За 12 років використання батарей для зберігання електроенергії стане таким же звичним явищем, як сонячні панелі на даху — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

За 12 років використання батарей для зберігання електроенергії стане таким же звичним явищем, як сонячні панелі на даху

Енергетика
1508
За 12 років використання на побутовому рівні батарей для зберігання електроенергії стане таким же широко поширеним явищем, як у наш час сонячні панелі на даху будинку, призводячи до революційних змін у використанні електроенергії споживачами.
Такі дані надала компанія “Блумберг Нью Енерджі Файненс” [Bloomberg New Energy Finance], за прогнозами якої ринок батарей може оцінюватись у 250 мільярдів доларів США або більше до 2040 року. За оцінками зазначеної компанії, до 2028 року такі пристрої зберігатимуть до 25 гігават, що у наш час дорівнює потужності всієї фотоелектричної промисловості.
За 12 років використання батарей для зберігання електроенергії стане таким же звичним явищем, як сонячні панелі на даху
Результати досліджень, наведені в документі “Огляд нових джерел енергії” [New Energy Outlook] свідчать про те, що традиційна бізнес-модель енергетичних компаній (де генерація та дистрибуція електроенергії монополізована в межах єдиної компанії) натрапить на додаткові проблеми. Пристрої для зберігання енергії можуть використовуватись для вирівнювання потужності різноманітних джерел енергії, таких як вітрові та сонячні електростанції, зменшуючи потреби у великих централізованих електростанціях, що працюють на викопному паливі.
“Популярність батарей стрімко зростатиме зі зниженням собівартості, коли розробники побачать шанс на отримання нових доходів”, – зазначила Джулія Етвуд [Julia Attwood], аналітик з питань зберігання енергії в компанії “Блумберг Нью Енерджі Файненс”. “Батареї можуть запропонувати весь асортимент послуг операторам електромережі – вони забезпечують гнучкість, яка забезпечить збільшення частки відновлювальних джерел енергії на ринку генерації енергії”.
На сьогодні у всьому світі до електромережі підключені батареї ємністю менше 1 гігавата. За оцінками “Блумберг Нью Енерджі Файненс”, до 2040 року галузь вийде на принципово новий рівень, забезпечуючи зберігання та видачу 759 гігават-годин.
Поширення електромобілів призводить до зростання попиту на літій-іонні батареї, які є основною технологією, що ви використовуєте у пристроях зберігання енергії, підключених до електромереж та сонячних панелей на даху. Це дозволяє виробникам розширити виробництво та знизити витрати. Відповідно до прогнозів “Блумберг Нью Енерджі Файненс” собівартість технології у 2030 році становитиме 120 доларів США за кіловат-годину, у порівнянні з 300 доларами США за кіловат-годину у наш час та 1000 доларів США за кіловат-годину у 2010 році.
За 12 років використання батарей для зберігання електроенергії стане таким же звичним явищем, як сонячні панелі на даху
Це дозволить операторам електромереж вирішити проблему нерівномірної генерації, пов’язаної з відновлювальними джерелами енергії – вітрові та сонячні електростанції не працюють у безвітряну погоду або вночі, відповідно, створюючи потребу у забезпеченні базисного електричного навантаження для заповнення перерв у генерації.
На сьогодні така потреба покривається вугільними електростанціями та електростанціями на природному газі, але згодом ця функція може перейти до пристроїв зі зберігання електроенергії.
За оцінками дослідників, у 2040 році 35 відсотків всіх реалізованих пасажирських автомобілів будуть електромобілями, а це – 40 мільйонів автомобілів. Це – приблизно у 90 разів більше, ніж у 2015 році. За прогнозами, до зазначеного часу інвестиції у відновлювальні джерела енергії збільшаться до 7,8 трильйонів доларів США, у порівнянні з 2,1 трильйонами доларів США, що будуть інвестовані у викопне паливо.
“У наш час рушійною силою галузі з виробництва акумуляторних батарей є товари широкого вжитку, такі як комп’ютери та мобільні телефони”, – зазначила Клер Карі [Claire Curry], аналітик компанії “Блумберг Нью Енерджі Файненс” в місті Нью-Йорк. “Електромобілі стануть локомотивом змін у технології виробництва батарей, і це дозволить значним чином знизити собівартість батарей”.
За 12 років використання батарей для зберігання електроенергії стане таким же звичним явищем, як сонячні панелі на даху
Галузь все ще має пройти довгий шлях. Близько 95 відсотків світових потужностей для зберігання електроенергії все ще належить до гідроакумулюючих електростанцій, – зазначає Міністерство енергетики США. На таких станціях надлишок електроенергії використовується для закачування великих обсягів води у розташовані нагорі резервуари з метою подальшого використання цієї води для генерації електроенергії на гідроелектростанції. Однак, ця технологія може застосовуватись лише у районах з відповідними топографічними особливостями.
За даними “ЕсЕндПі Глобал” [S&P Global], на стадії будівництва перебувають декілька масштабних проектів батарейних акумулюючих станцій. Це – система на 90 мегават, яку у місті Ессен, Німеччина, будує компанія “СТЕАГ Енерджі Сервісез ГмбХ” [STEAG Energy Services GmbH] та станція на 100 мегават у Лонг Біч, штат Каліфорнія, яку будує компанія “Едісон Інтернешнл” [Edison International].
“Зберігання електроенергії на комунальному рівні – це новий ринок батарей, що нині розвивається – п’ять років тому на цьому ж рівні розвитку перебували електромобілі”, зазначив Саймон Мурс [Simon Moores], керуючий директор Лондонської компанії “Бенчмарк Мінерал Інтелідженс” [Benchmark Mineral Intelligence], що займається дослідженням батарей. “Електромобілі досягли зрілого віку”.
Ann Hirtenstein, Bloomberg
Перевод осуществлен при поддержке бюро переводов “Антей”
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас