Битви за майбутнє. Технологічні угоди, які змінять світ — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Битви за майбутнє. Технологічні угоди, які змінять світ

Світ
696
Для більшості обивателів багато сучасних технологій все ще здаються фантастикою, але світові корпорації, що уважно відстежують тренди і тенденції у сфері розвитку штучного інтелекту, вже повним ходом працюють над втіленням ідей, які прискорять процес переходу людства в світ майбутнього.
Журналісти розбиралися в тому, як угоди і злиття, що відбуваються на бізнес-арені між найбільшими гравцями, відображають початок змін, які найближчим часом можуть сформувати зовсім інше суспільне світорозуміння.
Враховуючи здатність до самонавчання, зовсім скоро ШІ буде давати великі переваги власникові, тому гіганти індустрії вже зараз активно ведуть свої розробки і скуповують конкурентів.
Серед безлічі можливих застосувань ШІ для бізнесу варто виділити два основні: експертні системи та розпізнавання образів. За допомогою експертних систем можна передбачати подальші події на основі наявних даних, а також результати цих подій. Це і прогноз погоди, і соціологічні дослідження, і аналіз економічної ситуації. Можна ставити наукові досліди повністю у віртуальному середовищі, передбачати (і запобігати) колапси в логістиці, проектувати міське середовище (наприклад, повністю віртуальне місто Virtual Singapore), розраховувати і тестувати складні інженерні конструкції (Adobe Dreamcatcher).
За останні п’ять років було здійснено понад 30 великих поглинань, у тому числі такими компаніями, як Apple, Google, Salesforce.
Наприклад, влітку 2016 року Intel купила великого розробника устаткування на основі ШІ Nervana Systems, Apple посилила інтелект голосового асистента Siri розробками компанії Turi. А Google купила вже дев’ять розробників ШІ, зокрема DNNresearch.
Важливий момент: купують компанії не тільки заради технологій, які вони розробили, а в основному заради команди, яка в майбутньому зможе розробити щось ще краще.
Переосмислення їжі
Безліч технологій замінюється однією і дозволяє з’являтися гігантам, які будуть контролювати якусь галузь повністю
Ви мрієте відкрити затишний ресторанчик з натуральними продуктами? Тоді ми йдемо до вас! Останнім часом така, здавалося б, традиційна сфера життя, як травлення, активно переосмислюється. Прогресивне людство починає розуміти, що не вся їжа однаково корисна. Їсти м’ясо – шкідливо для людини, та й овочі теж відчувають біль.
У 2013 році був представлений перший гамбургер з м’яса, вирощеного в пробірці. Тоді його виробництво обійшлося приблизно в $325 тис. У 2017-му ціна кілограма такої яловичини знизилася до $80 (тобто один гамбургер коштує $11). Штучно вирощена яловичина стала трохи дорожчою за натуральне м’ясо.
Крім того, переосмислення відношення до їжі разом з прискоренням глобального ритму життя призводить до питання: навіщо витрачати час на приготування їжі? У результаті в 2013 році американський програміст Роб Райнхарт розробив напій, що містить всі речовини, що надходять з їжею і необхідні для підтримки життєдіяльності. Завдяки зовнішнім інвестиціям ціну напою вдалося знизити до $2 за 400 кілокалорій ($70 на місяць). Напій швидко набув популярності. З’явилися Slimfast, Atkins, Special K, Nutrisystem, розробники протеїнових напоїв для спортсменів і людей, що дотримуються особливих режимів харчування.
Актуальною проблема виробництва їжі стає через зростання населення планети. Якщо з появою теплиць і генних модифікацій проти захворювань і шкідників питання щодо рослин частково було зняте, то розведення тварин все ще пов’язане з низкою проблем. Багато корму і багато відходів, велика рогата худоба, згідно з доповіддю ООН, завдає довкіллю більше шкоди, ніж автомобілі і літаки разом узяті. У загальній складності це 18% всіх парникових газів у світі.
Інтерес до вирішення цього питання підігрівають і вегетаріанці. Згідно з опитуваннями, близько половини з них обіцяє почати вживати м’ясо, якщо це не буде пов’язане з вбивством тварин.
У результаті в найближчі кілька років нас чекають цікаві інновації у сфері розвитку штучної їжі. Компанія творця першого гамбургера з штучним м’ясом Mosa Meat анонсує початок продажів лабораторної яловичини в найближчі 4-5 років, Memphis Meats планує через 2-5 років запустити продаж фрикадельок з пробірки, а також збирається вирощувати в лабораторії стейки і курячі грудки. Ізраїльський стартап SuperMeat культивує кошерну курячу печінку, американська компанія Clara Foods синтезує яєчні білки, а Perfect Day Foods створить молочні продукти нетваринного походження.
Боротьба за аудиторію
За увагу споживачів боролися завжди, але через зростаючу інтеграцію людей і технологій аудиторію тепер можна вивчати і використовувати на порядок глибше. Соціальні мережі знають ваші інтереси і коло спілкування, b2b-сервіси — все про ваш бізнес, фітнес-трекери — про стан здоров’я та маршрути пересування.
Поведінка людей для ШІ — важлива складова навчання, для бізнесу — клієнтська база та джерело даних для прогнозів. Об’єднання цих розрізнених даних у повну картину та аналіз взаємозв’язків між ними дозволить краще розуміти кожну людину.
Ця тенденція і є причиною того, чому, наприклад, у жовтні минулого року про свої плани щодо злиття оголосили AT&T і Time Warner.
Тепер ці дві компанії, маючи у власності різні системи зв’язку, у тому числі кабельне телебачення, широкосмуговий доступ в інтернет, системи супутникового телебачення і стільникові мережі, мають безліч інструментів надавати більший вплив на споживачів через інформаційні і розважальні передачі.
Водночас Kickstarter наростив власну аудиторію купівлею потокового музичного сервісу Drip через його можливості добровільно підтримувати музикантів. Bass Pro Shops купив свого прямого конкурента cabela’s за $5,5 млрд, тим самим практично вдвічі збільшивши кількість магазинів. Обидві компанії спеціалізуються на торгівлі товарами для активного відпочинку і туризму і після об’єднання стануть найбільшою галузевою мережею США і Канади.
Wal-Mart купив Jet.com за $3 млрд, що значно зміцнило його позиції в онлайн-торгівлі. А американський телеканал CNN найняв на роботу відомого відеоблогера Кейсі Нейстата.
Тенденція до злиття і укрупнення корпорацій відображається в назвах компаній і послуг, які стають загальновживаними. Як колись для нас стали звичайними словами ксерокс, памперс, джип, кеди, джакузі, унітаз, тепер ми гуглимо інформацію і їздимо в гості на убері.
Перехід на універсальні послуги
Аудиторію можна не тільки аналізувати, але і обслуговувати. Круто знайти простий, але при цьому найбільш універсальний продукт (або послугу). Наприклад, Uber — одна проста послуга. Не маючи свого автопарку, компанія оцінена приблизно втричі вище, ніж вся мережа готелів Hilton (3900 готелів). Apple майже не змінює дизайн і надає послугу “просто телефон”. Гігафабрика Ілона Маска, яка вже випускає акумуляторні батареї, до наступного року обіцяє подвоїти світове виробництво батарей.
На бізнес-ринку тренд на монополізм призводить до найбільших угод. Cisco купує CliQr Technologies і Jasper Technologies. General Motors купує Cruise Automation. Goldman Sachs — Honest Dollar, Foxconn — Sharp.
До речі, однією з причин зростаючої популярності електротранспорту є саме тренд на спрощення. Якщо двигун внутрішнього згорання складається із сотень частин і вимагає безлічі операцій зі складання, налагодження, ремонту, то електричний — з кількох деталей і збирається “на коліні”. При цьому ніяких трансмісій, коробок передач. Все управляється дротами, достатньо підключити батарею.
Безліч технологій замінюється однією і дозволяє з’являтися гігантам, які будуть контролювати якусь галузь повністю. Малому та середньому бізнесу залишається тільки локально адаптувати їх універсальну продукцію.
Антон Малов
За матеріалами:
Фокус
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас