Наталія Мільчакова: чому зниження акцизів на авторинку не викликало купівельного буму — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Наталія Мільчакова: чому зниження акцизів на авторинку не викликало купівельного буму

Особисті фінанси
1203
Влітку 2016 року рішенням Верховної Ради України був знижений акциз на імпортні автомобілі з пробігом. Зниження виявилося досить різким, наприклад, на автомобілі секонд-хенд з бензиновим двигуном об’ємом від 1 до 1,5 літра акцизний збір знизився в 10-14 разів. На уживані авто з бензиновим двигуном від 1,5 до 2,2 літра акциз був знижений у 6-9 разів, а на автомобілі із двигуном від 2,2 до 3 літрів акциз обвалився в 9-18 разів.
На авто з дизельним двигуном акцизи теж впали. Так, для машин з дизельним двигуном від 1,5 до 2,5 літра акциз впав трохи менше, ніж на бензинові авто, але теж пристойно – в 5-7 разів.
Здавалося б, нововведення має сильно полегшити життя українським автолюбителям, підвищити попит на автомобілі з пробігом і оживити автомобільний ринок.
За даними асоціації Укравтопром, в 2016 році продажі автомобілів в Україні зросли на 41%, до 65 560 одиниць, однак мова йде лише про нові автомобілі. Що стосується автомобілів з пробігом, то, згідно зі статистикою Укравтопрому, темпи зростання цього сегмента авторинку України були значно нижчі, легкових автомобілів на первинному ринку було продано 17 417 одиниць, що на 22% більше, ніж у 2015 році. А обсяг продажів комерційних автомобілів знизився на 19% до 2015 року, до 12 866 штук.
Таким чином, зниження акцизу, безумовно, надало підтримку ринку автомобілів, проте очікуваного буму на ринку так і не сталося. Причинами стало те, що зниження акцизу стосувалося не всіх автомобілів з пробігом, а тільки тих, які відповідають стандарту «Євро-5», тих, які були випущені після 1 січня 2010 року, а також, що особливо важливо, нові ставки акцизів не поширювалися на автомобілі з пробігом, які ввозяться на територію України з Росії.
Згідно з даними ВААІД, до початку 2016 року від 25% до 50% імпортних автомобілів з пробігом ввозилися в Україну саме з території Росії, причому ціна таких авто була на 30-50% нижча, ніж в Україні, і в рази нижча, ніж у країнах східної Європи, що входять до Євросоюзу.
Від зниження акцизів, таким чином, виграли тільки жителі західних областей України, де на місцевому ринку б/у автомобілів переважали машини, завезені з Європи, переважно з Франції та Німеччини.
У свою чергу, на сході України переважали машини, завезені з Росії, відповідно, мешканці цих регіонів не одержали переваг від зниження акцизу на іномарки з пробігом.
Після зниження акцизів, яке стосувалося фактично тільки іномарок, ввезених безпосередньо з ЄС, розстановка сил на українському авторинку радикально зміниться на користь машин, безпосередньо імпортованих з Європи. Але значній частині покупців буде від цього не легше.
Так, за даними Державної служби статистики України, з 2014 по 2016 рік реальні грошові доходи населення впали більш ніж на 28%. Хоча в 2016 році цей показник зріс на 5,6% до 2015 року, загальна картина зниження споживчого попиту не сильно змінилася. Таким чином, про купівельний бум на українському авторинку поки ще дуже рано говорити.
Наталія Мільчакова, заступник директора аналітичного департаменту Альпарі
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас