1231
Низка експертів автогалузі не очікує суттєвих змін на ринку після зниження акцизів на старі авто
— Особисті фінанси
Багаторазове зниження акцизів на ввезення вживаних легкових автомобілів не матиме значного впливу на ринок нових легкових автомобілів, а зростання ринку б / у автомобілів буде короткостроковим і незначним, враховуючи наявність обмежень на ввезення таких авто в прийнятому Верховною Радою законі, при цьому у виграші виявляться деякі жителі прикордонних з країнами ЄС областей, тоді як програють мільйони українців, вважають експерти автомобільного ринку.
Як зазначив прес-секретар корпорації “Богдан” Сергій Красуля, перш за все в програші від цього нововведення виявиться держава, яке недоотримає значні надходження до бюджету. “І, крім того, це чіткий, негативний сигнал потенційному інвестору, що Україна не має наміру стимулювати і захищати власне виробництво автомобілів – законодавець показав своє ставлення до розвитку промисловості. Цей закон має чітко політичну популістську забарвлення – серед його співавторів депутати-мажоритарники, які будуть підносити його своєму виборцю як турботу про його інтересах “, – вважає Красуля.
Він зазначив, що за припущеннями експертів корпорації, з урахуванням нового закону ринок вживаних легкових автомобілів за підсумками року може зрости не більше ніж на 15-20%, а прогноз по ринку нових автомобілів (близько 60 тис. Од. В 2016р) навряд чи зміниться . При цьому в червні ринок б / у авто просяде в очікуванні підписання і вступу в силу нового закону, а на ринку нових авто буде також сезонний спад продажів.
“Ринок б / у автомобілів і так зростає, може менш динамічно, але масового ввезення ми не очікуємо – ціни на п’ятирічні автомобілі в Європі не набагато нижчі за українські, це можна побачити на будь-якому європейському сайті продажів. І з урахуванням того, що ввезти можна тільки один автомобіль, який можна продати тільки через рік, виграють від нього одиниці. Безумовно, певне зростання імпорту б / у буде, але він буде короткостроковим “, – вважає прес-секретар корпорації.
Крім того, додав він, подібні закони будуть “стимулювати” і без того перебуває в “тіні” ринок уживаних авто шукати нові незаконні схеми ввезення без сплати податків. У той же час в програші залишаться власники п’ятирічних автомобілів, чиї авто істотно подешевшають (орієнтовно на 20-40% в залежності від типу авто), а значить, скоротяться внутрішні перепродажу, які в останні роки зростали.
За даними експертів галузі, в першому кварталі держава заробила від імпорту старих автомобілів (включаючи авто старше п’яти років) більш EUR23,8 млн (10% -ва ввізне мито, акциз та 20% ПДВ), в тому числі понад EUR 13 млн акцизного збору .
На думку генерального директора Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД) Олега Назаренка, автодилери могли б виграти від цього закону і завозити також б / у авто, якби не було обмеження на ввезення в Україну одного авто в рік.
“Мій прогноз: думаю, що бізнесменами з Західної України будуть відкриті наші чи польські майданчики-автошроти прямо на кордоні, на тій стороні. Авто для них будуть скуповувати в ЄС і приганяти. Українців будуть привозити на прикордонну Автомайданчик в Польщі для вибору авто, далі купуєш і оформляти. Думаю, ці майданчики будуть при “підгодованих” митницях і фірми будуть допомагати занижувати митну вартість на них і допомагати з сертифікацією. і тут вже питання правоохоронців: будуть вони “кришувати” заниження вартості або припиняти “, – написав О. Назаренко на своїй сторінці в соцмережі “Фейсбук”.
За його припущенням, з урахуванням того, що українські скупники автомобілів – власники шротів будуть брати свою маржу, а також можливого невеликого подорожчання авто до 5-6 років з появою попиту на них в ЄС, істотного падіння ціни для українців на старі авто не буде.
Він також зазначає, що модельний ряд європейські автозаводи змінюють один раз в 6-7 років, цикл зміни нових авто європейцями також 6-7 років (а на новий модельний ряд ціни падають несуттєво), тому дешевих авто в ЄС (у порівнянні з цінами в Україна) не буде.
О.Назаренко також нагадує, що крім акцизу до ціни авто треба приплюсувати ввізне мито, ПДВ і 5% пенсійного збору.
Як повідомлялося, 31 травня Верховна Рада України з метою детінізації ринку старих авто прийняла закон, яким на 2,5 року багаторазово знижені ставки акцизів (від 2 до 28 разів залежно від об’єму циліндра двигуна) на ввезення таких автомобілів, обмеживши можливість такого ввезення до одного автомобіля на рік.
При цьому заборонено ввезення старих автомобілів з країни-агресора / окупанта.
Закон може набути чинності в липні поточного року.
За оцінками авторів законопроекту, очікується додаткове ввезення в Україну до 20 тис. Таких автомобілів. Крім того, очікується до кінця 2016 року 1,2 млрд грн податкових надходжень.
За матеріалами: Інтерфакс-Україна
Поділитися новиною