Кличко та його обіцянки. Коли побудують Подільсько-Воскресенський міст і скільки це коштуватиме


Кличко та його обіцянки. Коли побудують Подільсько-Воскресенський міст і скільки це коштуватиме

Ще п’ять років і кілька мільярдів гривень знадобляться, щоб змучений заторами Київ отримав восьмий міст через Дніпро.

Мер Києва Віталій Кличко згадав про свої передвиборчі обіцянки в частині недобудов. Відвідавши недобудований Подільсько-Воскресенський міст 11 липня разом з держсекретарем Міністерства транспорту Німеччини Райнером Бомбою, мер назвав нові терміни закінчення будівництва: 4-5 років.

Спочатку міст планували добудувати в 2008-му, потім – до початку Євро-2012. Місто глибоко залізло в борги, щоб закінчити будівництво. Так, у 2005 і 2011 роках воно випускало єврооблігації на загальну суму $550 млн. Папери довелося реструктурувати.

У травні 2016 року міська адміністрація підрахувала, що на закінчення будівництва треба ще близько мільярда гривень.

Скільки грошей знадобиться для завершення проекту, вирішуватиме спільна німецько-українська комісія, яка має зібратися у вересні.

«Я пропоную всім фахівцям, зацікавленим у проекті, зустрітися або в Німеччині, або тут, у Києві, і в широкому колі обговорити питання будівництва Подільсько-Воскресенського моста», – сказав Бомба.

Будуть гроші – міст можна добудувати швидко

В українських експертів вже є оцінки параметрів добудови моста. На думку Олександра Кави, екс-заступника міністра інфраструктури, п’яти років більш ніж достатньо для закінчення проекту, питання в грошах. Кава вважає, що необхідно залучити $300 млн.

Не розуміє, навіщо стільки часу, Роман Хміль, експерт у сфері транспорту. Він каже, що за достатнього фінансування міст можна добудувати за рік. Хміль підкреслює, що обсяг перевезень між двома берегами просто космічний, наявні сім мостів постійно страждають від заторів, тому восьмий міст необхідний.

Із Хмілем згоден Дмитро Беспалов, викладач Київського національного університету будівництва і архітектури: за рік можна впоратися. Проблема, знову ж таки, в грошах. Залучати гроші на ринку місто на вигідних умовах не може через свій низький кредитний рейтинг. Беспалов пропонує вирішити питання з фінансуванням за допомогою Міністерства транспорту Німеччини.

Але німецькій стороні потрібен інвестиційний аналіз будівництва моста, а це слабкий бік мерії, яка будує міст. Техніко-економічне обґрунтування мосту так і не було опубліковано.

Заїзди на міст можуть коштувати дорожче самого моста

Гроші – не єдина проблема, є мінуси і в будівельних планах. Для початку, не розроблено план заїзду на міст, говорить Беспалов. На лівому березі будівництво впирається в Русанівські сади, де розміщені приватні ділянки, власникам яких потрібно компенсувати їхню вартість.

Крім того, на правому березі міст впирається в схил Дніпра. За проектом, далі має бути тунель до Лук’янівської площі, проте вартість тунелю може бути порівнянна з вартістю самого моста, пояснює Беспалов.

Корупційний слід Партії регіонів

Нестача грошей і технологій, а також корупція перетворили Подільсько-Воскресенський міст у легендарний довгобуд. Будівництво було розпочато в 1993 році. Відтоді його неодноразово заморожували та розпочинали знову. На проект, за підрахунками експерта Кави, вже витрачено більше $1 млрд.

Тривалий час підрядником була компанія “Мостобуд”, яку контролював «регіонал» Володимир Продивус.

У 2016 році контракт з нею був розірваний через невиконання компанією своїх зобов’язань. Від грудня 2003 року до травня 2016-го “Мостобуд” виконав лише 48% запланованих робіт. При цьому держава через “Ощадбанк” прокредитувала компанію Продивуса в 2010 році на 560 млн грн. На що були використані ці гроші, досі незрозуміло.

Міст завдовжки 7 кілометрів має з’єднати лівобережні райони – Воскресенку і Райдужний масив – із Подолом у районі Набережно-Хрещатицької вулиці. Згідно з проектом, мостовий перехід буде складатися з чотирьох багаторівневих транспортних розв’язок з трьома смугами для руху в усіх напрямках.

Передбачено, що інтенсивність руху транспорту становитиме 59 тисяч автомобілів на добу. Для порівняння, пропускна здатність Дарницького моста становить 60 тисяч машин на добу.

Крім того, на естакаді планується розмістити три станції нової Подільсько-Вигурівської лінії метро, ​​проект якої і визначив місце розташування моста. Беспалов з Київського університету будівництва та архітектури вважає місце явно невдалим. Але іншого виходу, крім як добудовувати міст, у міської влади немає.

Роман Руссу

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
Топ новини
Обговорюють

Читають

В Контексті Finance.ua