Уряд схвалив фінплан "Укрзалізниці", погодивши середньорічне підвищення тарифів на вантажоперевезення


Уряд схвалив фінплан "Укрзалізниці", погодивши середньорічне підвищення тарифів на вантажоперевезення

Кабінет міністрів України на засіданні в середу схвалив фінансовий план ПАТ “Українська залізниця”, внесений на розгляд міністром інфраструктури України Андрієм Пивоварським.

Зазначений фінансовий план складений з розрахунку підвищення тарифів на вантажні залізничні перевезення в 2016 році на 15% з 1 березня 2016 року. Таким чином, затвердивши фінплан, Кабінет міністрів погодив підвищення тарифів, однак, це не означає одномоментне підвищення тарифів, оскільки це питання має бути узгоджений ще рядом органів.

В ході засідання уряду в.о. голови “Укрзалізниці” Олександр Завгородній нагадав, що підвищення тарифів передбачається відкласти для вугілля і низькомаржинальних вантажів.

Він додав, що на пасажирські перевезення не передбачено підвищення, крім 5% на перевезення в першому класі поїздів “Інтерсіті +” і підвищення прибутковості від підвищення класності та сервісу деяких поїздів.

Тим часом, глава Державної регуляторної служби України Ксенія Ляпіна зазначила, що після консультацій з бізнесом служба готова погодити підвищення вантажних тарифів у середньому по році на 10%.

Міністр інфраструктури України Андрій Пивоварський додав, що міністерство готове погодитися з цим, аби отримати лист з узгодженням і запустити тендерні та інвестиційні процедури.

В результаті Кабміном було прийнято рішення погодити фінплан “Укрзалізниці” із середньорічним підвищенням вантажного тарифу на 10% і доручено доопрацювати та узгодити його з усіма зацікавленими органами.

Раніше повідомлялося, що фінансовий план ПАТ “Укрзалізниця” на 2016 рік передбачає отримання ПАТ чистого прибутку за підсумками року на суму 96,4 млн грн.

Згідно з пояснювальною запискою до документа, з зазначеного розміру чистого прибутку планується направити на сплату до державного бюджету – 72,3 млн грн, до фонду розвитку виробництва – 19 млн грн, інші цілі – 5,1 млн грн.

Доходи від діяльності товариства заплановані в сумі 77,369 млрд грн. Чистий дохід від реалізації продукції планується в сумі 74,897 млрд грн, в якому доходи від перевезення вантажів і пасажирів – 67,654 млрд грн, доходи від допоміжного виробництва (в тому числі від послуг наданих іншим підприємствам) – 7,243 млрд грн, доходи від інших видів діяльності – 2,472 млрд грн.

Витрати від діяльності ПАТ “Українська залізниця” на 2016 рік заплановані в сумі 77,272 млрд грн. Витрати від перевезень, які становлять 78,9% видаткової частини фінансового плану ПАТ, на 2016 рік заплановані в сумі 60,433 млрд грн.

Валовий прибуток очікується в обсязі 9,363 млрд грн, фінансовий результат від операційної діяльності – 4,8 млрд грн, EBITDA 27,5 млрд грн, рентабельність EBITDA – 36,8%.

Документ також передбачає залучення запозичень в сумі 23,1 млрд грн, повернення запозичень передбачений в сумі 26,57 млрд грн. Також він передбачає освоєння капітальних інвестицій на суму 13,817 млрд грн, що становить 37,1% від потреби в капітальних інвестиціях на цей рік.

О.Пивоварський також повідомляв, що якщо в 2016 році тарифи на вантажні залізничні перевезення не будуть підвищені, за підсумками року “Укрзалізниця” отримає близько 6 млрд грн чистого збитку, а її капітальні інвестиції складуть всього 3,7 млрд грн, “Укрзалізниця” стане “ультразбитковим” державним підприємством.

У лютому 2016 року, крім іншого повідомлялося, що в ході громадських слухань питання підвищення тарифів, організованих Державною регуляторною службою, представники залізничної галузі та основних вантажовідправників не змогли досягти консенсусу в цьому питанні. Міністр інфраструктури України також заперечував звинувачення залізорудних компаній в тому, що підвищення тарифів на залізничні вантажні перевезення на 15% призведе до збитковості галузі.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

  • !

    Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Інтерфакс-Україна", в будь-якому вигляді суворо заборонено.

Дивись також
Весь ринок:Казна та Політика
Все, що ми знаємо про:Кабмін
В Контексті Finance.ua