Лідерами зростання продажів б/у авто після зниження акцизів стануть авто преміум-класу, - експерт — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Лідерами зростання продажів б/у авто після зниження акцизів стануть авто преміум-класу, - експерт

Особисті фінанси
2002
Лідерами зростання в сегменті старих автомобілів після зниження ставок акцизного збору відповідно до ухваленого Верховною Радою закону, стануть автомобілі преміум-сегмента, де сума акцизу раніше становила від EUR5 тис., прогнозує директор з маркетингу групи компаній “АІС” Сергій Боровик.
“Найбільше виграють покупці великих седанів преміум-сегмента, тобто в результаті найбільше заощадить найбільш багата частина суспільства”, – зазначив він.
У той же час, на його думку, не варто очікувати масового припливу (а, отже, і зниження цін) популярних в Україні автомобілів японських і корейських брендів, тому що їх частка на європейському ринку досить скромна, а також кросоверів і седанів, які в ЄС менш популярні.
“Найбільш популярні в ЄС – автомобілі європейських виробників з дизельними двигунами в кузові хетчбек або універсал малого або компакт класу. Власне вони, з великою часткою ймовірності можуть трохи подешевшати. Найдоступніші з них віком 5 років коштують сьогодні в Україні $10-12 тис., і акциз в даній вартості займає близько $1,5-2 тис. тобто нова ціна в кращому випадку $8,5-10 тис. (для тих, хто буде вибирати б/у автомобіль в Україні)”, – відзначає С.Боровік.
В цілому, підкреслює експерт, ціни на старі автомобілі на внутрішньому ринку можуть дещо знизитися, але тільки на розмір зниження акцизу, “а не в кілька разів, як обіцяють деякі” експерти “і нардепи”.
“І це в кращому випадку і на обмежений ряд моделей”, – додав С.Боровік.
При цьому він підкреслює, що на нові автомобілі ніяк не зміняться в контексті нового закону, оскільки ціноутворення на них не залежить від цін на б/у автомобілі. “А ось модельний ряд пропонованих на ринку нових автомобілів може істотно зменшиться”, – вважає він.
В цілому, на його думку, новий закон поставив вектор деградації автомобільного ринку і повернення в “дикі 90-і” з величезною кількістю “схемами”, “розводами”, “гонщиками” і т.і.
“Частка угод з новими автомобілями в ринку і без того була мінімальною – близько 10-12%, 90% – це б/у (перепродажу і імпорт). Частка сегмента нових авто продовжить скорочуватися, і в першу чергу постраждає лоу-кост сегмент”, – вважає С.Боровік.
Перерозподіл структури авторинку в зв’язку з новим законом прогнозують і в корпорації “УкрАВТО”. “Якщо в 2015 році імпорт б/у автомобілів і продажу нових співвідносилися як 23% до 77%, то з прийняттям закону у 2017 році таке співвідношення може скласти 60% до 40%, як зараз це спостерігається при імпорті комерційних автомобілів”, – відзначили агентству в прес-службі корпорації.
На думку С.Боровіка, з урахуванням того, як швидко приймався новий закон, і того, що не відпрацьовані підзаконні акти, на початковому етапі можливі проблеми у автолюбителів, які “поведуться на дешеве” і придбають напівлегальні авто, аж до анулювання реєстрації, арешту, необхідності сплати акцизу за повною ставкою.
С.Боровік також передбачає, що на український ринок через різні посередницькі схеми можуть потрапити автомобілі з великими пробігами (більше 200-300 тис. км.) і автомобілі після аварії (в 2-3 рази дешевше від середньоринкових цін). “Такі автомобілі найдешевші в ЄС. Наприклад, п’ятирічний “Мерседес” за EUR7 тис. Але з пробігом 400-500 тис. км. У нас вони вже пропонуються масово за $25 тис., нібито з пробігом 100 тис. км. тобто пробіг буде підкручений, автомобіль відремонтовано і на нашому ринку буде пропонуватися за звичайною ринковою ціною”, – припускає директор з маркетингу ГК“АІС”.
Як повідомлялося, 31 травня Верховна Рада України з метою детінізації ринку старих авто прийняла закон, яким на 2,5 року багаторазово знижені ставки акцизів (від 2 до 28 разів залежно від об’єму циліндра двигуна) на ввезення таких автомобілів, обмеживши можливість такого ввезення до одного автомобіля на рік, і заборонивши імпорт авто походженням з країни-агресора (окупанта).
На думку експертів, цей закон не матиме значного впливу на ринок нових легкових автомобілів, а зростання ринку б/у автомобілів буде короткостроковим і незначним, враховуючи наявність обмежень на ввезення таких авто.
Експерти сходяться на думці, що виграють від його прийняття ті, хто хотів придбати б/у авто, а програють ті, хто хотів продати старе авто і купити, наприклад, нове.
За матеріалами:
Інтерфакс-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас