Кияни створили розширення для Chrome, яке перевіряє краудфандингові кампанії на чесність — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Кияни створили розширення для Chrome, яке перевіряє краудфандингові кампанії на чесність

Технології&Авто
353
На зорі свого існування краудфандінгові кампанії були порятунком для стартаперів та початківців винахідників, але в міру зростання популярності Kickstarter до нього добралися і шахраї.
Вони обіцяють вам справжній променевий меч всього за $ 200, а потім зникають разом з грошима. Щоб припинити це свавілля, українці Андрій Нікішаєв, Олексій Гнатієнко і Денис Крутько створили безкоштовне Chrome-розширення Kudos, яке підкаже, чи варто спонсорувати ту чи іншу краудфандінгову кампанію.
Хлопці написали розширення за тиждень. Ідея виникла спонтанно минулої п’ятниці. “Дивлячись на шахрайську кампанію Triton на Indiegogo, вирішили зробити сервіс, який би таких хлопців слав далеко і надовго, щоб користувачі не втрачали гроші, не ризикували брати участь в сумнівних компаніях. А також не відверталися від дійсно крутих проектів, яким потрібні гроші “, – розповів Андрій.
Kudos аналізує кампанії в кілька етапів. Перший – збір сигналів тривоги від самих користувачів через кнопку “Alert”. Другий – алгоритм збирає дані по кампанії і робить драфтовий звіт, який верифікує людину, щоб виключити помилки. Після цього звіт публікується і перекриває “Алерту” користувачів для даної кампанії, оскільки дає їй більш точну оцінку. “Грубо кажучи, це суміш алгоритмів дата-майнінг і оцінок експертів в областях, важливих для успіху кампанії”, – пояснив Нікішаєв.
Поки даних в додатку мало, але чим більше інформації для користувачів збере плагін, тим вірогідніші будуть результати. “Алерти ми назбирали відносно простим алгоритмом, щоб не зовсім порожньо було. Плюс вручну верифікувати близько 50 кампаній “, – поділився Андрій.
Верифікація кампаній здійснюється за чотирма критеріями:
- Чи реально зробити заявлений продукт;
- Market fit (аналіз ринку);
- Досвід і характеристики команди;
- Підтримка ЗМІ.
За словами Никішаєва, фактор ризику для користувачів досить високий: “За нашими вимірами, більше 10% кампаній – фродових. Це коли користувачів хочуть кинути, даючи нереальний продукт, як цей “Тритон” або лазерна бритва. Або ж коли просто перепродують дорожче товари з Китаю “.
Звіт складається на базі лінійних алгоритмів. Аналізується як сама картка проекту, так і дані з інтернету. “Зараз увага більше на людину, так як за два дні особливо крутий алгоритм не напишеш, але ми будемо вдосконалювати продукт”, – обіцяють розробники.
Поки про монетизацію проекту автори не замислюються, але не виключають таку можливість в майбутньому. “Зараз важливіше відгук користувачів і набір даних. Але для користувачів Kudos буде безкоштовний завжди “, – обіцяє Нікішаєв.
За матеріалами:
Ain.Ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас