Запровадження в Україні стандарту Євро-5 може здорожити авто на 3-5%, але скоротить ринок вживаних автомобілів — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Запровадження в Україні стандарту Євро-5 може здорожити авто на 3-5%, але скоротить ринок вживаних автомобілів

Особисті фінанси
3563
Набуття чинності з 1 січня 2016 року в Україні екологічного стандарту Євро-5 спричинить зростання цін на автомобілі на 3-5% (у валютному еквіваленті) та сервісне обслуговування на 5-10% з урахуванням більш високої технологічності таких авто, а значить більш високої собівартості автомобіля і сервісу, вважає генеральний директор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко.
“З 1 січня 2016 року автомобілі старше п’яти років (у ЄС Євро-5 почав діяти наприкінці 2009 року) в Україні ввозити і виробляти заборонено. Моя суб’єктивна думка – я був проти, і вважаю, що Євро-5 все-таки введено дещо поспішно, тим більше з урахуванням дії в Україні стандарту для палива Євро-3. Якщо вже приєднуємося до євростандартів, давайте і паливо приводити до цих стандартів. Сьогодні ж на наших дорогах до 70% автомобілів (у тому числі вантажних) не відповідають навіть нормам Євро-1”, – сказав О.Назаренко на прес-конференції.
Крім цього, підкреслив він, з авторинку підуть деякі недорогі доступні моделі стандарту Євро-4, які не виробляються з двигунами стандарту Євро-5 (наприклад, вже відомо про вихід з українського ринку іранських авто Saipa китайських FAW, BYD, а також деяких моделей інших автобрендів).
У той же час, як уточнив О.Назаренко журналістам, введення нового екостандарту може скоротити ринок уживаних автомобілів орієнтовно на 30%, оскільки автомобілі старше п’яти років досить недешеві, і певна частина покупців може віддати перевагу покупці нового автомобіля.
За словами директора з маркетингу Групи компаній “АІС” Сергія Боровика, зростання цін на автомобілі у зв’язку з введенням нового екостандарту може бути знівельовано скасуванням з початку року 5%-го імпортного збору, “але автомобілі все одно будуть дорожче, ніж могли б бути, якби не введення Євро-5”.
Він підкреслив, що до цих пір в Україні, ввозилися автомобілі будь-яких років випуску, починаючи від Євро-0. Зокрема, в 2015 році (коли діяв стандарт Євро-4) в Україну було завезено близько 50 тис. старих автомобілів (у 2014 році – понад 100 тис.), при цьому більше третини з них не відповідало діючим екологічним нормам.
“Причина такої ситуації – грубі порушення в роботі ряду сертифікаційних центрів та випробувальних лабораторій, багато з яких зареєстровані мало не в приватних квартирах і просто торгують сертифікатами за $100- $150. При тому, що в Україні десятки компаній, які можуть проводити сертифікацію, в тому числі державні”, – зазначив С.Боровик.
За його словами, найбільша кількість порушень зафіксовані у “Рівнестандарті” і “Житомирстандарті”.
Учасники прес-конференції повідомили, що в даний час в рамках реформування системи сертифікації будуть змінені процедури акредитації сертифікаційних центрів і лабораторій і посилений контроль над якістю їх роботи.
За матеріалами:
Інтерфакс-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас