Маск розповів, як працюватиме його підземна транспортна мережа


Маск розповів, як працюватиме його підземна транспортна мережа

Амбіційний підприємець, засновник Tesla, SpaceX і The Boring Company Ілон Маск поділився своїм баченням майбутнього на конференції TED в Ванкувері. Маск розповів про розгалужену мережу тунелів для боротьби з пробками, маневрену електровантажівку і робомобілі, водії яких зможуть спати всю дорогу.

Проект Маска The Boring Company створений для розробки систем буріння підземних тунелів для боротьби з пробками. Нагадаємо, що про компанію підприємець розповів в грудні. Пізніше стало відомо, що The Boring Company займеться будівництвом розгалуженої мережі тунелів для автомобілів та високошвидкісних поїздів, таких як Hyperloop. Також Маск збирається створити бурильну машину, яка буде працювати в 10 разів швидше за аналоги. Фотографія установки нещодавно з’явилася в мережі, але в інтерв’ю Маск пояснив, що поки що компанія використовує вже готове обладнання.

Проект очолює старший інженер SpaceX Стів Девіс, а більшість співробітників працюють позаштатно. Управління The Boring Company забирає у Ілона Маска 2-3% часу.

На конференції Маск показав анімований відеоролик, в якому показано принцип роботи нової транспортної системи. В дорожнє полотно будуть вбудовані пересувні модулі, на які будуть заїжджати автомобілі. Модулі зможуть йти під землю, перевозити машину по тунелю і виводити її назад на трасу. В тунелі транспорт зможе переміщатися зі швидкістю 200 км/год.

Тунелі при цьому можна буде будувати в кілька рівнів — Маск стверджує, що кількість рівнів нічим не обмежена. На даний момент компанія намагається вирішити, як грамотно вбудувати в’їзди і виїзди з тунелів в дорожнє полотно. За словами Маска, система в’їзду і виїзду займе всього два паркувальні місця.

Інша проблема, яка стоїть перед The Boring Company, — це дорожнеча. Будівництво однієї милі метро в Лос-Анджелесі обходиться в мільярд доларів. Маск збирається знизити вартість прокладки тунелів мінімум в 10 разів за рахунок зменшення діаметра. За регламентом, він повинен становити 7-8 метрів але компанія Маска планує зменшити його до 3,6 м.

Ще одна перешкода — це повільна робота бурильних машин, які Маск порівнює з равликами. Обладнання функціонує лише кілька годин на день, а потім проводяться укріплювальні роботи. Маск пропонує створити бурильну систему, яка дозволить одночасно бурити і проводити роботи в тунелі.

Говорячи про міську мобільність, Маск визнав, що поява робомобілів тільки підвищить навантаження на дороги. Саме тому він збирається будувати тунелі. Літаючі автомобілі, які зараз розробляє десяток стартапів, підприємець вважає занадто небезпечними. До того ж вони виробляють занадто багато шуму. А будівництво тунелів, навпаки, проводиться безшумно, тому навіть мешканці будинків над будівництвом нічого не почують.

Робомобілі і електровантажівки

В інтерв’ю Ілон Маск назвав дату запуску виробництва електромобіля Model 3 від Tesla. Процес розпочнеться в липні. Електрокар буде оснащений вісьмома камерами і системою GPS. На думку Маска, ефективний комп’ютерний зір допомагає автомобілю обходиться без лідарів і забезпечує необхідну автономність. «Камер достатньо, щоб автомобіль бачив в 10 разів краще за людину», — зауважив Маск.

Вже в листопаді-грудні цього року електрокари Tesla в режимі автопілота зможуть самостійно дістатися з парковки в Каліфорнії до паркування в Нью-Йорку. Водієві навіть не потрібно буде торкатися панелі управління. Проте стежити за рухом все-таки доведеться. Через пару років і ця необхідність відпаде, а водій зможе спати за кермом, доручивши управління автопілоту.

Маск попередив, що система ніколи не буде досконалою. Навіть при 99,9% безпеки ризик аварії все одно залишиться, але він буде значно меншим, ніж в автомобілі без автопілота.

Глава Tesla також показав тізер електровантажівки, прототип якої вже розроблений. Маск вже випробував новий транспортний засіб — за його словами, вантажівка вражає своїм масштабом в поєднанні з маневреністю спортивного автомобіля. Tesla Semi обійде дизельні вантажівки за величиною крутного моменту і запасу ходу.

«Рано чи пізно всі дахи будуть обладнані сонячними панелями. Це станеться через 40-50 років, але вже через 15 років відсутність сонячної черепиці буде здаватися чимось незвичайним», — поділився своїм прогнозом Ілон Маск. На його думку, більшість будинків в США зможуть самі себе забезпечувати енергією після встановлення сонячної покрівлі. Її випуском Tesla займеться разом з придбаним раніше стартапом SolarCity.

Важлива частина стратегії компанії — це створення повноцінної системи енергетичних продуктів, яка включає електромобілі, станції підзарядки, домашні акумулятори і сонячні панелі на даху. Виробляти акумулятори для систем зберігання енергії і електрокарів Tesla буде на фабриках Gigafactory. На заводі в Неваді виробництво вже почалося. Всього компанія планує щороку випускати батареї на 100 гігават*годин. З часом Маск збирається вийти на глобальний ринок і побудувати близько 100 заводів Gigafactory по всьому світу. Локації перших 2-4 заводів будуть анонсовані до кінця цього року.

Для польотів на Марс Ілон Маск і його компанія SpaceX збираються створити потужну ракету з висотою 40-поверхового будинку. За силою тяги апарат в 4 рази перевершить найпотужнішу з існуючих ракет Сатурн-5 і зрівняється з тягою 120 літаків Boeing 747. Причому на борту майбутньої ракети можна буде перевезти сам Boeing 747 з пасажирами та вантажами. Міжпланетна транспортна система, яку Маск представив у вересні, буде побудована за 8-10 років, хоча команда SpaceX ставить собі більш жорсткі дедлайни.

На питання журналіста про те, навіщо Маску відправляти людей на Марс, підприємець відповів, що майбутнє без такої можливості здається йому сумним. «Якщо ми не підемо туди, не станемо мультипланетарним видом, то майбутнє буде здаватися жахливо депресивним», — зауважив Маск.

Юлія Красильникова

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
В Контексті Finance.ua