Як вести сімейний бюджет. Три схеми — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Як вести сімейний бюджет. Три схеми

Особисті фінанси
3236
Ефективність управління особистими коштами залежить від виду і регулярність їх надходження. Існує три основні методи. Більш докладно про них розповів Тарас Тищенко, особистий фінансовий консультант, бізнес-тренер.
Три гаманці
Для людей з фіксованим, але нерегулярним доходом
Якщо у вас фіксований оклад, але вам його виплачують із затримками, то необхідно мати запас коштів. Тому статтю «Довгострокові і короткострокові накопичення» варто збільшити до 20%. При цьому брати гроші з цього «гаманця» можна, але за умови, що зарплату затримали і що «позичену» суму ви повернете в цей «гаманець», як тільки отримаєте зарплату.
Як вести сімейний бюджет. Три схеми
П’ять конвертів
Для людей з фіксованим і регулярним доходом
Коли відомий розмір і точна дата надходження коштів, є можливість спланувати витрати з точністю до дня. Водночас такий вид доходу, як правило, не найвищий, тому є необхідність розподілити його рівномірно по тижнях. Це допоможе уникнути жорсткої економії під кінець місяця, плюс до наступної зарплати ви доживете без боргів.
Як вести сімейний бюджет. Три схеми
Шість глечиків
Для людей з нерегулярним і нефіксованим доходом
Якщо ваш дохід залежить від термінів і складності проекту, обсягів продажів і т. д., є необхідність вести бюджет більш детально, щоб не виявилося, що через нестабільне надходження коштів у сімейний бюджет якась сфера життя залишиться без фінансування. При необхідності кошти можна перетягувати із «глечика» в «глечик». Табу лише на статтю «Довгострокові накопичення».
Як вести сімейний бюджет. Три схеми
Як не закинути «бухгалтерію» в smart-програмі: п’ять порад
Використовуйте гаджет із загальним доступом
Ведіть електронну бухгалтерію на гаджеті, який буде доступний і чоловіку, і дружині. Якщо плануванням буде займатися один з вас, то другий відчує себе «під наглядом» і не завжди правдиво звітуватиме про свої витрати.
Виділіть суму власних коштів для кожного
Щоб мати свій особистий фінансовий простір, визначте, який відсоток зарплати кожен з вас буде витрачати на себе (встановіть у програмі графу «Витрати на себе»). При цьому детально цю статтю розписувати не потрібно. Так у вас буде своя сфера фінансової відповідальності: ви можете витратити все в один день на солодощі/сигарети або відкласти на подарунок дружині.
Не дробіть витрати до дрібниць
Об’єднайте їх за змістом у категорії, на які у вас найчастіше йдуть витрати (щоденні продукти, делікатеси, алкоголь, проїзд, квартплата, шкільні сніданки тощо). Наприклад, не переписуйте всі продукти, які ви купили в супермаркеті, просто перенесіть суму чека в графу «Продукти харчування», «Алкоголь» або «Одяг». Так ви не витратите багато часу на щоденне заповнення таблиці і копітка робота вам не набридне швидко.
Записуйте витрати перед сном
Не треба після кожної покупки брати планшет або бігти за ПК, щоб внести витрати. Так вести бухгалтерію вам швидко набридне і ви закинете цю затію. А ось якщо заповнення таблиць ви зробите ритуалом перед сном, коли ви вже спокійні, трохи відпочили після роботи і передчуваєте дрімоту, то наведення порядку в бюджеті не напружуватиме.
Зводьте дебет з кредитом у кінці тижня
Щонеділі звіряйте залишки тижневої суми: перерахуйте ті гроші, які залишилися у вас «недоторканими», і порівняйте цифри в програмі. Якщо якісь витрати залишилися неврахованими, просто внесіть їх окремою графою «Невраховані витрати» і прикиньте, що ви могли забути вписати (ранкова кава, жуйка, проїзд в метро і т. д.). Така звірка допоможе точніше побачити рух коштів і не закинути програму через розбіжності в залишках.
Анастасія Плієва
За матеріалами:
Вісті
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас