Надскладне завдання: чи зможе Tesla дотриматись своїх обіцянок? — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Надскладне завдання: чи зможе Tesla дотриматись своїх обіцянок?

Фондовий ринок
823
У неділю Tesla представила свою звітність по поставлених автомобілях за другий квартал. Кількість поставлених автомобілів дещо знизилася у порівнянні з першим кварталом. Всього було поставлено 14 370 автомобілів, 9 745 штук з яких були седани Моделі S, і 4 625 штук позашляховиків Моделі Х.
На відміну від більшості інших автовиробників, Tesla не надає звітності по щомісячних продажах. Але з метою надання інвесторам, засобам масової інформації та клієнтам ширшої інформації про компанію, вона нещодавно почала публікувати підсумкові результати за квартал.
У першому кварталі Tesla поставила 14 820 автомобілів та підтвердила свої планові показники виробництва на рік на рівні від 80 000 до 90 000 автомобілів.
У другому кварталі Tesla не виправдала очікувань, за якими обсяг виробництва мав скласти від 15 000 до 17 000 автомобілів. І якщо, ми складемо ці показники, то отримаємо суму лише біля 29 000 поставлених автомобілів за першу половину 2016 року — хоча Tesla й зауважила, що 5 150 автомобілів із загальної кількості у 18 345 одиниць, які вже були виготовлені, на сьогодні знаходяться у процесі відвантаження клієнтам, і рахуватимуться як продажі у третьому кварталі.
Tesla також заявила, що вона планує виготовити та поставити 50 000 автомобілів у другому кварталі року.
Таким чином, знову ж таки, існує ризик невиконання планових показників Tesla за рік. Для того, щоб вийти на середні показники, передбачені своїми планами, компанії знадобиться виготовити з липня по грудень стільки ж автомобілів, скільки вона виготовила за весь 2015 рік. Однак, Tesla ще жодного разу не виготовляла 25 000 автомобілів за квартал.
Ми бачимо ту ж картину, що й у 2015 році… або у 2014 році…
Ми все це вже бачили. Tesla збільшує обсяги виробництва та постачання продукції за квартал з року в рік. У першому кварталі 2016 року обсяги виробництва та постачання автомобілів зросли на 50% у порівнянні з аналогічним кварталом 2015 року, а вже у другому кварталі 2016 року відповідні обсяги виробництва та постачання зросли на 20% у порівнянні з першим кварталом 2016 року.
На сьогодні Tesla реалізує ще одну модель автомобілю, а саме позашляховик Моделі Х, попри те, що виробничі потужності стикаються з численними проблемами, і можливості конвеєра досі значним чином обмежують обсяги виробництва Моделі S.
Натомість, Tesla ніколи не відрізнялася дотриманням виробничих планів на етапі півріччя, і всі хто слідкує за роботою компанії, просто повинні погодитись, що вона поспішатиме з виконанням планів, але навряд чи досягне й мінімального запланованого рівня виробництва.
Я хотів би зауважити, що жоден інший автовиробник такої проблеми не має.
Якщо компанія Ford заявляє, що вона збирається виготовити кількість X пікапів моделі F-150 за рік, він виготовляє Х одиниць таких пікапів, попереджаючи будь-які страйки або серйозні перебої у ланцюгу постачання. Якщо компанія Ferrari заявляє, що вона збирається виготовити 1 000 суперкарів, вона виготовляє 1 000 суперкарів.
Tesla потрібно показати значний прогрес для досягнення своєї на сьогодні завищеної мети щодо постачання 500 000 автомобілів на рік до 2018 року, оскільки, за останні два роки вона послідовно прогнозувала майже подвоєння обсягу продажів, і майже досягала цього рівня.
Але, знову ж таки, вдамося до арифметики. Припустимо, що компанія дотримається своїх обіцянок і виготовить 90 000 автомобілів цього року, потім, у 2017 році подвоїть цей показник (трохи його округлюючи) і вийде на рівень 200 000 автомобілів. І все одно, у 2018 році для досягнення планового показника бракуватиме 100 000 автомобілів.
Запровадження Моделі 3
Рішення полягає у запровадженні нового масового автомобілю, Моделі 3. Маючи 375 000 попередніх замовлень Tesla, виконує лише третину з них (за умови, що не впаде попит на Модель S та Модель X).
Теоретично, Tesla має виробничі можливості для виправлення цієї ситуації. Її фабрика у штаті Каліфорнія, спільне підприємство GM та Toyota може випускати від 400 000 до 500 000 автомобілів на повній потужності. (На сьогодні Tesla експлуатує лише дві виробничі лінії).
І в автомобільній галузі подейкують, що Tesla планує зробити Модель 3 значно простішою у виготовленні, принципово відмовляючись від “гібриду” занадто складної Моделі X.
І все ж таки…
Компанія має багато невирішених проблем
Насправді, не можна сказати, що Tesla наразі серйозно працює над запровадженням Моделі 3. Виникає враження, що автовиробник фактично застряг у вирішенні проблем Моделі Х, займаючись масштабним відкликанням автомобілів Моделі S, що мало місце минулого року, та намагаючись придбати “Солар Сіті” [SolarCity], компанію, що займається лізингом сонячних батарей, яка наразі опинилась у скрутному становищі (керівництво компанією здійснює кузен Маска [Musk]. (Маск [Musk] є головою правління).
Ціна може скласти 3 мільярди доларів США (за весь акціонерний капітал), із зарахуванням боргу у понад 3 мільярди доларів США на баланс Tesla.
Угода починає виглядати більш зрозумілою ніж півтора тижні тому, коли оголошення про неї просто збило усіх з пантелику.
Маск хоче, щоб Tesla стала компанією, що надає “енергетичні рішення”, а не лише автовиробником. Він має намір продавати Вам все потрібне — від автомобілю до сонячних батарей та великої батареї для зберігання електроенергії — для переходу на використання екологічно безпечних технологій, відмовившись від підключення до електромережі, або принаймні переформатувавши її використання.
Але давайте будемо відвертими! Дивує рішення про поглинання іншої компанії у той час, коли необхідно швидко та ефективно організувати виробництво Моделі 3? Плачевне фінансове становище могло змусити Маска форсувати події, але, у будь-якому випадку, це – не той фактор відволікання, який йому зараз потрібен, якщо він збирається “жити” на виробництві Tesla та особисто перевіряти автомобілі Моделі 3, що сходять з лінії.
Ми повинні бути здивовані, тим що показники Tesla за другий квартал дещо розчарували.
Але, справа у тому, що наше розчарування не має під собою достатніх підстав. Ми знаємо, як все відбувається. І ми усвідомлюємо, що чекає на Tesla: Таке ж надскладне завдання на другу половину 2016 року, з яким вона стикнулась у 2015 и 2014 роках.
Проте, на певному етапі у майбутньому такий підхід до справи має докорінно змінитись.
Серйозні автовиробники здатні управляти своїми виробничими можливостями, забезпечуючи максимальну прибутковість. Протягом наступних двох років Tesla доведеться з’ясувати власні виробничі можливості і навчитись їх максимально використовувати.
Метью ДеБорд, Businessinsider
Перевод осуществлен при поддержке бюро переводов “Антей”
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас