по духу справи: організовувати поїздки зі своїми дітьми, влаштовувати спортивні марафони або організовувати відпочинок з наметами.
Обізнаність про стан ринку
Навіть якщо людина претендує не на топову позицію, вона повинна знати ринок, на якому працює компанія, і розуміти, які саме позиції вона займає відносно конкурентів. Це дозволяє співробітникам «дивитися на ситуацію зверху», пропонувати цікаві рішення для розвитку бізнесу. Згідно з дослідженням Міжнародної асоціації працевлаштування випускників, 67% керівників компаній вважають, що ці знання — головний дефіцитний навик у вчорашніх студентів. Щоб бути в курсі, уважно вивчіть сайт компанії, в яку хочете влаштуватися. Підпишіться на профільні видання в мережі і на сторінки галузевих лідерів думок в соцмережах, подивіться відеокурси та лекції.
Аналітичний склад розуму і винахідливість
Керівник компанії хоче отримати результат від вашої праці, при цьому він зацікавлений в тому, щоб ви самі придумали, як домогтися його з мінімальними витратами. Це економить час управлінця і дозволяє співробітнику бути творчим і самостійним. До речі, часто на співбесідах кандидата просять знайти вирішення реального бізнес-завдання, що стоїть перед компанією в цю саму хвилину. Це дозволяє відрізнити теоретика від практика (другі, як ви розумієте, цінуються більше).
Націленість на результат
Кандидат повинен бути націлений на досягнення важливих для себе результатів, і це не тільки хороший заробіток. Результат у більшості випадків важливіший за процес. Усвідомлення мети допомагає підтримувати позитивний настрій. Роботодавці цінують оптимістів хоча б тому, що при зустрічі з невдачею ті набагато рідше готові відразу здатися, при цьому краще справляються зі стресом і мають більш міцне здоров’я. Найпростіші і безкоштовні рецепти з переключення настрою: регулярно займайтеся спортом, щоб підвищити рівень ендорфінів, зосередьтеся на тому, що ви можете, а не на тому, що не вийде, виберіть собі зразок для наслідування.
Драйв
Сьогоднішній роботодавець цінує ненормальність в хорошому сенсі слова. Засновник Virgin Group Річард Бренсон радить наймати на роботу авантюристів: ті, хто мислять і діють, надихають інших. За його словами, більшість найкращих його працівників спочатку здалися йому абсолютно дикими. «Ми шукаємо людей, які захоплені чимось. Майже не має значення, чим саме вони захоплені. Під час інтерв’ю з кандидатами ми хочемо побачити, що вони готові проявляти ініціативу», — розповідає про рекрутингову політику Facebook Марк Цукерберг.
Грамотність
Окремим пунктом рекрутери відзначають навик грамотного письма для ідеального кандидата. Почасти це спричинено тим, що понад половина резюме містять граматичні помилки. Учасник проекту не завжди можуть домовитися один з одним, і вміння грамотно описати, наприклад, завдання для одного з колег, дуже важливе. Не менш важливо без помилок листуватися з партнерами та клієнтами компанії. Тому, якщо ви хочете зробити грамотність своєю конкурентною перевагою, уважно перечитайте документи, які додаєте роботодавцю.
Організація робочого процесу
Важливо навчитися досягати поставлених цілей. Організовувати себе, ділити завдання на етапи і успішно їх проходити. Сучасні корпорації бачать перспективи у проектній зайнятості, при якій істотно скорочується кількість менеджерів. Їх замінюють кілька координаторів, а це означає, що кожен учасник команди «нарізає» собі певні завдання і сам визначає, як і коли він зможе їх вирішити. Для зручності планування є багато цифрових помічників, однак і папір з ручкою теж згодяться. Для тренування цієї навички спробуйте скласти план «як я отримаю роботу моєї мрії» і дійте згідно з ним.
Адаптивність або вміння працювати на коліні
Судячи з дослідження Flux Report for Right Managment, 91% HR-директорів впевнені, що до 2018 року здатність пристосовуватися до змін і невизначеності стане головним навиком, на який будуть дивитися при прийомі на роботу. Роботодавці хочуть бачити у себе співробітників, готових у будь-який момент побігти в новому напрямку. Саме тому в багатьох великих компаніях співбесіди навмисно проводять в максимально складних для претендента умовах: відключається світло, доводиться переходити з однієї переговорної в іншу — так на ділі перевіряють ступінь адаптивності. У більш м’яких умовах ви можете продемонструвати свою гнучкість, вказавши в резюме, наприклад, що поєднували роботу та навчання чи маєте досвід фріланса.
Тайм-менеджмент
Дослідження свідчать, що працівники витрачають до 50 хвилин на день на каву, цигарки, соціальні мережі і розлогі розмови. З одного боку, компанія зацікавлена в тому, щоб працівник зробив якомога більше, з іншого — вченими Стенфордського університету доведено, що працювати понад 50 годин на тиждень непотрібно і навіть шкідливо для справи. Тому вміння організувати себе і свій час — навичка, на думку багатьох рекрутерів, більш важлива, ніж лідерські якості або розвинений емоційний інтелект. Почніть із ведення електронного органайзера — це допоможе виявити, на що ви витрачаєте єдиний невідновлюваний ресурс.
Наталія Іонова
За матеріалами:
Forbes
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас