На скільки впали продажі продуктів харчування за рік — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

На скільки впали продажі продуктів харчування за рік

Особисті фінанси
1960
У 2015 році за результатами роздрібного аудиту (RMS) Nielsen продажу на ринку продуктів харчування і напоїв в Україні впали на 12,2% в натуральному вираженні і зросли на 20,1% у грошовому вираженні порівняно з попереднім роком.
Основний фактор, який зумовив збільшення продажів у грошовому вираженні — це зростання цін на продукти харчування та напої. Такі великі категорії, як шоколадні вироби і жувальні гумки, втратили більше 30% продажів в абсолютному значенні, корм для тварин, вагові шоколадні вироби і чай — понад 20%.
В середньому в 2015 році подорожчання продуктів харчування та напоїв склало 26% порівняно з 2014 роком. Однак є продукти, які подорожчали більш ніж на 50%. Це жувальні гумки, корм для тварин, упакований шоколад.
“В умовах зростаючих цін на продукти харчування та напої споживач платить більше за менший обсяг покупок. Ціни на продукти харчування є однією з головних тривог споживача в Україні, наряду з питаннями війни, економіки і комунальних рахунків. За рахунок подорожчання продуктів ринок продуктів та напоїв зріс у грошовому вираженні, однак подорожчання сповільнилося в другій половині року”, — коментує Ганна Ільчук, керівник групи по роботі з виробниками продовольчого ринку Nielsen в Україні.
Аналіз категорій напоїв показав, що єдина категорія, яка змогла збільшити обсяги продажів — це холодний чай. В першу чергу такому розвитку посприяло найнижче зростання цін за літр напою, який в середньому становив 12,5%, в той час як солодка газована вода дорожчала в середньому на 26%, а мінеральна вода і того більше — на 32% за літр. Крім того, категорія в цілому набирає нових оборотів за рахунок великих упаковок — 1-1,5 літра, які виробники масово стали доставляти на полиці супер- і гіпермаркетів.
Аналіз молочних категорій показав, що починаючи з 2011 року, виробники ключових категорій з високим рівнем конкуренції, почали виводити на ринок продукти з незначно зменшеним об’ємом пачки, зберігаючи при цьому початкову ціну. Як результат, сьогодні на тлі подорожчання за пляшку молока ми ще платимо прийнятну ціну, навіть незважаючи на те, що в пляшці молока або кефіру вже часто не 1 л, а 905 мл або 890 мл. З іншого боку, від товарів, ціна на які зросла більше ніж на 40%, як наприклад, молочні пудинги і десерти, Українці масово відмовлялися. Виробники давали хорошу альтернативну пропозицію покупцеві. Так, йогурти і твороги, що коштують дешевше дорогих десертів, але є гідною заміною в плані обсягу і смакових наповнювачів, допомогли виробникам не упускати споживачів зовсім. Ще однією тенденцією 2015 року стало розширення асортименту в зростаючих категоріях ряжанки, кефірів і сирів з низьким відсотком жирності (0-5%).
За матеріалами:
Діло
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас