Телеком-регулятор запропонував зареєструвати всіх мобільних абонентів


Телеком-регулятор запропонував зареєструвати всіх мобільних абонентів

Якщо порядок ідентифікації стільникових користувачів спростити, то це дасть поштовх до розвитку нових – зокрема, фінансових – послуг. Головне, щоби цей крок не виявися початком “закручування гайок”.

Національна комісія регулювання зв’язку та інформатизації (НКРЗІ) виступила з наміром змінити порядок реєстрації пріпейд-абонентів. Це близько 95% всіх користувачів стільникового зв’язку України. Про це сьогодні повідомила прес-служба відомства.

НКРЗІ запропонувала значно спростити спосіб, за допомогою якого абоненти змогли би пройти реєстрацію. Наприклад, комісія вважає за доцільне запровадити подачу заявки в електронній формі.

Свої наміри регулятор пояснив зростаючими загрозами, які несе поширення онлайн-сервісів, а разом із ними – збільшуються ризики шахрайства. Тому варто змінити механізм реєстрації мобільних абонентів, щоби захистити їхні особисті дані та фінанси від зловмисників.

Трійка найбільших операторів загалом підтримала намір НКРЗІ. У Київстарі вважають, що ідентифікація надасть змогу абонентам у разі потреби швидко заблокувати свій номер. Тоді шахраї не зможуть провести верифікацію з банківською установою та вкрасти кошти з банківського рахунку жертви.

Онлайн-реєстрація з використанням електронного цифрового підпису або Mobile ID – це витратний, однак правильний процес, вважають у компанії Vodafone Україна. А от до спрощення процесу реєстрації оператор поставився із застереженнями. В компанії переконані, що його потрібно проводити з урахуванням усіх можливих ризиків. Щоби виключити випадки зловживань, коли хтось навмисне або випадково назветься чужим ім’ям. Якщо ж потім ця людина скоїть якусь протизаконну дію, то складнощі можуть виникнути і у того, чиїм ім’ям назвався зловмисник, і у правоохоронних органів при його пошуку.

lifecell підтримав ініціативу регулятора. Оператор зазначив, що в Євросоюзі давно існує загальноприйнята та цивілізована практика, коли при купівлі припейд-картки абонент проходить реєстрацію. “Ця проблема є особливо актуальна з огляду на постійну терористичну загрозу в Україні та антитерористичну операцію на сході держави”, – підкреслили в компанії.

Однак lifecell не погодився із НКРЗІ щодо масового характеру шахрайських дій із особистими даними мобільних користувачів. Радше, самі абоненти страждають і стають жертвами шахраїв, надаючи зловмисникам свої персональні дані. Оператор навпаки, маючи інформацію про власника номеру, може швидко та без зайвих затримок заблокувати SIM-картку. І таким чином не дозволити шахраям використати кошти на рахунку абонента. А також позбавити їх каналів зв’язку для незаконних дій з даними, які зберігаються на терміналі клієнта.

Голова правління Інтернет Асоціації України Олександр Федієнко вважає, що оператори й зараз мають достатньо способів для запобігання шахрайству. “На мій погляд, із введенням цього, наголошую, добровільного механізму для абонента ситуація кардинально не зміниться. Скоріше за все, це проміжна дія, щоб у подальшому цю норму зробити вже обов’язковою для оператора”, – висловив припущення він. Тобто, стільникові компанії не зможуть уже продавати пріпейд-пакети на умовах повної анонімності, як зараз.

Микола Оліярник

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Також з цієї теми: Казна та Політика
Дивись також
В Контексті Finance.ua