Іранський експрес: чого чекати від авіакомпанії Mahan Air — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Іранський експрес: чого чекати від авіакомпанії Mahan Air

Особисті фінанси
855
Минулої п’ятниці, 11 березня, представники найбільшої іранської авіакомпанії Mahan Air оголосили про початок своєї роботи в Україні і відкриття семи повітряних напрямків в азійські країни.
З 20 березня, з Києва, з пересадкою в Тегерані, буде вилітати три рейси на тиждень в Дубай, Бангкок, Делі, Куала-Лумпур, Пекін, Шанхай і Гуанчжоу.
Один з трьох рейсів буде належати українській авіакомпанії UM Air – вона стала офіційним партнером і представником іранців в Україні.
Найголовніше – це ціни. Через дешеве іранське паливо для іранських авіаперевізників, Mahan Air в стані реалізовувати квитки дешевше, ніж її конкуренти.
ЕП розібралася, що це за компанія, чому вона прийшла в Україну і чого від неї варто чекати.
Іранська експансія
Новин про Ісламську республіку Іран останнім часом неймовірно багато. Після того, як 16 січня ц.р. Ірану зняли міжнародні санкції, країна направила всі сили на те, щоб повернутися на світові ринки.
Крім очевидного нарощування обсягу видобутку і експорту нафти (Іран хоче добувати більше чотирьох і експортувати понад два мільйони барелів на добу), країна не проти налагодження співробітництва з іншими державами, приймає у себе 2-3 делегації в день, які готові інвестувати в Іран.
І Україна не опинилася винятком.
Так, минулого тижня Україна і Іран підписали Меморандум про взаєморозуміння V засідання Міжурядової українсько-іранської спільної комісії з економічного та торговельного співробітництва, який визначає всі напрямки співпраці між країнами.
Документ передбачає співпрацю в сферах сільського господарства та агропромислового комплексу, машино- і авіабудування, банківської сфери, і в секторі видобутку вугілля, і багато іншого.
В Ірані вже оцінили щорічний обсяг торгівлі з Україною в мільярд доларів.
А менш ніж через тиждень після підписання меморандуму, стає відомо про те, що найбільша іранська авіакомпанія не просто розглядає Україну, як потенційну для співпраці країну, а вже заручилася партнером, в особі UM Air (Українсько-середземноморські авіалінії), окреслила 7 напрямків і починає польоти з 30 березня.
Mahan Air
Не дивлячись на те, що для українського пасажира Mahan Air невідома компанія – вона існує з 1992 року і протягом більше двадцяти років показує неухильне зростання пасажиропотоку і постійно розширює свій флот.
Через санкції США, спрямовані проти Ірану і іранських компаній, Mahan Air здійснювала переважно внутрішні перельоти і перельоти в інші східні країни.
Серед європейських країн Mahan Air вперше з’явилася в 2002 році в Дюссельдорфі (Німеччина), в 2004 і 2006 в Бірмінгемі і Манчестері (Англія).
Сьогодні Mahan Air – це понад шістдесят літаків, більшість з яких широкофюзеляжні, 6000 співробітників і 5,7 мільйона перевезених пасажирів у 2015 році.
Причому, Україна не єдина країна на якій іранська авіакомпанія збирається зупинятися – на презентації представники компанії поділилися великими планами на 2016 рік, в яких значиться запуск рейсів в ряд європейських країн.
В Україні Mahan Air поки ще не обзавелася власним представництвом – передбачається, що це станеться через півтора-два місяці.
В даний момент партнером Mahan Air в Україні є UM Air (Українсько-середземноморські авіалінії), з якої іранська компанія підписала код-шерінг – договір про спільну експлуатацію рейсів на одному маршруті.
На питання журналістів, чому серед усіх українських авіакомпаній Mahan Air вибрала саме Um Air, представники компанії ухильно відповіли, що це просто бізнес-інтерес, оскільки у Um Air немає такої великої мережі, як у компаній на кшталт МАУ (за даними Державіаслужби, у Um Air всього 9 напрямів – у МАУ 92).
Іранський експрес: чого чекати від авіакомпанії Mahan Air
При цьому, співпраця між українською і іранської авіакомпаніями – швидше продовжилася, а не почалося спочатку – так, в 2013 році Um Air потрапила під санкції США через співпрацю з Mahan Air – тоді компанію звинуватили в тому, що вона давала іранцям літаки в лізинг і навчала їх пілотів і інженерів.
Куди і за скільки
У Mahan Air пообіцяли, що з 20 березня з Києва до Тегерана буде вилітати три рейси на тиждень: два літаками Mahan Air і один Um Air – за однією ціною.
Стиковка в Тегерані відбувається на сім напрямків: Шанхай і Гуанчжоу (Китай), Куала-Лумпур (Малайзія), Бангкок (Таїланд), Делі (Індія) і Дубаї (ОАЕ).
Причому, в компаніях обіцяють, що стиковка буде проходити максимально швидко, в рамках однієї-двох годин, з безкоштовним перебуванням в бізнес-залі і безкоштовним обідом.
Найцікавіше – це ціни.
“Делі – економ клас в обидва боки близько 400 доларів, на Бангкок 549 доларів. Напрямок Китаю 650 доларів, Гуанчжоу – близько 700 доларів”, – завив основний власник UM Air Родриг Мерхеж.
За його словами, вартість квитків заснована на вивченні цін конкурентів, які працюють за тими ж напрямками, і знижена на 100 доларів.
“Ми не демпінгуємо. Просто паливо в Ірані набагато дешевше для іранських перевізників, ніж для інших. Воно фактично дотується державою. Якщо ми зараз заправляємося по 700 доларів за тонну, то вони заправляються по 1200”, – додав він.
Саме з цієї причини, компанії використовують і широкофюзеляжні літаки – великі літаки можуть прилетіти до Києва без заправки в Україні на своєму паливі, за рахунок чого собівартість дешевше.
Цікавим буде порівняти напрямки Mahan Air з українськими конкурентами.
Зараз, наприклад, за даними Державіаслужби в Китай літає всього 2 компанії: МАУ з Києва до Пекіна (7 рейсів на тиждень), і ZetAvia в Тяньцзінь з Києва та Одеси по одному рейсу на тиждень.
В Індію, правда не в Делі, а на Гоа, по одному рейсу на тиждень літають МАУ і Роза вітрів.
У Дубай 5 рейсів на тиждень літає YanAir, Роза вітрів, по три рейси з Києва, Дніпропетровська і Львова і 14 рейсів з Києва у МАУ.
У Бангкок 7 раз в тиждень МАУ і 3 рейси на тиждень Роза вітрів.
У МАУ, наприклад, економ-клас в Бангкок коштує в районі 700 доларів, в той час як Mahan Air обіцяє за 550.
Плани
Як відзначають представники Mahan Air, іранська компанія зацікавлена розвиватися на українському ринку, і збільшувати частоту рейсів, напрямків і міст.
У компанії заявили, що в подальшому вони розглядають Одесу і Львів як потенційно цікаві напрямки.
Поки що очікується, що середня завантаженість прямих і транзитних рейсів буде в межах 60-70%.
При цьому, судячи з настроїв представників Mahan Air, можна очікувати і популяризації з їхнього боку не тільки авіакомпанії, але і Ірану як потенційного туристичного напрямку.
“Наше послання українському уряду – якщо ви хочете більше туристів – потрібно покращувати візовий режим між країнами”, – дана фраза під час презентації Mahan Air звучала кілька разів.
Федір Попадюк
За матеріалами:
Економічна Правда
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас