Бізнес-інкубатори, бізнес-ангели, краудфандінг: як знайти гроші на розвиток бізнесу з нуля? — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Бізнес-інкубатори, бізнес-ангели, краудфандінг: як знайти гроші на розвиток бізнесу з нуля?

Особисті фінанси
2350
Уміння знаходити гроші на розвиток стартапа – одна з найбільш важливих складових розвитку успішного бізнесу. Корисний сервіс може так і залишитися незавершеним проектом, якщо його засновники не докладуть зусиль для пошуку фінансів. Питання про інвестиції і вкладення виникає вже на самих ранніх етапах розвитку стартапу, тому вибір правильного джерела інвестицій здатний визначити всю подальшу стратегію розвитку компанії.
Існує безліч джерел залучення інвестицій: бізнес-інкубатори, інвест-компанії, фахівці з нетворкінгу, платформи для збору грошей та ін. Але в кожному з них свої підводні камені і специфічні обмеження, про які молодому підприємцю потрібно знати заздалегідь.
Кирило Бігай, співзасновник і керуючий партнер Preply (стартап, який отримав інвестиції в розмірі $ 120. 000 від німецького бізнес-акселератора TechStars Berlin): «Хоч трохи хороша бізнес-ідея обов’язково несе в собі унікальні риси. Підприємець, який розраховує залучити фінансування для свого проекту, обов’язково повинен чітко собі уявляти чим він буде відрізнятися від собі подібних. Визначитися з нішею дуже важливо – це не тільки запорука правильного позиціонування на ринку, але і свідомо виграшна позиція на переговорах з потенційними інвесторами. Слід брати активну участь в різного роду міжнародних конкурсах стартапів. Перемогти престижно, а кошти з призового фонду можуть стати непоганою підмогою для розвитку бізнесу».
Чим корисні бізнес-інкубатори
Залучення грошей – це завжди ризик і змагання. Особливо якщо бізнес знаходиться в так званому «зародковому стані», тобто є ідея. В такому випадку краще звернутися до організацій, які займаються підтримкою молодих проектів на всіх етапах розвитку, від розробки ідеї до виходу на самоокупність – до бізнес-інкубаторів. По суті, це освітні проекти, які беруть в оборот потенційно успішні стартапи.
Молоді підприємці, які пройшли конкурсний відбір, отримують не тільки корисний досвід і знання про ведення бізнесу, а й заручаються підтримкою своїх наставників на роки вперед. Робота з компанією-інкубатором буде корисна в будь-якому випадку, навіть якщо стартап і не стане прибутковим, адже досвідчені фахівці навчать керувати підприємством, працювати зі звітністю, що стане корисним при розвитку інших проектів.
Єдиним негативним моментом стане розмір оплати наданих послуг – за допомогу в розвитку та залученні інвестицій, доведеться віддавати чималі гроші. Середній відсоток за допомогу в вихід на ринок і менторську підтримку оцінюється в розмірі від 15% подальшого прибутку стартапу. Якщо на перших етапах існування бізнесу це не здається великою витратою, то в подальшому втрата шостої частини може істотно позначитися на виручці власника. З іншого боку, бізнес-акселератори стали непоганим стартом для багатьох українських стартапів: CheckiO, GV Machines, Kwambio і багатьох інших.
Ангельське сприяння
Нікого не здивує той факт, що ринок акселерації пропонує підтримку не тільки з боку компаній, але і “приватників”, які взялися розвивати стартапи із залученням інвестицій – бізнес-ангелів. Самостійні інвестори, професійні нетворкери і індивідуальні консультанти, які допомагають отримати не тільки цінні знання, але і гроші, працюють паралельно з компаніями-інкубаторами, проте їхні послуги дещо відрізняються від аналогічних організацій.
Принцип їх роботи можна визначити поняттям часткового фінансування, в якому бізнес-ангел стає співвласником і далі ділить прибуток з основним інвестором. Найбільш відомим міжнародним бізнес-ангелом є Стефан Глайнзер, який вклав гроші в Last.fm, Myblog, Mendeley та німецькі сервіси Companions. На сьогоднішній день в Україні представлено близько 30 бізнес-ангелів, готових вкладати $ 50-100 тис. доларів в IT-стартапи. Їх імена знаходяться в загальному доступі, тому пошук корисних контактів не складе особливих труднощів.
Наталя Березовська, глава правління української мережі бізнес-ангелів UAngel і генеральний директор компанії Detonate Ventures так пояснює високий рівень зацікавленості бізнес-ангелів українськими IT-стартапами: «Чим вище ризик, тим більше може бути потенційна віддача. Сьогодні, коли прибутковість традиційних інструментів інвестування падає, такі альтернативи викликають жвавий інтерес».
Краудфандинг- інвестиції чи благодійність?
Для любителів залучити народні кошти на розвиток проектів існують краудфандингові платформи, де кожен бажаючий може вкласти будь-яку суму на розвиток. Механіка проста – публікуєте на майданчику основні положення і цілі стартапа і заявляєте необхідну суму для реалізації проекту. Це і є той самий механізм «з миру по нитці», який творить великі справи і допомагає зібрати гроші на старті. Kickstarter, Indiegogo, Fundable і «Спільнокошт» – це все про інвестиції суспільства на благо початківця бізнесу. Перед початком збору грошей вам доведеться оцінити всі можливі витрати на реалізацію, тому що сума зборів називається тільки один раз і вона залишиться незмінною. Платформи беруть за свої послуги зовсім небагато – від 5% до 10% від остаточної суми. Незібрана в повному обсязі сума повертається вкладникам, тому опис проекту має бути не тільки ретельно продуманим, але і якісно представленим.
Денис Охріменко, засновник і технічний дизайнер українського стартапу Ugears (зібрав необхідну для старту суму за один день), рекомендує не бути жадібними при заяві розміру інвестицій на крудфандингу: «Kickstarter сортує кампанії по тому, хто швидше збирає гроші. І якщо поставити за мету $ 500 000, ми будемо бовтатися десь ззаду, якщо зберемо 1%, а якщо збирати $ 20 000, то є шанс підняти гроші швидко, тоді ми потрапимо на першу сторінку».
Існує безліч способів залучення інвестицій. Пошук фінансів на розвиток стартапа можна порівняти з підняттям важкого вантажу і складанням пазла одночасно. Уміння правильно вибрати відправну точку – великий успіх, головне – не забувати про особливості кожного продукту і можливості для потенційних спонсорів проекту. Подавайте заявки, вивчайте пропозиції інвесторів і не бійтеся довіритися досвідченим працівникам інвестиційного ринку, адже вони не тільки вбережуть від помилок, але і допоможуть знайти кошти на реалізацію.
Аліса Дорохіна
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас