Українські магазини активно заманюють покупців знижками — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Українські магазини активно заманюють покупців знижками

Особисті фінанси
910
Ритейлери в Україні активніше, ніж зазвичай, намагаються заманити покупців усілякими акціями та знижками. Тож іноземні свята шопінгу, якими, до речі, все більше цікавляться наші громадяни, стали в нагоді. Найпопулярнішими на сьогоднішній день є розпродажі на “День холостяка” (11 листопада), який прийшов до нас з Китаю, і “чорна п’ятниця” (остання п’ятниця листопада).
Ще кілька років тому про “День холостяка” та “чорну п’ятницю” взагалі мало хто знав, а зараз акції до цих дат приурочив навіть продуктовий ритейл. При цьому далеко не всі українці готові витрачати великі суми грошей на покупки, хоча відвідуваність магазинів в дні розпродажів дійсно зростає.
“У нас середній чек покупки з 9 по 11 листопада знизився на 12%, порівняно з минулим роком. При цьому сама кількість чеків збільшилася на 3%”, — розповів керуючий партнер інтернет-магазину F.ua Дмитро Покотило.
На “чорну п’ятницю” маркети чекають набагато більшого потоку відвідувачів, ніж на День холостяка, який став для продавців чимось на зразок генеральної репетиції перед глобальним розпродажем. І магазинам є до чого готуватися – торік на “чорну п’ятницю” приріст продажів був у 1,5-2 рази вищий, ніж на інші свята, в тому числі, Новий рік і 8 Березня.
Продавці кажуть, що люди спеціально відкладають покупки, чекаючи акцій, щоб заощадити. Тому напередодні великих розпродажів потік покупців трохи просідає. “У цьому році ми прогнозуємо на розпродажі зростання кількості чеків, як мінімум, на 100%”, — зауважив провідний маркетолог City.com Олексій Тихонов.
На що дають найбільші знижки
На розпродаж в День холостяка продавці виставили товари зі знижками практично у всіх категоріях. Українці активно купували сезонні товари: термобілизну, парасольки, рибальські снасті, термоси і швейцарські ножі. А також навушники, телефони, смартфони, ноутбуки і дрібну побутову техніку, приміром, чайники і блендерів.
Крім того, традиційно високими були продажі ламп, комплектуючих до гаджетів, посуду, столових приладів, power-банків і акумуляторів. Ритейлерів приємно здивував інтерес покупців до мікроскопів та домашніх планетаріїв. Але серед найбільш затребуваних товарів все-таки виявився одяг.
“Ще кілька років тому найпопулярнішою категорією товарів була техніка і електроніка. Зараз попит істотно змінився: найбільше в онлайн-маркетах замовляють одяг, взуття та аксесуари. Це сьогодні найбільш зростаюча категорія в e-commerce. Всі ритейлери і маркетплейси, які продають одяг, зараз зростають”, — зазначив керівник онлайн-маркету Bigl.ua Віктор Кириченко.
На одяг і взуття магазини роблять знижки найчастіше. На несезонні товари вони в середньому складають 45%. Приміром, зараз літні сукні можна придбати зі знижкою 50%, а чоловічі пуховики торішніх колекцій — до 25%.
Менш щедрі акційні пропозиції продавці роблять на техніку і електроніку. У середньому ціну знижують на 15-20%. Більш істотні знижки на популярні товари в цьому сегменті — велика рідкість. Якщо пошукати, можна знайти і знижку в 70% на деякі девайси, але найчастіше їх дуже мало.
“Середня величина знижки, передбаченої нами в період розпродажів — 30%. В основному, вона поширюється на низку планшетів, ноутбуків і смартфонів різних цінових категорій, а також всілякі гаджети. Причому, якщо брати ціновий сегмент “Преміум” і “Преміум+”, знижка 20-30% вже є досить вагомою” в грошовому вираженні, і викликає підвищену увагу у покупців”, — зауважив Олексій Тихонов.
Порівняно з минулим роком, середній розмір знижок залишився приблизно на колишньому рівні — коливання були в межах 5-7%.
Завищують розмір знижки
Коли йдеться про розпродаж, то тут відіграє роль кілька факторів. Насамперед, маржинальність товару. Наприклад, у одягу вона може бути досить високою — аж до 60%; на побутову техніку — до 20-30%, а ось у гаджетів — зовсім маленькою (близько 5%).
“Зверніть увагу, скільки коштує продукція Apple в різних магазинах — приблизно однаково. На розмір знижки впливають як сама ціна, так і здатність товару “заманити” покупця і надихнути його на інші покупки. Важливо також, наскільки швидко торговельний майданчик хоче збути товар”, — розповів нам Дмитро Покотило.
Разом з тим, деякі “непорядні” магазини часто лише візуально завищують розмір дисконту — вказують, наприклад, знижку в 50%, а за фактом він набагато менше. Але подібна практика часто призводить лише до негативних наслідків — продавець втрачає покупців.
За матеріалами:
УБР
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас