З чого складається ціна на машину і як можуть подешевшати б/у іномарки в Україні — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

З чого складається ціна на машину і як можуть подешевшати б/у іномарки в Україні

Особисті фінанси
7011
Депутати вирішили посприяти зниженню цін на вживані авто з Європи, щоб вони стали доступнішими для пересічних українців. Зробити це планують за рахунок зменшення зборів: митного та акцизного. З урахуванням того, що на ці збори зверху ще нараховується 20% ПДВ і 5% в Пенсфонд, то після зниження акцизів б/у іномарки можуть подешевшати на 23-30% (див. інфографіку).
Для нових автомобілів нічого не зміниться, як, втім, і для авто старше 6 років (вони заборонені до ввезення нашою угодою з ЄС). Поки що законопроект, що передбачає тимчасове (до 1 січня 2017 р.) зниження акцизу для б/у авто, прийнятий у першому читанні.
А в Раді вже зареєстрований ще один законопроект — про скасування митного збору на “машини”, крім ввезених з РФ (там мито залишається в розмірі 14-17%).
Ми підрахували, як можуть змінитися ціни на б/у автомобілі, що ввозяться з-за кордону. Так, б/у малолітражку “Смарт” 2013 року випуску з об’ємом двигуна 1 л зараз можна купити в Україні за 6,8 тис. євро. Після скасування акцизного збору і мита його ціна зменшиться до 5,4 тис. євро. Авто середнього класу, наприклад, “Рено Меган” такого ж віку і з об’ємом двигуна до 1,6 л, зараз у нас продається за ціною від 10 тис. євро, а може подешевшати більше ніж на 2 тис. — до 7,8 тис. євро. Що стосується “крейсерських” машин, то, приміром, джип “Мерседес” G-класу з об’ємом двигуна 3,9 л зараз можна купити за 70 тис. євро. Скасування акцизу і митного збору зменшить його ціну аж на 12 тис. до 58 тис. євро.
Звичайно, іномарки старше (2000-2003 року випуску) коштують у Європі в рази дешевше від нових (наприклад, “Опель Астра” можна купити навіть за $1000-1200, а той же “Смарт” — близько $3 тис.). Але українцям такі ціни не світять: як нагадав нам автоексперт Костянтин Кінбурн, ввезення в Україну б/у автомобілів старше 6 років з 2016 р. заборонено, бо вони не відповідають еконормам Євро-5. “Ця заборона прописана в Угоді про Асоціацію з ЄС, тому скасувати її нереально”, — роз’яснив Кінбурн.
ЗА І ПРОТИ. Автоімпортери виступають проти скасування мит на б/у машини, і їх можна зрозуміти: вони бояться втратити клієнтів, адже продажі нових машин у нас стабільно падають. Водночас гендиректор ВААІД Олег Назаренко помітив: якщо закон про зниження акцизу на старі іномарки запрацює, то пошириться і на машини, що поставляються з Росії, а там ціни набагато нижчі, ніж у Європі, і вигода продавців перекриє високі мита. “Що стосується головної мети нардепів — знизити ціни на вживані авто в Україні, — то вони її так не доб’ються. Адже в Україні сьогодні діє екологічний стандарт Євро-5, який забороняє ввезення автомобілів старше 6 років. А “молоді” авто коштують недешево і в Європі, і в Росії”, — говорить Назаренко.
Як роз’яснила нам голова профільного комітету ВР Ніна Южаніна, закон прийняли, тому що при таких високих акцизах б/у іномарки взагалі легально не ввозилися, і бюджет нічого не отримував. А так виграють і люди, і держава. “Але ми доопрацюємо його до другого читання. І введемо норму, щоб зниження акцизу не поширювалося на авто б/у з РФ”, — додала Южаніна. За її прогнозами, друге читання може бути вже в травні.
За матеріалами:
Сьогодні
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас