АМКУ ігнорує "бодягу" і карає цивілізованих гравців ринку палива, - Куюн — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

АМКУ ігнорує "бодягу" і карає цивілізованих гравців ринку палива, - Куюн

Енергетика
690
Антимонопольний комітет України здійснює свою діяльність на підставі чинного законодавства. Захист від недобросовісної конкуренції – одна з головних задач комітету. Попри це АМКУ має перевести увагу від сумлінних гравців ринку бензину в Україні до тих, хто ігнорує чесні правила гри.
Про це повідомив під час прес-конференції директор консалтингової групи А-95 Сергій Куюн.
“Конкуренція – це коли всі працюють в рівних умовах. І завдання Комітету домогтися того, щоб всі були в рівних умовах, щоб конкуренція була рівною. Яка вона сьогодні на ринку нафтопродуктів? Важко її назвати такою, бо на ринку маса фальсифікату, випадки контрабанди, випадки кількох схем. Наприклад, навколо компанії “Укрнафта” сьогодні багато розмов. І ми бачимо, що, по суті, держкомпанія дотувала приватну мережу, і тим самим дає їй конкурентну перевагу, що не є справедливим. Тобто, держкомпанія допомагає приватному бізнесу за свої гроші. Тоді де ж тут прозорість конкуренції? А у цієї мережі, між іншим, 30% ринку.
Так чи маємо ми справу зі справедливою конкуренцією? І виходить так, що ті, хто платять податки, ось ці великі мережі, які везуть імпортний продукт, – до яких немає претензій від ДФС, які загальновизнані лідери, – вони постійно в полі зору Комітету. Це легко, тому що це компанії зрозумілі, вони лідери ринку, вони лідери рейтингу великих компаній, їх легко побачити, їх не потрібно шукати. А ті, хто в тіні, і ті, хто торгує бодягою, у кого контрабандне паливо. – ніколи претензій АМКУ до них не має”, – підкреслив він.
Також, за словами С. Куюна, увага АМКУ має бути прикута до тих гравців ринку, які ігнорують чесні правила.
“Тобто виходить, що ті торгують дешево і “ведуть соціально відповідальну політику”, не сплачуючи податки”, – ну й нічого.
Але вони повинні бути в полі зору, вони повинні бути предметом розслідування АМКУ, тому що вони не платять податки, вони не сумлінно конкурують, вони руйнують ту добросовісну конкуренцію, яка існує. У нас же, навпаки, карають тих, хто намагається вести бізнес цивілізовано”, – сказав експерт.
С.Куюн також зазначив, що ринок бензину в Україні є одним з найбільш конкурентних у Європі. І увага АМКУ, за його словами, швидше, має бути прикута до тих гравців ринку, частка яких значно перевищує конкурентів.
“Що стосується подальших розслідувань АМКУ – слайд був про мережі, які постійно перебувають в полі зору АМКУ, – так звані преміальні – ОККО, WOG, Shell. У них, як випливає з презентації АМКУ, 1 тис. 200 заправних станцій по колу на всіх, тоді як решті ринку ще залишається 5 тис. 400 АЗС. На кожну, скажімо так, дорогу станцію у нас припадають чотири дешевих. Тому, якщо тобі не подобається висока ціна – там із сервісом, з булками, з хот-догами, з обслуговуючим персоналом, – заправляйся там, де їх немає. І не факт, що там паливо погане. Є мережі, що постачають нормальний український бензин, дизпаливо, про нього нормальні відгуки.
Тому вибір є. І компанії, які постійно звинувачуються в змові – вони не є домінуючими, у них всього-на-всього 20% ринку, навіть не 30%. Наприклад, туди ж віднесена компанія Socar, у неї 50 або 60 заправних станцій, це менше 1% ринку – хто з них порушник? Звучить смішно”, – підкреслив С. Куюн.
При цьому, ці компанії працюють в умовах мінімальної маржі.
Також нагадаємо, що за результатами попередньої перевірки провідних операторів ринку щодо нібито антиконкурентних дій на ринку АМКУ не визнав їх порушниками.
За матеріалами:
УНН
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас