"Автоваз" опинився на межі банкрутства — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Автоваз" опинився на межі банкрутства

Фондовий ринок
2739
За підсумками 2015 року “Автоваз” отримав рекордний збиток в 73,9 млрд руб.
Ця цифра втричі більше, ніж за 2014 рік. У висновку аудитора “Автоваза” Ernst & Young міститься сумнів в тому, що підприємство зможе продовжувати безперервну діяльність.
“Умови поряд з іншими обставинами вказують на наявність суттєвої невизначеності, яка може викликати значні сумніви в здатності ВАТ” АвтоВАЗ “і його дочірніх організацій продовжувати свою діяльність безперервно”, – йдеться у висновку Ernst & Young.
Кредитори компанії можуть одномоментно пред’явити заборгованість до виплати, а компанія не зможе в короткий термін їх погасити. Далі “Автовазу” можуть пред’явити позови про стягнення заборгованості. У такому випадку компанії загрожує банкрутство, як це було з авіакомпанією “Трансаеро”.
Основна причина збитку “Автоваза” – низький рівень продажу його основної марки Lada. У 2015 році продажі Lada впали на 30,5% в порівнянні з 2014 роком до 269 тис. автомобілів.
“АвтоВАЗ” розраховував виправити ситуацію в кінці року за рахунок вибухового попиту на свою нову модель Vesta, продажі якої стартували 24 листопада. До кінця року завод планував продати 5-6 тис. Vesta, але продав тільки 2,8 тис.
Дилери пояснювали поганий попит на автомобіль за ціною, яка виявилася близькою до основних конкурентів в сегменті – Hyundai Solaris, Kia Rio і Volkswagen Polo.
В результаті в регіонах, які для “Автоваза” є основним ринком, продажі Vesta виявилися нижче очікуваних.
Ще одна причина збитків – зростання цін на матеріали і комплектуючі, на які припадає 74% собівартості “Автоваза”. Також на збиток вплинуло зниження середньорічного курсу рубля на 33%, зростання процентних ставок банків “гірше наших очікувань”, а також бухгалтерські списання та витрати на реструктуризацію бізнесу в розмірі 42,1 млрд руб., говориться в звітності “Автоваза”.
Renault, основний акціонер заводу в Тольятті, почав обговорювати з іншими його акціонерами докапіталізацію.
“В результаті позики і дебіторська заборгованість будуть капіталізовані і будуть розглядатися як частина додаткової емісії станом на 31 грудня 2015 року”, – йдеться в повідомленні Renault.
Після цього Renault стане контролюючим акціонером “Автоваза”. Чи буде брати участь в допемісії Nissan, невідомо: представник концерну від коментарів відмовився. Інший акціонер – державний концерн “Ростех” також планує брати участь у фінансовому оздоровленні “Автоваза”. Держкорпорація при цьому має намір зберегти свою частку в капіталі “Автоваза” на рівні 25%.
За матеріалами:
autocentre.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас