Інтуїція білявки. Навіщо стільниковий оператор Verizon купує вмираючу легенду Yahoo — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Інтуїція білявки. Навіщо стільниковий оператор Verizon купує вмираючу легенду Yahoo

Фондовий ринок
1369
Президент Yahoo Марісса Маєр вміє казати “ні” чоловікам. А ось перед чарами іншої жінки вона не встояла. Два роки тому Маєр відмовилася продати компанію голові AOL Тіму Армстронгу. Але сьогодні вона згодна продати Yahoo майбутній зірці американської IT-індустрії Марні Уолден, маркетинговому генію стільникового оператора Verizon.
За іронією долі Yahoo все ж дістанеться Армстронгу. Адже за час, що минув з моменту відмови Маєр від угоди з AOL, саму AOL купив Verizon. Угода відбулася в минулому році та коштувала оператору $4,4 млрд.
Тепер AOL є структурним підрозділом Verizon, і його так само очолює Армстронг. Напевно, саме він умовив президента Verizon Марні Уолден купити Yahoo.
Прийдешня угода ні для кого не стала сюрпризом. Найбільший інтерес становила сума, яку Verizon, найбільший американський стільниковий оператор, готовий заплатити за легендарний бренд Yahoo.
Кілька днів тому ЗМІ з’ясували, що переговори йдуть про цифру близько $5 млрд. Остаточна сума угоди склала $4,83 млрд.
Чому керівництво Yahoo все-таки вирішило продати компанію? Навіщо американському стільниковому оператору напівзабута легенда інтернету? Що буде з Yahoo? І як наслідки угоди позначаться на користувачах компанії?
Дорога в нікуди
Інтернет рідко буває справедливим, а у користувачів коротка пам’ять.
У 1990-х Yahoo був точкою входу у всесвітню мережу для сотень мільйонів користувачів. А потім з’явилися Google і Facebook. І для Yahoo настали важкі дні.
В один з таких днів у липні 2012 року виконавчим директором Yahoo стала Марісса Маєр.
Маєр працювала в Google з 1999 року (вона була першою жінкою-інженером у компанії), зокрема, відповідала за проект AdWords, який тривалий час приносив Google більше 90% прибутку.
Коли Yahoo перекупила Маєр в 2012 році на посаду президента, IT-індустрія була в захваті. Розумниця і красуня, тямущий програміст і сильний менеджер. Для стагнації Yahoo це було, як то кажуть, “те, що треба”.
Симпатична білявка, яка не мала і 40 років і при цьому виглядала, немов їй не було і 30-ти, уособлювала нову Yahoo.
Однак, справи у Маєр відразу не склалися.
Найбільше “лайків” вона зібрала від журналістів, коли Yahoo слідом за іншими IT-компаніями збільшила тривалість декретних відпусток і виплат на утримання дітей.
Інші її рішення були менш вдалими.
За період її правління частка Yahoo на ринку веб-пошуку в США скоротилася з 30% до 12%. За ці ж роки, наприклад, частка Google виросла з 52% до 64%, а частка Microsoft з її сервісом Bing – з 10% до 21%.
Паралельно падали і доходи компанії. Частка Yahoo на ринку інтернет-реклами в США впала за час правління Маєр з 10% до 3%. Той же Facebook за цей час збільшив свою частку з 3% до 15%.
У 2012-му році Yahoo востаннє отримувала прибуток. У 2015-му були зафіксовані чисті збитки в розмірі $4,4 млрд.
Найдивовижніше – всі ці невдачі не були пов’язані зі ставленням користувачів до самої Yahoo. Трафік основного сайту компанії залишався високим всі ці роки.
За даними аналітичної компанії ComScore, у травні 2016 року в США сайт Yahoo відвідали 204 млн осіб. Більше трафіку отримали тільки Google і Facebook (242 і 209 млн відповідно). Просто Yahoo ніяк не могла монетизувати цей гігантський трафік і розумно розпоряджатися наявними засобами.
Купівля соціальної мережі Tumblr за $1,1 млрд в 2013 році виявилася марною тратою грошей. Маєр також запровадила нову систему управління в Yahoo, згідно з якою керівники підрозділів оцінювали підлеглих за таблицею оцінок, і ті, хто отримував низькі оцінки, підлягали звільненню.
Деякі співробітники подали в суд на компанію, стверджуючи, що це нововведення суперечить законам штату Каліфорнія, в якому зареєстрована компанія.
У 2014 році авторитетний журнал Fortune включив Маєр у список найуспішніших жінок у віці до 40 років. А вже в березні 2016 року те ж видання помістило її в рейтинг найбільших розчарувань з-поміж топ-менеджерів планети.
У березні 2016 року Маєр заявила, що Yahoo готова розглянути пропозиції про продаж свого бренду і бізнесу.
Тоді ж стало відомо, що в разі раптового звільнення Маєр, згідно з контрактом, отримає бонус у розмірі $55 млн.
Жіноча інтуїція
AOL, якій належать такі впливові видання, як Huffington Post і TechCrunch, посідає 7-й рядок у рейтингу найдорожчих онлайн-активів США за версією аналітичної компанії ComScore. Yahoo в цьому списку – на 3-му рядку. В сумі їхній трафік майже на 50% вище, ніж у Google.
Таким чином Verizon зосереджує в своїх руках досить потужні інтернет-ресурси.
Навіщо?
Відповідь на це питання поки знає тільки Марні Уолден.
49-річна білявка, віце-президент і головний ідеолог Verizon, тривалий час перебувала в тіні інших успішних топ-менеджерів IT-індустрії, зокрема і Марісси Маєр.
Її обличчя не часто з’являється на сторінках відомих видань, а її інтерв’ю можна порахувати на пальцях.
Але в міру того, як Verizon поступово перетворюється зі стільникового оператора в гіганта американської IT-індустрії, фігура Уолден набуває все більшої популярності.
Вона почала кар’єру в сфері стільникового зв’язку понад 20 років тому в звичайному магазині з продажу телефонів. Сьогодні Уолден – людина № 2 у Verizon. Офіційно вона обіймає посаду віце-президента і президента з маркетингу. Її вважають ідеологом розвитку компанії в напрямку, який для стільникового оператора є абсолютно новим.
Деякі експерти стверджують, що сьогодні Verizon грає таку ж роль в індустрії стільникових операторів, як свого часу Apple в індустрії персональних комп’ютерів.
Всі гравці телекому намагаються перестати бути просто “трубою” для передачі даних, зазначає оглядач Recode Айна Фрід, і Уолден якраз є ідеологом таких змін в найбільшому американському операторові Verizon, що обслуговує понад 140 млн абонентів.
“Люди дивуються, чому Verizon починає займатися контентом, але я вважаю, що ми здатні зводити разом рекламодавців і аудиторію, – сказала вона в одному зі своїх інтерв’ю. – Медіабізнес відіграватиме значну роль в майбутньому Verizon”.
У минулому році Verizon запустив власну платформу поширення відеоконтенту Go90.
Унікальність платформи в тому, що вона демпінгує найрадикальнішим чином. Контент Go90 не тільки не оплачується користувачами мережі Verizon, але навіть не враховується у витраті сплаченого трафіку.
Іншими словами, користувачі дивляться відео справді безкоштовно. У перспективі це дає можливість рекламодавцям дотягнутися навіть до “найскупіших” користувачів, які залишаються осторонь від платних каналів і не дивляться відео, щоб заощадити на трафіку.
Аналітики зазначають, що після угоди з Yahoo медійні активи Verizon зроблять компанію гравцем № 3 на американському рекламному ринку. Попереду, правда, з великим відривом, будуть Google і Facebook.
Verizon хоче свою частку того рекламного пирога, який існує завдяки каналам зв’язку, що забезпечує оператор, констатує Тодд Френкел із The Washington Post.
“Ця угода [з Yahoo] чітко і ясно говорить про стратегію Verizon, – пояснює американський аналітик Крейг Моффет. – Вони намагаються монетизувати бездротові комунікації новим способом. Замість того щоб брати гроші з користувачів за трафік, вони будуть заробляти на рекламодавцях, які отримають доступ до багатомільйонної армії користувачів мережі”.
Олексій Бондарев
За матеріалами:
НВ
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас