Міст, який в Києві будують 15 років, за ціною злетів до найдорожчих у світі


Міст, який в Києві будують 15 років, за ціною злетів до найдорожчих у світі

Один з найстаріших довгобудів столиці, Подільсько-Воскресенський міст, може бути добудований не раніше ніж через три роки. Як кажуть у мерії, своїх коштів на добудову мосту Київ не має, тому вони сподіваються знайти інвестора. Експерти налаштовані скептично і запевняють: приватним інвесторам міст не цікавий.

Інвесторам не вигідний

Мер Віталій Кличко заявив, що рух по Подільському мосту, який повинен з’єднати гілкою метро Троєщину із правим берегом, планують запустити не раніше ніж через три роки. «Я використовав свої особисті зв’язки з німецькими друзями. Ми провели переговори і знайшли інвесторів», — заявив мер.

За його словами, спочатку планують запустити автосполучення по мосту, а потім вже метро. Треба сказати, що про інвесторів Кличко говорив ще під час передвиборної кампанії. Але досі їх ніхто не бачив. Нагадаємо, будівництво моста почалося в 2003 році, і при кожному з мерів були активні фази будівництва, але з 2011 року будівництво майже зупинилося. При цьому за весь час на підготовку і зведення об’єкта було витрачено 3,424 млрд грн, у тому числі на будівельні роботи — 2,285 млрд грн.

Втім, як кажуть експерти, знайти інвестора для добудови мосту — завдання не з легких. Так, за словами радника міністра інфраструктури Олександра Кави, міст — неприваблива інвестиція.

«Інвестори — це не благодійний фонд, вони просто так гроші не дають. Вкладення інвестицій передбачає отримання прибутку. А на мосту як на об’єкті міської дорожньої інфраструктури інвестори не зароблять», — пояснює Кава.

Водночас, як розповіли в департаменті транспортної інфраструктури КМДА, наразі столична влада розглядає варіант передачі моста інвестору за договором концесії, коли на частини шляхопроводу організовується платний рух, і прибуток від зборів надсилається інвестору. «Не факт, що з Подільським мостом буде саме так, але це один з теоретично можливих варіантів співпраці з німецькою стороною», — сказали в мерії.

У такому випадку, за словами директора інституту «Київдормістпроект» Володимира Воробйова, окупність інвестицій складе близько 30-40 років, і навряд чи хтось з інвесторів захоче так довго чекати.

$400 млн на міст

Як кажуть експерти, чим довше стоїть недобудований Подільський міст, тим менше шансів у жителів Троєщини отримати нормальне транспортне обслуговування через постійне збільшення кошторису будівництва.

Так, у 2012 році будівництво мосту оцінювалося в 5 млрд грн, в 2013-му — вже 7,6 млрд грн і нарешті в 2017-му — 11,2 млрд грн, або $400 млн. Якщо врахувати вже витрачені на будівництво мосту 3,424 млрд грн, то Подільський міст сміливо може претендувати на статус найдорожчого в світі. Приміром, вартість найвищого мосту в світі — через річку Сідухе в Китаї склала близько $100 млн, найбільший розвідний міст у Європі — ім. Гюстава Флобера у Франції — обійшовся в $155 млн, а другий по висоті дорожній міст світу Віадук Мійо у Франції звели за $400 млн. Причому терміни будівництва цих мостів не перевищували п’яти років.

Опори можуть упасти

Тим часом архітектори б’ють тривогу: що конструкції мосту, що ховаються під водою, давно потребують заміни. Як розповів член містобудівної ради КМДА Георгій Духовичний, через тривалу консервацію опори мосту вкрилися корозією і можуть завалитися.

«Крім того, там є проводка та інші непристосовані до вологи елементи, які в процесі замороження будівництва вийшли з ладу. Також багато металевих конструкцій розікрали на металобрухт», — каже Духовичний. У мерії підтверджують слова архітектора і кажуть, що ті опори, які стоять досі, встановлювалися багато років тому як «тимчасові».

Крім того, враховуючи зміни транспортних потоків, у мерії розглядають можливість зміни виведення транспортних шляхів з мосту. «Якщо раніше проект передбачав виведення мосту на вул. Електриків, то сьогодні обговорюється можливість виведення мосту на вул. Верхній і Нижній Вали, через які транспорт рухається в бік Лук’янівки», — розповіли нам.

На шляху моста постав масив на острові президента?

Ще однією перешкодою на шляху будівництва мосту, на думку архітектора Георгія Духовичного, може стати будівництво ЖК на Рибальському острові, який ще називають президентським, оскільки там розміщені основні активи Петра Порошенка.

«Будь-які розв’язки, які планується будувати у межах Подільсько-Воскресенського мосту, займуть занадто багато місця. Їх висота складе близько 27 метрів, що робить неможливим реалізацію будівництва ЖК на території Рибальського острова. Тому, якщо влада вибере будівництво житлового комплексу, то зведення мосту будуть затягувати і далі», — сказав Духовичний.

Втім, за словами керівника проекту ЖК Андрія Вавриша, ці два проекти жодним чином не перетинаються. «Площа острова 80 га. А розв’язки, згідно з проектом, займуть максимум 5-8 га. Все інше можна використовувати під житлову забудову», — говорить Вавриш. Згоден з думкою колеги і Володимир Воробйов. «Поки проекти не перетинаються, але як буде далі, незрозуміло», — сказав він.

Антон Дранник , Богдан Приходько, Володимир Ніколаєв

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Також з цієї теми: Казна та Політика
Дивись також
Весь ринок:Казна та Політика
Все, що ми знаємо про:КМДА
Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
В Контексті Finance.ua