Дешево та сердито. Мінінфраструктури переглянуло кошторис Повітряного експресу


Дешево та сердито. Мінінфраструктури переглянуло кошторис Повітряного експресу

Вартість швидкісної залізниці з аеропорту Бориспіль до Києва знижено більш ніж у три рази, до $100 млн.

Як розповіли в Міністерстві інфраструктури, знизити вартість планують за рахунок відмови від будівництва третього залізничного шляху, мостових переходів, деяких інженерно-лінійних споруд, підземних тунелів і терміналів.

Термін будівництва скоротиться з 37 до 3-4 місяців. На адміністративну підготовку піде ще 3-4 місяці, а комплексна держекспертиза триватиме не більше 90 днів. Точну дату початку будівництва у міністерстві не повідомили. Раніше повідомлялося, що перегляд кошторису дозволить завершити будівництво у 2018 році.

Проект Повітряного експресу розпочато у 2011 році. Він передбачав будівництво швидкісного залізничного сполучення для з’єднання Міжнародного аеропорту Бориспіль з Дарницьким вокзалом і метро Видубичі.

Очікується, що транспортні засоби для Повітряного експресу виготовлять менш ніж за півтора роки. Це має бути чотиривагонний рухомий склад вітчизняного виробництва з двома дизельними тягловими двигунами. Всього їх буде потрібно п’ять. Вартість кожного – 189 млн грн.

За словами заступника міністра інфраструктури Євгена Кравцова, сума, яку спочатку заклали на реалізацію цього проекту, була фантастичною і нераціонально розрахованою.

Крім того, експерти взагалі сумніваються у раціональності самого проекту. Екс-заступник міністра інфраструктури Олександр Кава каже, що виходячи із світового досвіду, місто зазвичай пов’язують з аеропортом залізничним сполученням при пасажиропотоці в 15-20 млн осіб на рік. Тобто в два-три рази більше, ніж сьогодні пропускає Бориспіль.

Гендиректор консалтингової компанії Friendly Avia Support Олександр Ланецький додає, що якщо вже і будувати залізничне сполучення, то робити це потрібно за прикладом Парижу або Брюсселю, де безпосередньо в аеропорті є повноцінний вокзал для транзитних поїздів.

“І тоді вийде інтермодальний хаб для різних видів транспорту, – каже Ланецький. – Але це коштує грошей і не окупиться швидко”.

Більш реальною альтернативою було б налагодити регулярне автобусне сполучення між Борисполем та метро Харківська на лівому березі, вважає Кава: “Все, що для цього потрібно – п’ять сучасних автобусів загальною вартістю $600-700 тис.”

Втім, у міністерстві вважають, що Повітряний експрес вкрай необхідний столиці. Зараз у місті переїзд автомобільного транспорту з одного берега на інший утруднено. І необхідна альтернатива, пояснює Кравцов. Він нагадує, що пасажиропотік в Борисполі зараз швидко збільшується. І через 3-4 роки досягне 10 млн осіб.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
В Контексті Finance.ua