3182
19 хитрощів, до яких вдаються крамниці, щоб ти залишив у них побільше грошей
— Особисті фінанси
Йшов по молоко, витратив півгодини, вийшов з величезними пакетами їжі – а про молоко забув. Не хвилюйся, з тобою все гаразд – це не гіпернеуважність або потьмарення свідомості. Просто продукти на поличках були розставлені так, що ти обов’язково їх купив би.
Поширена думка про роботу магазину: головне викласти побільше товару, а там покупець знайдеться. Спрацює це хіба що в єдиному сільському кіоску поряд із базою відпочинку, де голодні туристи винесуть все через відсутність альтернативи. А ось у міських супермаркетах споживачів доводиться буквально змушувати купити привабливі упаковки на полицях. Є спеціально навчені люди – мерчандайзи – які розставляють товари так, щоб їх купували. Але організацією банок на полиці справа не обмежується – значення має все: від фонової музики до кольору стін. Щоб залучити покупців, магазини…
1. Ставлять у вікні величезний плакат “ЗНИЖКА!”
І без різниці, що вона поширюється на парочку товарів, а ти захопишся і накупиш десяток за звичайною ціною – на це і розраховують. До того ж в Україні оголошення про зниження цін зовсім не означає, що вартість товару стала копійчаною. Навіть у “чорну п’ятницю” цінники викликали в українців скепсис.
Ще одна особливість: пишномовний плакат зазвичай червоного кольору, тому що ми на нього сильніше реагуємо.
2. Роблять суперпропозиції, які закінчаться через кілька днів
І ти намагаєшся схопити товар, поки його віддають за безцінь. Хоча насправді й знижки ніякої немає: просто замість білого цінника почепили помаранчевий, а цифри на ньому не змінилися. Зате покупців масово змушують згрібати все з полиць – тобто просто “скидають” залежаний товар.
Отож ліпше запам’ятай, що саме тобі хочеться купити зі знижкою такого типу, і прийди по це через пару днів. Тоді встигнеш обміркувати, чи справді варто розкрити свій гаманець заради такої покупки. А заодно дізнаєшся, що без знижки або в іншому магазині цей товар навіть дешевше.
3. Тобі дають на вході візок
І ти береш його, хоча вистачило б і маленького кошика – адже котити покупки перед собою зручніше. А з тим з’являється бажання візок наповнити. Це пристосування винайшли в 1930-х, щоб допомогти переміщати великі покупки. Але тепер вони чинять протилежну дію – змушують ці великі покупки здійснювати.
Так що надійніше на вході в супермаркет пройти далі на пару кроків і взяти ручний кошик.
4. Найяскравіші продукти викладають у першому ряду
Гарні веселі кольори піднімають тобі настрій, щойно ти заходиш в супермаркет. І ось ти вже хочеш їх купити. А заразом у тебе складається приємне враження про цей магазин.
5. Кулінарія обов’язково виявиться у тебе на шляху
Ти побачиш апетитні страви, відчуєш їхній запах – у буквальному сенсі слова потече слинка, виникне відчуття голоду. І ти на автоматі купиш більше їжі, ніж збирався, – щоб з’їсти по дорозі додому.
6. “Молочку” ставлять в найдальшому кінці магазину
Українці люблять молоко – це один з основних продуктів нашого раціону. І поки ти дійдеш до холодильника, щоб узяти кефір на вечерю, по дорозі побачиш стелаж із печивом, консервами та крупами. Що-небудь обов’язково кинеш у кошик.
7. Несподівано змінюють розташування стелажів
Ти завжди знав, де розташована полиця з крупами – і раптом на їхньому місці стоять цукерки. І ти вирушаєш гуляти лабіринтом супермаркету, вдивляючись. При цьому намотуєш кола і по кілька разів проходиш повз одне і те ж місце. Під час такої прогулянки не тільки відкриваєш для себе нові товари, але і спонтанно робиш покупки, про які ніколи б і не подумав.
8. Товари, які хочуть продати, ставлять праворуч від проходу
Ти правша – значить, швидше візьмеш товар з полиці праворуч від себе. А крім того ми всі звикли до правобічного руху транспорту – для нас на автоматі право важливіше, ніж ліво.
9. Найдорожчі товари ставлять на рівні очей
Так їх легше помітити. А оскільки підшукувати інші варіанти і аналізувати ціни деколи лінь, ми хапаємо саме те, що підсунули під ніс. А вже якщо дуже хочуть, щоб ми звернули увагу на товар, то ставлять його в кінці полиці – так він не зливається зі смугою інших пакувань.
10. Ставлять дегустаційні столики, де відразу продають товар
Спробувати – будь ласка, безкоштовно. Але тобі сподобається смак продукту, продавчиня в гарній сукні приязно посміхнеться – і ти вже відчуваєш себе зобов’язаним купити хоча б баночку цього нового йогурту. Хоча насправді ніхто купувати не змушує, та й узагалі незрозуміло, наскільки тобі до смаку творіння цього нового бренду.
11. Грають на контрасті кольорів зовні та всередині крамниці
Найчастіше будівля супермаркету буде радувати червоним, оранжевим і жовтим кольорами – сонячними та яскравими. А ось у торговому залі фоном послужать блакитний і зелений. Така зміна кольорів теж стукне тебе по голові й змусить не замислюватися про кількість купленого.
12. Ставлять повільну фонову музику
Так покупці розслабляються, починають ходити по магазину повільніше – і закидають в кошик більше товару. А якщо включити їм класику, так вони ще й потягнуться до дорожчих цінників. А ось якби раптом торговцям захотілося швидше прогнати тебе через торговий зал, і щоб ти схопив тільки найнеобхідніше, то вони б вибрали більш динамічний плейлист – але вони цього робити не стануть.
13. Створюють відчуття того, що магазин великий
Якщо полиці розміщено так близько одну до одної, що покупці ледве розминаються у проходах, – вони ризикують зовсім не проштовхатися до товару, який продавці хочуть збути. Тому їм краще зробити менше стелажів, але щоб ти гуляв між ними, милувався пакуваннями і таки схотів узяти щось, не записане в списку покупок.
14. Викладають товари біля каси
Ти набігався по магазину і втомився, увага розсіялася, вже думаєш про що завгодно, крім покупок і чекаєш свою чергу, щоб розплатитися. Тут тобі пропонують шоколадний батончик. І ти береш цю приємну дрібницю, яка завдяки таким ось розслабленим покупцям перетворюється на добрий виторг.
Плюс, у нас в голові сидить дивний міф, що пропоновані біля каси товари – чи не найдешевші в магазині. Але нічого подібного: дезінфектор на касі за вартістю такий самий, як і на поличці у відділі побутової хімії, а то і дорожче.
15. Надсилають СМС про акції
Отримавши таке повідомлення, відчуваєш себе причетним до вузького кола людей, які знають про суперрозпродаж – таку подію неможливо проігнорити. Отже, ти вирушаєш на закупівлі, хоча в планах їх не було: хочеться і встигнути відхопити товар дешевше, і отримати вигоду, про яку інші покупці, які не підписалися на СМСки, навіть не підозрюють.
16. Пропонують скористатися замовленнями онлайн
Завдяки рекламі ми твердо запам’ятали, що “в інтернеті дешевше”. Цим користуються багато магазинів, пропонуючи замовити товари онлайн. Але мало того, що посилку чекатимеш близько тижня, упродовж якого сто разів устигнеш пошкодувати про купівлю, так ще й на найближчому базарі ціна на такий самий продукт виявиться на чверть менше.
17. Закінчують ціну на “99 копійок”
А ми при цьому схильні округлювати в менший бік. Тобто йогурт за 11,99 ми мимоволі сприймаємо як йогурт за 11, а не за 12 грн. А тому й більше пляшок захопимо – адже значно дешевше, ніж продукція іншої марки з цінником 12,10.
18. Пропонують купити два товари і отримати третій в подарунок
І ти береш три гелі для душу, хоча і однієї пляшки на два місяці вистачає, – вигідно же. Але якщо заплачену суму розділити на три, а потім сходити в магазин через дорогу, то ще й виявиться, що переплатив, – краще б у конкурентів купив тричі по одній пляшці.
19. Обіцяють повернути гроші, якщо продукт не задовольнить
Особливо полюбляють із цим гратися продавці одягу, тим більше коли роблять вони це через інтернет. Так, гроші за покупку повернуть – але ти заплати за доставку посилки, а потім її повернення. І після цього ще почекай, поки надішлють гроші. При цьому втрачаєш час на оформлення заявок на відмову і черги на пошті. Тож більшість вирішує, що вже якось походить в цій кривуватій кофтині, щось десь підшиє або зашпилить брошкою. А магазин свої гроші від продажу отримав.
У наших дідусів і бабусь були гроші, але не було що на них купити. У нас є що купити – але грошей на всяку непотреб не напасешся. Тому суботня прогулянка по гіпермаркету зовсім не спосіб відпочити, як її сприймають багато людей: якщо розслабишся, доведеться розплачуватися за це важко заробленими.
За матеріалами: businessviews
Поділитися новиною