Мінфін представив уточнений проект змін до Податкового кодексу


Мінфін представив уточнений проект змін до Податкового кодексу

Міністерство фінансів представило уточнений проект змін до Податкового кодексу, згідно з якими більшість повноважень Державної фіскальної служби переходить до Мінфіну, а за самою службою залишається сервісна функція і здійснення контрольно-перевірочної роботи на обласному рівні.

Відповідний законопроект опублікований на сайті Мінфіну.

Згідно з документом, зміни спрямовані на поліпшення інвестиційного клімату в Україні за рахунок спрощення податкової системи, підвищення прозорості та якості адміністрування податків, ліквідації поширених схем ухилення від оподаткування.

Так, в частині адміністрування, пропонується перевести все методологічне забезпечення на Мінфін, а саме – порядок адміністрування податків, бюджетного відшкодування ПДВ, процедури технічного супроводу баз даних, порядок обліку платників податків. Також передбачається, що адміністрування всіх баз даних буде здійснюватися самим міністерством або держпідприємством при ньому.

Однак що це буде за підприємство, поки не відомо. Крім того, обов’язковим стає опублікування плану-графіка документальних планових перевірок на сайті і в офіційному виданні ДФС, а також впровадження повноцінного електронного кабінету платника податків (доступ до всієї податкової інформації про платника, проведення звірки розрахунків з бюджетом, заповнення та подання податкової звітності, управління надмірно сплаченими коштами, реєстрація податкових і акцизних накладних, інформування про перевірки та надання актів або довідок перевірок, листування з контролюючим органом).

Все “спілкування” платника податків, який подає звітність в електронній формі, з контролюючим органом буде відбуватися виключно в електронній формі, а рішення про розстрочення та відстрочення грошових зобов’язань або податкового боргу більш ніж за один бюджетний рік приймається Мінфіном.

Крім того, скорочується кількість документів, що надаються в процесі проведення перевірок, в тому числі і зустрічних. Великі платники податків звільняються від обов’язку надавати в електронному вигляді копії документів з обліку доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування (податкових зобов’язань), первинних документів, якщо такі документи створюються ним в електронній формі; Окрему увагу в документі приділено порядку, підставам і термінам проведення перевірок бізнесу контролюючим органом, а також умовам, порядку і термінам оскарження результатів цих перевірок.

Що стосується самих податків, то істотно спрощено адміністрування таких податків, як податок на прибуток, прибуткового податку. Також посилено порядок відшкодування ПДВ. У частині податку на прибуток уточнено порядок нарахування амортизації основних коштів і нематеріальних активів, розрахунку коригувань фінансового результату до оподаткування, введення податкових канікул для деяких категорій платників податків і т.д.

У частині податку на додану вартість пропонуються такі зміни:

 * Повернення переплат платника податку виключно на рахунок в СЕА, зарахованих до бюджету з такого рахунку; – збільшення терміну реєстрації податкових накладних та розрахунку коригування до таких податкових накладних в ЄРПН (з 180 до 365 календарних днів) з одночасним встановленням штрафу за відсутність такої реєстрації в розмірі 50% від суми ПДВ, а також встановлення штрафу за порушення строків реєстрації всіх податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, в тому числі складених неплатникам податку (за винятком певних операцій);

  • Збільшення терміну реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування до таких податкових накладних, який дає право на віднесення сум ПДВ до податкового кредиту, з 60 до 365 календарних днів з дати списання коштів з банківського рахунку платника податку, який застосовує касовий метод; – запровадження єдиного публічного реєстру заяв на бюджетне відшкодування податку на додану вартість. – Поширення обов’язкового реквізиту, зокрема коду товару згідно з УКТ ЗЕД, який відображається у податковій накладній, на всі без винятку товари, а також доповнення новим обов’язковим реквізитом для послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг;
  • Надання права на перенесення податкового кредиту при реорганізації шляхом приєднання або злиття з іншим платником податку на додану вартість до складу податкового кредиту правонаступника. У частині подохідного податку детально прописані правила заповнення та подання податкової декларації, позиції, обов’язкові до внесення в декларацію, а також методика та нюанси розрахунку сум податку до сплати. У частині єдиного податку, до загальної кількості найманих працівників тепер не входять працівники, покликані на військову службу під час мобілізації, на період.

У частині акцизного податку, пропонується:

  • Вивести з системи електронного адміністрування реалізації пального і відповідно скасувати необхідність реєстрації платниками акцизного податку осіб, які реалізують паливо в ємностях до 2 літрів крім операцій з реалізації такого палива його виробниками;
  • Відновити помилково скасовану норму про звільнення від оподаткування акцизним податком тютюнової сировини тютюново-ферментаційних заводів, а також додаткове стимулювання вирощування такої сировини в Україні (звільнення від оподаткування вирощування і переробки тютюнової сировини).
  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
Топ новини
Обговорюють

Читають

В Контексті Finance.ua