Артем Ковбель: про ситуацію з електромобілями в Україні — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Артем Ковбель: про ситуацію з електромобілями в Україні

Технології&Авто
1107
Україна здобула п’яте місце в міжнародному рейтингу за темпами розвитку електромобілів, випередивши такі країни, як США, Нідерланди та Японія. Швидше електричний транспорт розвивається лише в Ісландії, Швеції, Норвегії та Китаї. Чи відповідає дійсність цьому рейтингу? Якщо так, то чому в Україні такі хороші темпи розвитку електромобілів?
В умовах обмеженості ресурсів, поглиблення кризи і падіння платоспроможності українського населення дедалі більше людей замислюються про оптимізацію своїх особистих витрат, в тому числі і про статтю витрат в частині утримання свого авто з ДВЗ (двигуном внутрішнього згоряння).
Згідно з актуальними даними Державної фіскальної служби, кількість електромобілів, ввезених на територію України, збільшується навіть не в лінійній, а в експоненційній прогресії, так, з 2014 року в нашу країну було офіційно ввезено понад 2000 одиниць автомобілів з електробатареями, з них тільки за перше півріччя 2016 року було ввезено близько 900 авто.
Ще як мінімум до 1000 одиниць авто було ввезено в чорну, відповідно цифра ще більша.
Загальна кількість авто, ввезених на територію України, могла б бути набагато більшою, якби не виникла проблема з сертифікацією американських автомобілів влітку 2016 року.
Однією з основних проблем, до ще більшої динаміки збільшення кількості зелених авто, є проблема відсутності інфраструктури зарядних станцій, особливо при з’єднанні міст мільйонників.
Даний факт робить неможливим переміщення на електрокарі на дистанцію, що перевищує його запас ходу, який в середньому коливається від 100 до 300 км. При цьому варто відзначити динаміку зростання зарядних станцій і швидкісних зарядних станцій «в містах», бо їх кількість протягом 2016 року зросла зі 150 до майже 600. Серед міст-лідерів варто відзначити Київ і Харків. Динаміку і локації зарядних станцій в усьому світі, в тому числі в Україні, дозволяє відстежувати додаток – plug share.
З боку Держави на підтримку зростання кількості електромобілів 25 листопада 2015 року був прийнятий і підтриманий Верховною Радою Закон України № 822-VІІІ, згідно з яким було встановлено нульову ставку ввізного мита на автомобілі, оснащені електродвигуном, відповідно мито в розмірі 10% від оціночної вартості електромобіля було фактично скасовано.
На даний момент при купівлі електромобіля необхідно сплатити оціночну вартість авто, ПДВ в розмірі 20% і разовий платіж 109 євро з одиниці авто.
Артем Ковбель: про ситуацію з електромобілями в Україні
Також наприкінці 2016 року в ВР був зареєстрований Законопроект № 5494 про скасування ввізного ПДВ на електромобілі і запчастини до них до 2021 року.
У цьому ж законопроекті пропонується скасувати акцизний податок на електромобілі, що становить 109 євро і 20%, перевізники таксі будуть звільнені тільки в тому випадку, якщо послуги таксі надаються за допомогою електромобілів. Цей законопроект знаходиться на розгляді. Раніше також на користь скасування ПДВ на електромобілі був поданий Законопроект – No 1912 який був відхилений у другому читанні.
Загальносвітові продажі електромобілів також не стоять на місці і показують більш ніж 100% динаміку зростання в усьому світі. В авангарді «Зеленого буму» стоять Китай, Америка, Норвегія (до 2025 року Норвегія може стати першою країною в світі, де будуть дозволені до використання тільки машини з нульовим рівнем шкідливих викидів), Японія, в якій, до речі, кількість електричних зарядних станцій перевищила кількість традиційних АЗС.
З примітних тенденцій варто відзначити той факт, що Україна демонструє високу динаміку зростання зелених машин в порівнянні з країнами-лідерами в розрізі % зростання кількості машин на території країни. Також на території України стали з’являтися зелені служби таксі, в автопарку яких є лише електромобілі, наприклад найбільша в Україні служба «Оксі Таксі» з 70 машинами Nissan leaf.
Беручи до уваги сукупність тенденцій і чинників, які впливають на збільшення електромобілів в Україні, немає ні секунди сумніви в тому, що в горизонті 5 років кількість екологічних засобів пересування буде рахуватися десятками тисяч. Вперед в зелене майбутнє!
Артем Ковбель, партнер Kreston GCG
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас