У разі бездіяльності "Укрзалізниці" перевезення в Україні можуть перейти під контроль РФ - експерт


У разі бездіяльності "Укрзалізниці" перевезення в Україні можуть перейти під контроль РФ - експерт

У Росії накопичилася велика кількість старих списаних вагонів, які, за словами експерта, масово поїдуть до України: спочатку вагони, потім локомотиви.

У разі бездіяльності публічної акціонерної компанії «Укрзалізниця» в питанні оновлення застарілого рухомого складу залізничні перевезення в Україні можуть перейти під контроль Росії.

Таку думку висловив екс-директор з технічної політики «Укрзалізниці» і колишній голова Науково-дослідного центру залізничного транспорту Ростислав Дьомін.

«Крім техногенної небезпеки застарілого вагонного парку та економічного збитку від неспроможності «Укрзалізниці» повноцінно надавати послуги промисловим підприємствам, є додатковий, але дуже важливий аспект – у разі бездіяльності із заміни парку залізничні перевезення в Україні можуть бути взяті під контроль Росією», – сказав Дьомін.

Він пояснив, що Росія зараз активно реалізує програму оновлення рухомого складу, будує нові вагони, а для прискорення цього процесу в країні фактично введено заборону на продовження терміну служби старих вагонів. У зв’язку з цим у Росії нагромадилася велика кількість старих списаних вагонів, які, за словами експерта, масово переміщатимуться в Україну: спочатку вагони, відтак локомотиви.

Дьомін зазначив, що асоціації експортерів у своїх зверненнях до уряду вимагають дозволити масову експлуатацію вагонів країн СНД, але це, на думку експерта, «нічого не принесе технічно». «Для економічної безпеки країни використовувати вагони агресора – це точно погано. Монголія і Вірменія фактично позбулися своїх залізних доріг, передавши їх в управління РЖД (держкомпанія «Російські залізниці» – ред.). Тепер через ситуацію з рухомим складом і Україна може віддати шматок своєї економічної незалежності в руки Росії», – додав Дьомін.

За його оцінками, в Україні експлуатується близько 2-3 тисяч російських вагонів. «Але якщо ми нічого не робитимемо, то наша залізниця буде просто поглинута російськими структурами. Ось це я знаю точно. І часу на розгойдування немає», – додав Дьомін.

Експерт також зазначив, що більш як 40 тисяч вантажних вагонів «Укрзалізниці» сьогодні потребують заміни впродовж 4-5 років, при цьому необхідно знімати з експлуатації щорічно не менш як 10 тисяч старих вагонів, бо вони становлять техногенну небезпеку.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

  • !

    Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "УНІАН", в будь-якому вигляді суворо заборонено.

Також з цієї теми: Фондовий ринок
Дивись також
В Контексті Finance.ua