Низка експертів автогалузі не очікує суттєвих змін на ринку після зниження акцизів на старі авто — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Низка експертів автогалузі не очікує суттєвих змін на ринку після зниження акцизів на старі авто

Особисті фінанси
1226
Багаторазове зниження акцизів на ввезення вживаних легкових автомобілів не матиме значного впливу на ринок нових легкових автомобілів, а зростання ринку б / у автомобілів буде короткостроковим і незначним, враховуючи наявність обмежень на ввезення таких авто в прийнятому Верховною Радою законі, при цьому у виграші виявляться деякі жителі прикордонних з країнами ЄС областей, тоді як програють мільйони українців, вважають експерти автомобільного ринку.
Як зазначив прес-секретар корпорації “Богдан” Сергій Красуля, перш за все в програші від цього нововведення виявиться держава, яке недоотримає значні надходження до бюджету. “І, крім того, це чіткий, негативний сигнал потенційному інвестору, що Україна не має наміру стимулювати і захищати власне виробництво автомобілів – законодавець показав своє ставлення до розвитку промисловості. Цей закон має чітко політичну популістську забарвлення – серед його співавторів депутати-мажоритарники, які будуть підносити його своєму виборцю як турботу про його інтересах “, – вважає Красуля.
Він зазначив, що за припущеннями експертів корпорації, з урахуванням нового закону ринок вживаних легкових автомобілів за підсумками року може зрости не більше ніж на 15-20%, а прогноз по ринку нових автомобілів (близько 60 тис. Од. В 2016р) навряд чи зміниться . При цьому в червні ринок б / у авто просяде в очікуванні підписання і вступу в силу нового закону, а на ринку нових авто буде також сезонний спад продажів.
“Ринок б / у автомобілів і так зростає, може менш динамічно, але масового ввезення ми не очікуємо – ціни на п’ятирічні автомобілі в Європі не набагато нижчі за українські, це можна побачити на будь-якому європейському сайті продажів. І з урахуванням того, що ввезти можна тільки один автомобіль, який можна продати тільки через рік, виграють від нього одиниці. Безумовно, певне зростання імпорту б / у буде, але він буде короткостроковим “, – вважає прес-секретар корпорації.
Крім того, додав він, подібні закони будуть “стимулювати” і без того перебуває в “тіні” ринок уживаних авто шукати нові незаконні схеми ввезення без сплати податків. У той же час в програші залишаться власники п’ятирічних автомобілів, чиї авто істотно подешевшають (орієнтовно на 20-40% в залежності від типу авто), а значить, скоротяться внутрішні перепродажу, які в останні роки зростали.
За даними експертів галузі, в першому кварталі держава заробила від імпорту старих автомобілів (включаючи авто старше п’яти років) більш EUR23,8 млн (10% -ва ввізне мито, акциз та 20% ПДВ), в тому числі понад EUR 13 млн акцизного збору .
На думку генерального директора Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД) Олега Назаренка, автодилери могли б виграти від цього закону і завозити також б / у авто, якби не було обмеження на ввезення в Україну одного авто в рік.
“Мій прогноз: думаю, що бізнесменами з Західної України будуть відкриті наші чи польські майданчики-автошроти прямо на кордоні, на тій стороні. Авто для них будуть скуповувати в ЄС і приганяти. Українців будуть привозити на прикордонну Автомайданчик в Польщі для вибору авто, далі купуєш і оформляти. Думаю, ці майданчики будуть при “підгодованих” митницях і фірми будуть допомагати занижувати митну вартість на них і допомагати з сертифікацією. і тут вже питання правоохоронців: будуть вони “кришувати” заниження вартості або припиняти “, – написав О. Назаренко на своїй сторінці в соцмережі “Фейсбук”.
За його припущенням, з урахуванням того, що українські скупники автомобілів – власники шротів будуть брати свою маржу, а також можливого невеликого подорожчання авто до 5-6 років з появою попиту на них в ЄС, істотного падіння ціни для українців на старі авто не буде.
Він також зазначає, що модельний ряд європейські автозаводи змінюють один раз в 6-7 років, цикл зміни нових авто європейцями також 6-7 років (а на новий модельний ряд ціни падають несуттєво), тому дешевих авто в ЄС (у порівнянні з цінами в Україна) не буде.
О.Назаренко також нагадує, що крім акцизу до ціни авто треба приплюсувати ввізне мито, ПДВ і 5% пенсійного збору.
Як повідомлялося, 31 травня Верховна Рада України з метою детінізації ринку старих авто прийняла закон, яким на 2,5 року багаторазово знижені ставки акцизів (від 2 до 28 разів залежно від об’єму циліндра двигуна) на ввезення таких автомобілів, обмеживши можливість такого ввезення до одного автомобіля на рік.
При цьому заборонено ввезення старих автомобілів з країни-агресора / окупанта.
Закон може набути чинності в липні поточного року.
За оцінками авторів законопроекту, очікується додаткове ввезення в Україну до 20 тис. Таких автомобілів. Крім того, очікується до кінця 2016 року 1,2 млрд грн податкових надходжень.
За матеріалами:
Інтерфакс-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас