0 800 307 555
0 800 307 555

У Києві дедалі частіше закриваються дорогі магазини


У Києві дедалі частіше закриваються дорогі магазини

У великих торгових центрах столиці масово закриваються бутики модного одягу. На багатьох вітринах висять оголошення про повний розпродаж товару в зв’язку з ліквідацією магазину. Знижки дають максимальні – до 70%, але навіть з такою уцінкою купувати речі городяни не хочуть. Експерти кажуть: імпортний одяг і взуття стали занадто дорогими для більшої частини киян.

Невигідно працювати

Як розповів аналітик консалтингової компанії SV Development Сергій Костецький, причина масового зникнення модних брендів – високі орендні ставки і витрати на комунальні послуги.

«У рітейлі і так було не все гаразд. А з початку цього року ситуація погіршилася ще більше: підвищилися тарифи на опалення, воду та електроенергію. Власники приміщень перекладають витрати на орендарів, для яких нові суми стають непідйомними», – говорить Костецький. За його словами, власники приміщень просто не хочуть помічати падіння попиту і продовжують задирати ціни за квадратні метри.

Ідуть з центру на околиці

Міграція бутиків не обійшла стороною навіть найбільші торговельні центри столиці. Так, в ЦУМі низка брендів, які відкрили там свої магазини, вже шукають інші варіанти. «У нас обслуговуючого персоналу більше, ніж відвідувачів. Багато магазинів змушені працювати за межею рентабельності. Наскільки мені відомо, вже більше десятка бутиків підшукують інше місце», – розповідає нам адміністратор одного з бутиків в ЦУМі. Втім, в самому ЦУМі цю інформацію поки що не підтверджують. «Так, ринок зараз не в найкращому стані, але інформація по орендарям – неправда», – сказав директор зі зв’язків з громадськістю компанії «ЕСТА Холдинг» Антон Гливинський.

Є й ті, хто не йде, але закриває нерентабельні точки, не вірячи в їх перспективи вийти в прибуток хоча б у середньостроковій перспективі. Так, в кінці минулого року лідер британського ринку Marks&Spencer і їхній конкурент – найбільший американський постачальник одягу Gap закрили свої магазини на Хрещатику.

Інші ж, щоб вижити, намагаються перебратися з центру на околиці. За словами Костецького, в такій ситуації сподіватися на прихід до Києва нових брендів не доводиться. «Попри надлишок торгових площ, нові бренди заходити не хочуть. Вони розуміють, що в найближчому часі в Києві нічого не продадуть. Погляньте на Lavina Mall, який недавно відкрився, – більше половини площ порожні… Сьогодні рітейлери віддають перевагу Білорусі. Там держава створила більш сприятливі умови», – говорить Костецький.

У свою чергу, директор з розвитку бізнесу консалтингової компанії UTG, яка є брокером ТРЦ Lavina Mall, Сергій Заїка розповів, що в Lavina Mall повно порожніх приміщень, тому що був не сезон. «Брендам невигідно розміщувати зимову колекцію, а потім через місяць міняти її на літню. Тому багато хто витримав паузу і зараз заїжджають в орендовані приміщення. Вільних приміщень в Lavina Mall максимум 15%», – говорить Заїка.

Ціни зростуть ще більше

Але попри низькі попит і платоспроможність киян, знижувати ціни бутики не будуть. Як каже голова Асоціації постачальників торговельних мереж Олексій Дорошенко, висока чутливість покупців одягу до зростання цін на імпортні товари підштовхнула багато магазинів до порогу, за яким починається нерентабельність.

«Ціни можна знижувати, коли є високі обсяги, а їх немає. З урахуванням підвищення вартості комуналки роздрібні ціни на одяг зростуть ще більше», – говорить Дорошенко. За його словами, вже зараз середня націнка в столичних бутиках – близько 200%.

Власники ТЦ економлять на розетках і ліфтах

Підвищення комунальних тарифів змушує власників торгових центрів економити. З першими незручностями зіткнулися відвідувачі одного з ТРЦ в Шевченківському районі Києва – там на фуд-корті знеструмили розетки, до яких відвідувачі підключали ноутбуки та мобілки.

А в одному з дорогих центральних ТРЦ адміністрація заборонила співробітникам користуватися ліфтами.

«Нам надійшла сувора вказівка не користуватися ліфтами. Погрожують звільненням. Є вже перші прецеденти, коли співробітників змушували писати пояснювальну за поїздку ліфтом», – розповідає працівник одного зі столичних ТРЦ.

Антон Дранник

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Опитування
В Контексті Finance.ua