Які робочі умови не подобаються українським програмістам: результати опитування — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Які робочі умови не подобаються українським програмістам: результати опитування

Технології&Авто
1432
Портал DOU, оцінюючи компанії для рейтингу роботодавців, просив айтішників не тільки поставити роботодавцю оцінку, але й написати в коментарях, що саме в роботі не подобається. З коментарів 1724 учасників журналісти вибрали найтиповіші скарги і розділили їх на типи. Можливо, цей перелік пригодиться IT-менеджерам, які захочуть поліпшити умови роботи в індустрії.
Професійний ріст
У цьому пункті співробітники оцінювали, наскільки в компанії цікаві технології, чи є навчання за рахунок компанії, література, допомога з боку колег і керівництва. Багато скаржилися на рутину, відсутність допомоги у професійному зростанні з боку компанії. Кілька яскравих цитат анонімних учасників опитування на тему:
«Велика частина зростання заснована на самостійному начанні і допомоги колег. Сама компанія не сприяє професійному зростанню».
«Роста особливо немає – нові технології впроваджуємо рідко. Тімлід блочить їх впровадження, так як вічно горять терміни».
«Якщо настояти, то можуть дати відносно цікаві завдання. Якщо мовчати – будеш сидіти і колупати древній код ».
«Хотілося б більше залученості в події java-ком’юніті, по-типу jug або xpinjection, а не даремних (для мене) навчалок шерпойнту і менеджменту».
Комфортні умови праці
У цьому пункті опитувані оцінювали, наскільки в компанії гарний офіс, сучасне робоче місце, зручний графік роботи. Часто скаржилися на погану вентиляцію, галасливі і / або занадто переповнені опенспейси, незручні стільці, застарілу техніку, незручне розташування офісу. Далі – кілька ілюстративних цитат:
«Жахливе повітря в офісі, не працює нормально вентиляція. Якщо прийшов в офіс бадьорим і виспався, через годину починаєш засинати на ходу. Як результат, всі часто хворіють ».
«Обов’язкова умова – установка time tracking system. У режимі онлайн переглядають і прослуховують комп’ютер співробітника. Про аудіо не повідомляють. За таку прослушку в Штатах б засудили навік».
«Жахливий офіс – під час дощу компи накриваємо сміттєвими пакетами».
«Хотілося б бачити більше булочок на кухні, а також працюючий PlayStation».
Грамотний проектний менеджмент
У цьому пункті учасники опитування оцінювали відносини з замовниками, кількість переробок, стресу на роботі, а також те, як зазвичай в компанії вирішують конфлікти. Серед основних проблем називали: мікроменеджмент від замовника (коли проектний менеджер бездумно схвалює всі рішення замовника), а також овертайми через відсутність планування.
«Конфлікти не зважуються – людей звільняють».
«Менеджерами призначили вчорашніх розробників».
«Менеджмент приймає всі рішення замовника без розбору, не цінує людей і команду. Як результат – часті переробки через пізні ідеї замовника, багато зайвої роботи через надлишкові перевірки, які хоче замовник, що не аргументуючи навіщо перевіряти одне і те ж. Ніяких похвал, метод тільки батога, завдання можуть надходити від замовника і менеджера в кінці дня з вимогою зробити на вчора».
«Постійна присутність нецензурної лексики».
«Свідок розмови: Ми не повинні використовувати нові технології, тому що люди навчаться і підуть у краще місце».
Хороший компенсаційний пакет
У цьому пункті оцінювали зарплату, соцпакет, відпустку, наявність і якість мовних курсів, корпоративів і т.і. Серед скарг:
«Зарплата видається так, як ніби компанія намагається заробити на співробітниках в моменти стрибка курсу».
«Немає мовних курсів за рахунок компанії».
«У більшості випадків, перебуваючи у відпустці, фахівець повинен залишатися на зв’язку з компанією. Можливе залучення співробітників, які перебувають у відпустці до виконання робочих обов’язків, без подальшої матеріальної компенсації ».
«Оплачувані лікарняні скоротили і урізали, як могли. Раніше було 2 дня відгулу через хворобу, але без оформлення лікарняного – скасували. По суті заборонили брати неоплачувану відпустку … ».
Політика компанії виключає все, що пов’язано з алкоголем – це понуро і не дозволяє колективу здружується. Все інше добре”.
«Овертайми оплачують піцою».
Визнання результатів праці
Учасники опитування залишали коментарі про те, наскільки прозоро в компанії переглядають зарплату, чи є премії за хорошу роботу, чи є кар’єрні перспективи. В основному, скарги були однотипні: ні, ні і ні.
«З точки зору ЗП все ок. Але в цілому відчуваєш себе в’ючних конем».
«Мною в команді задоволені, і менеджер згоден, що зарплату потрібно підвищити. Але компанія мені її не підвищує ».
«Визнання з боку колег-технарів – безумовно. З боку директорату – ні ».
«Багато бюрократії. Кар’єрне зростання зав’язане не на роботу, а на зубріння інформації про певну стеку технологій ».
Комунікації з керівництвом
Респондентів просили висловитися на тему того, наскільки зрозуміло діє менеджмент, ясно, до кого звертатися, якщо трапляється конфлікт чи проблема. Але виявилося, що у багатьох програмістів немає зворотного зв’язку від начальства.
«Командний тон, накази. Критика».
«Керівництво може агресивно реагувати на будь-який фідбек, в результаті чого зв’язок між керівництвом і співробітниками зникає. Негативні моменти залишаються невисловленими і невирішеними, що в кінцевому підсумку веде до відходу розробників ».
«Ініціатива з корисним нововведеннями з незрозумілих причин присікається. Зокрема, одним з розробників запропонував викладати на канал приклади поганого коду анонімно, щоб запобігти повторенню чужих помилок. Першою реакцією керівництва була вимога «розкрити авторів» коду, щоб публічно покарати. Природно, на цьому ініціатива закінчилася, а нові Джуніор продовжують повторювати ті самі помилки».
Відносини з колегами
Оцінювали, наскільки в компанії доброзичлива атмосфера, хороші чи відносини з колегами, співробітниками інших служб і підрозділів. По цьому пункту незадоволених коментарів було найменше. Основний промах – недостатнє спілкування між співробітниками з різних відділів.
«В цілому все добре, але все розбиті по групах, не всі знають навіть всіх по іменах, незважаючи на те що колектив невеликий».
«Не всі співробітники орієнтовані на якість кінцевого продукту. Часто зводиться до війни між департаментами ».
«У компанії атмосфера лицемірства».
«Змушують тихо сидіти і не шуміти».
«Мало взаємодії між командами з різних проектів».
Ольга Карпенко
За матеріалами:
Ain.Ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас