Яценюку пригрозили колапсом металургійної галузі


Яценюку пригрозили колапсом металургійної галузі

Україна знаходиться в кроці від зупинки підприємств гірничо-металургійного комплексу, країну очікує падіння валютної виручки, скорочення робочих місць.

Як повідомляє «Кореспондент», про це йдеться в листі прем’єр-міністрові Арсенію Яценюку, підписаним керівниками 12 найбільших металургійних та гірничо-збагачувальних комбінатів.

Причиною майбутнього колапсу промисловці називають рішення Мінінфраструктури з березня цього року підвищити тарифи на вантажні ж / д перевезення. У разі подорожчання доставки, відзначають підписанти, продукція підприємств ГМК стане неконкурентоспроможною на світових ринках. Вже зараз транспортні витрати українських виробників перевищують витрати конкурентів з Австралії, Бразилії та інших країн.

«Логістичні витрати австралійських виробників при поставках в китайський порт Qingdao на сьогодні становлять близько $ 9 / тонна, бразильських – $ 12 / тонна. У той же час витрати виробників України – $ 22 / тонна », – вказується у зверненні.

Низькі ціни на руду і значні витрати на транспортування призвели до того, що більшість вітчизняних експортерів сьогодні працюють у збиток.

«Підняття тарифів призведе до скорочення виробництва підприємствами ГМК аж до повної їх зупинки. У залізорудної галузі офіційно працевлаштовано близько 50 тис. осіб, для яких ця робота часто є єдиним джерелом сімейних доходів », – наголошується у зверненні.

В умовах триваючого падіння цін на залізну руду інші країни підтримують своїх виробників. Держави знижують тарифи на перевезення, щоб знизити собівартість продукції і зберегти національного виробника. Російський монополіст РЖД отримав право збільшити розмір знижки з 12,8% до 25% для залучення клієнтів. Українські чиновники діють в точності навпаки, збираючись підвищити тарифи на 15%.

Промисловці звертають увагу прем’єра, що для підняття залізничних тарифів відсутні реальні економічні обгрунтування. Приміром, витрати на придбання дизельного палива – одна з основних статей витрат «Укрзалізниці» – істотно скоротилися. Якщо в першому кварталі 2015 року, ціна тонни дизеля становила 16,5 тис. грн, то на сьогоднішній день його можна купити за 11,3 тис. грн (без ПДВ). Крім того, частина доходів «Укрзалізниця» отримує у валюті, що дозволяє компенсувати зростання багатьох статей витрат держкомпанії без підвищення тарифів.

При цьому «Укрзалізниця» не розкриває показники своєї діяльності, не надає аналіз витрат ні за статтями, ні за видами діяльності. Як зазначається у листі, судячи з заяви керівництва «Укрзалізниці», а також представників Кабміну, держкомпанія закінчила рік практично без збитків – існуючий рівень тарифів дозволяє залізниці накопичувати кошти у фондах капітальних інвестицій. Тим часом, сумарний збиток основних вантажовідправників обчислюється десятками млрд. грн.

Металурги закликають прем’єра запровадити мораторій на підвищення вантажних залізничних тарифів до стабілізації ситуації на зовнішніх ринках металу і залізорудної сировини. В іншому випадку економіку України очікують «вкрай негативні наслідки».

Нагадаємо, Держрегуляторна служба заблокувала попередню спробу підвищити залізничні тарифи на вантажоперевезення.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Також з цієї теми: Казна та Політика
Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
Топ новини
Обговорюють

Читають

В Контексті Finance.ua