Депутати пішли на відпочинок: що не ухвалила Рада — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Депутати пішли на відпочинок: що не ухвалила Рада

Казна та Політика
340
Пікети активістів під Верховною Радою не змусили народних обранців продовжувати працювати – депутати вирушили на канікули аж до 6 вересня.
У соцмережах українці жартують, що можна розслабитися, мовляв, до вересня не буде ні нових податків, ні перейменувань. Але ж при цьому в парламенті залишилися десятки найважливіших для країни законопроектів, що зависли на рівні обговорення. Журналісти розібралася, які рішення депутатів стали головними на цій сесії, на що їм не вистачило політичної волі та яку оцінку можна поставити парламентаріям за підсумком минулої сесії.
$1,5 МЛРД ЯНУКОВИЧА. Закриваючи пленарне засідання в п’ятницю, спікер ВР Андрій Парубій наголосив, що тільки за останній тиждень парламент ухвалив 28 законопроектів, а за всю сесію – 450. Але експерти в один голос зазначають, що робота народних депутатів могла бути і результативнішою. Так, політологи сходяться на думці, що залишати непроголосованим закон про спецконфіскації було помилкою. “Його потрібно було ухвалити в першу чергу – це дозволить повернути в бюджет вкрадені президентом-втікачем Віктором Януковичем $1,5 млрд”, – зазначає політолог Тарас Березовець. Нагадаємо, згідно із законопроектом, держава за рішенням суду може конфіскувати гроші та майно будь-якого українця, якщо він не доведе, що заробив їх законно.
МВФ, БЮДЖЕТ І ВИБОРИ. Директор Українського інституту аналізу та менеджменту політики Руслан Бортник згоден, що закон про спецконфіскації слід було ухвалювати, і додає до списку законів ще кілька норм. “Залишився не проголоованим пакет законів під МВФ (28 документів. – Ред.), а також зміни в закон про держбюджет (потрібно закласти підвищення соцстандартів, прописати новий держборг і перерозподілити витрати і доходи. – Ред.) на 2016 рік”, – говорить він . До слова, Березовець зазначає, що депутати обіцяли на цій сесії ухвалити і нові правила виборчих кампаній, тобто фактично відмовитися від мажоритарної системи. Коментує він і законопроект про вибори на Донбасі, навколо якого останні тижні точилися активні чутки. “Добре, що його навіть не розглядали – поки вибори проводити там не можна”, – підсумував Березовець.
БІЗНЕС І РЕГІОНИ. А ось політичний аналітик “Реанімаційного пакета реформ” Ярослав Юрчишин зібрав цілих 56 законопроектів, які залишилися поза увагою нардепів. Серед них – документ, який дозволяє НАБУ самостійно прослуховувати підозрюваних у корупції чиновників без дозволу СБУ. “Якщо говорити про критичні документи, то можна згадати про дерегуляцію – в парламенті лежить 40 документів від Мінекономрозвитку. Там не тільки дерегуляція сфери послуг, але і скасування більше 30 дозволів і довідок для бізнесу. Фактично в питанні дерегуляції у нас вирішене питання тільки ринку ліків (скасування додаткових перевірок іноземних ліків. – Ред.)”, – пояснює Юрчишин.
Політолог Володимир Фесенко нагадує, що так і не розглянули депутати зміни регламенту ВР, які напрацьовувалися в Європарламенті, що помітно змінило б правила роботи українського парламенту. Нагадаємо, передбачається, що депутати будуть проводити не два, а три пленарні тижні на місяць і працювати доти, поки не вичерпають весь порядок денний.
Крім того, за словами експертів, залишилося не проголосованими багато законопроектів щодо децентралізації. Так, наприклад, один з них створює прозорий механізм передачі держмайна у власність територіальних громад. Інший закон описує механізм з’єднання двох територіальних громад, а також умови фінансування з’єднаних адміністративних одиниць.
“На трієчку”: реформа суду і конфліктність
Експерти і спостерігачі оцінили роботу парламенту в рамках цієї сесії на “три з мінусом” за п’ятибальною шкалою. Політолог Володимир Фесенко зазначає, що Рада все-таки ухвалила кілька дуже важливих рішень, довівши, що може працювати, коли потрібно.
Експерт нагадує, що ВР змінила уряд і призначила нового прем’єр-міністра, називаючи це найважливішим політичним рішенням за минулу сесію. Крім того, згадує Фесенко і призначення Юрія Луценка генпрокурором: “З цієї точки зору передчасно ховати коаліцію і парламент. Нагадаю також найважливіше законодавче рішення цієї сесії – судова реформа і відповідні конституційні зміни. Цього мало хто очікував, якщо чесно”. Однак політолог каже, що вистачає і мінусів. “Парламент працює в надзвичайному режимі – коли є установки з боку президента або уряду, тоді напружують всі сили і приймають рішення. Як тільки ця потреба знижується, тоді настає, вибачте, розслабуха, – наголосив він. – Тим більше що нікуди не поділася одна з головних хвороб Ради – конфліктність. Тут і блокування трибуни, взаємні звинувачення, рукоприкладство. Я б сказав, що стало багато дрібного хуліганства. В тому числі й запуск дрона в залі парламенту (минулого четверга його запустив нардеп від “Батьківщини” Ігор Луценко. – Ред.), і найсумніше – прогули засідань. Зараз пропуски стали масовим явищем, а п’ятниця, коли абсолютна більшість нардепів прогулюють, – чорним днем ​​українського парламентаризму”.
Ілля Требор
За матеріалами:
Сьогодні
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас