0 800 307 555
0 800 307 555

Антон Новохатній: як саме вашій компанії може допомогти ОЦО


Антон Новохатній: як саме вашій компанії може допомогти ОЦО

Сьогодні, п’ючи вранішню каву і дивлячись на білий сніг, я задля цікавості задав у пошуковик формулювання «Об’єднаний центр обслуговування» (ОЦО). Очікував відгуку в українському сегменті ринку. Однак, майже нічого, біла сторінка, як сніг за вікном. Лише повідомлення шестирічної давнини про відкриття такого офісу компанією Nestlе у Львові та купа повідомлень про створення Центрів обслуговування платників у підрозділах ДПІ. Останнє звучить як насмішка.

Можна на пальцях перерахувати всі ОЦО в Україні. Разом з тим, у російському та англомовному сегменті Інтернету формулювання «Общий центр обслуживания» чи «Shared services center» дає безліч посилань.

У Росії успішно впроваджують у тій чи іншій мірі моделі ОЦО такі потужні компанії, як ЛУКОЙЛ, «Северсталь», «Сибур», Сбербанк России, «МегаФон», «МТС» тощо.

Про роль об’єднаних центрів обслуговування вже чули і наші українські компанії, але не поспішають їх впроваджувати. Може тому, що слово «реформа» досить часто наганяє на наших людей страх, і нічого іншого, аніж затягування пасків, від реформ вони не очікують?

Проте, я все ж таки насмілюся зруйнувати ці страхи. За дослідженнями, проведеними SSON (Мережа загальних служб та аутсорсингу — ред.), створення в компанії такого підрозділу як ОЦО, куди перенаправлені певні бізнес-процеси організації (як правило, непрофільні – це бухгалтерський облік, управління кадрами, тощо), у кінцевому результаті має призвести до зниження витрат, зростання ефективності роботи, поліпшення сервісу, та врешті решт до прозорості документообігу.

І я щоразу переконуюся в цьому у своїй повсякденній роботі. ОЦО підвищує внутрішній контроль у компанії і автоматизує бізнес-процеси. Інакше б я просто не мав часу на каву і написання цього тексту.

Звісно, ви скажете, що є і ризики, і будете праві. Серед них можна виокремити:

  • відсутність досвіду управління проектами;
  • надмірна централізація інформації та стандартизація бізнес процесів та облікових політик;
  • додаткові витрати, пов’язані з інтеграцією підприємств в єдину систему;
  • витрати пов’язані з IТ, а саме доопрацювання або зміна ERP системи.

Але варто співставити ті труднощі, що виникають при створенні ОЦО (не важливо, чи це юридично відокремлена організація, чи підрозділ в структурі підприємства), і переваги.

Досвід показує, що здобуваємо значно більше, а саме:

  • скорочення витрат;
  • централізація функцій;
  • пристосуватися до зростання;
  • підвищення якості обслуговування.

У сусідній нам Росії «мода» на ОЦО прийшла з-за кордону. І там швидко оцінили плюси таких центрів.

Як можна дізнатися зі спеціалізованих ресурсів, торік у Самарі «МегаФон» запустив подібний центр і компанія планує зекономити більше ніж 470 мільйонів рублів у рік!

«МегаФон» створив ОЦО, щоб централізувати:
- ведення обліку і звітності;
- фінансовий контроль і казначейство;
- передачу частини функцій управління персоналом;
- планування і супровід замовлень;
- адміністрування дебіторської заборгованості;
- підтримку операцій корпоративного бізнесу.

Центр працюватиме на сучасному програмному забезпеченні. Інвестицій в проект компанія не озвучила.

Але звісно, це не означає, що після створення ОЦО можна ні про що не хвилюватися. Побудова такої моделі управління – витратний і трудомісткий процес, який інколи вимагає багато часу для поступового впровадження її в роботу.

Ми створюємо, фактично, нову повноцінну бізнес-одиницю, яка потребуватиме технічної платформи та кваліфікованого персоналу. Та й не всі будуть підтримувати таке рішення. Противниками можуть бути, приміром, керівники компаній-підрозділів, з-під крила яких і виводитиметься ряд допоміжних і повторюваних бізнес-процесів.

Відповідно, керівники втрачатимуть певний контроль…

Але чому ж тоді західні і російські компанії готові інвестувати в створення ОЦО чималі кошти?

Звісно, справа не лише в розвантаженні фронт-офісів, які відповідають за безпосередню роботу з клієнтами, замовниками, задля їх кращої профільної функції. Хоча це якраз дуже важливо. Але демонстрація таблиць і діаграм з чужими цифрами нікого не переконає.

Потрібно зробити власні розрахунки і побачити, яку кількість непрофільної звітності змушені виконувати фронт-офіси. То чи не краще перенести все це на ОЦО, який би став вашою надійною опорою?

Далі буде…

Антон Новохатній, керівник Об’єднаного центру обслуговування, Gruma EMEA

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

  • !

    Колонка відображає виключно точку зору автора, та може не збігатися з думкою редакції. Публікація колонок здійснються згідно Правил, а Finance.ua виконує лише роль носія. Копіювати ці авторські матеріали можна лише за наявності посилання на автора та Finance.ua.

Дивись також
Весь ринок:Фондовий ринок
Архiви:2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015
Опитування
В Контексті Finance.ua