Водії: митниця шукає привід для відмови в пільгах на авто — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Водії: митниця шукає привід для відмови в пільгах на авто

Особисті фінанси
1219
Хоча пільгові акцизи на іномарки в Україні діють вже місяць (нагадаємо: з 1 серпня податок на авто рівня Євро-5 знижений у 7-20 разів залежно від об’єму двигуна), особливого впливу на ринок б/у машин вони не справили, констатують експерти.
За даними глави ДФС Романа Насирова, за перші 15 днів серпня в країну поставили всього 536 іномарок, а за підсумками місяця – 1,3 тис. шт.
Як зазначив голова Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко, посилаючись на власні джерела в митній службі, за 28 днів цього місяця поставили 738 автомобілів.
“Де ж обіцяні народними депутатами 200 тис. б/у авто, величезне поповнення бюджету? (саме така прогнозна цифра була озвучена в пояснювальній записці до законопроекту про зниження акцизів – ред.)”, – дивується експерт.
І нагадує, як свого часу парламентарії “говорили, що не дадуть автосалонам-“спекулянтам” наживатися на імпорті б/у авто, а дадуть право імпорту з пільговим акцизом тільки особисто громадянам”.
“І що? Де десятки тисяч авто? Не везуть їх українці з багатьох причин (відсутність закордонного паспорта, Шенгену, досвіду з визначення якості авто і перегону машини через ЄС, неможливість викупу недорогих авто на заводах і в лізингових компаніях тощо)”, – пояснив Назаренко.
Втім, як вдалося з’ясувати журналістам, поспілкувавшись з “гонщиками” і пересічними українцями, які спробували завезти пільгові автомобілі, насправді причина незначного ввезення іномарок не тільки на об’єктивних чинниках.
Палиці в колеса водіям активно ставлять митники, які заявляють, що керуються виключно нормами нового закону про знижені акцизи, але на ділі шукають будь-які способи причепитися до українців і відмовити їм у пільговому розмитненні машин.
Митниця не дає добро
Як розповіли водії, українські митники використовують кілька “пасток”, які вже стали стандартними.
Одна з головних – вимога підтвердити країну походження ввезеної іномарки. Формально все законно. Вводячи пільгові акцизи, народні депутати спеціально зазначили, що діють нові ставки лише на б/у авто “не з країн – агресорів”, тобто на машини з Росії вони не поширюються.
Але українці, які купили машину в Європі, часто навіть не підозрюють, що потрібно пред’явити додаткову довідку про те, що це авто не російське. На кордоні ж їм пропонують або повертатися назад за довідками, або розмитнювати автомобіль за повним акцизом. Природно, на останній варіант практично ніхто не погоджується.
Парадокс ситуації полягає в тому, що ті ж німці, у яких українці масово купують старі авто, не видають таких довідок, а купча на машину, оформлена в Німеччині, не є для наших митників достатнім підтвердженням того, що авто “не російське”.
Щоб вирішити проблему, українці купують потрібні довідки в Польщі: тамтешні фірми швидко зорієнтувалися і штампують їх всього по 25-30 євро.
Але водії, які мають “зайві” гроші, але не мають часу на оформлення зайвих паперів, змушені розмитнювати автомобілі зі сплатою повного акцизу, а це кілька тисяч євро.
Про те, що такі випадки дійсно є, розповів гонщик з Львівської області, який попросив не називати його імені.
На що ловлять водіїв
В арсеналі у митників є й інші “зачіпки”, що дозволяють їм тиснути на водіїв. “Можуть поставити під сумнів вартість авто, навіть є сума, вказана в нотаріально завіреному договорі купівлі-продажу. Є випадки, коли водіїв звинувачують у “скручуванні” спідометра, стверджуючи, що “пробіг занадто маленький”. Питають, де взяв гроші на покупку, адже за законом через кордон можна провезти 10 тис. євро, а авто рівня Євро-5, як правило, коштує дорожче”, розповів львівський водій.
Мета цих причіпок одна – змусити людину або розмитнити авто за повним акцизом, або як мінімум “поділитися” з митником. “Гонщики” розповіли, що на різних митницях авто оцінюють в різну суму, що впливає на підсумковий розмір нарахованого акцизу. При наявності потрібних зв’язків і 1-3 тис. євро податок реально зменшити в рази.
Зрозуміло, що “страшилки” про проблеми на митниці масово розповсюджуються у водійському середовищі, обростаючи все новими і новими подробицями. Так, навіть ті українці, які раніше збиралися з’їздити за авто в Європу, мають гроші, візу і не бояться тривалих переїздів, тепер задумалися, чи варто вплутуватися в таку авантюру. Тому навряд чи варто очікувати істотного зростання поставок дешевих іномарок з ЄС, цілком можливо, що їх число буде навіть зменшуватися.
Людмила Ксенз
За матеріалами:
УБР
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас