ВААІД пророкує "смерть офіційного автомобільного ринку" України — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

ВААІД пророкує "смерть офіційного автомобільного ринку" України

Казна та Політика
5489
Всеукраїнська асоціація автомобільних імпортерів і дилерів (ВААІД) просить врахувати позицію автомобілістів у розгляді змін у законодавство.
Про це йдеться у відкритому зверненні компаній-учасників ВААІД до Президента України, прем’єр-міністра України, голови Верховної Ради України.
“В даний час на розгляді у Верховній Раді України знаходиться проект Закону України “Про внесення змін у підрозділ 5 розділу ХХ” Перехідні положення “Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку ринку уживаних транспортних засобів (№3251)”. Хочемо повідомити Вам про наслідки в разі прийняття даного законопроекту. Від імені 528 компаній – учасників Всеукраїнської Асоціації Автомобільних Імпортерів і дилерів (ВААІД) інформуємо Вас про поточний стан автомобільного ринку України”, – йдеться в повідомленні.
Зазначається, що в країнах ЄС частка офіційного (“білого”) ринку становить 80% -90%. В Україні ж, за даними автомобілістів, сьогодні офіційний ринок становить 50%.
“Друга половина імпорту у країну припадає на неофіційних юридичних осіб імпортерів автомобілів, які постачають автомобілі, що були у вжитку. При цьому такі поставки здійснюються в основному з цілою низкою порушень законодавства, зокрема: у разі занижується митна вартість товару, розмір сплаченого ПДВ і мита мінімальний; розмір сплачених державних податків і зборів компаній імпортерів вживаних автомобілів також мінімальний; в країну масово імпортуються автомобілі екологічних стандартів Євро-0, Євро-2 і Євро-3 шляхом маніпулювання сертифікатами, при тому, що в Україні, згідно з чинним законодавством, дозволено імпорт автомобілів не нижче Євро-4, а з 01.01.2016 р. має відбутися перехід на стандарт Євро-5”, – відзначили в асоціації.
Фактично, єдине, що сьогодні отримує держава від таких “бізнесменів”, які працюють на ринку вживаних авто – це акциз на імпорт вживаних автомобілів, пишуть автори звернення.
Вони підкреслюють, що ринок вживаних авто працює фактично в обхід бюджету. Наприклад, оператори білого офіційного ринку платять в бюджет близько 40% від роздрібної ціни автомобіля. В цей же час, за даними листа, оператори сегмента вживаних товарів платять 15%-20% від роздрібної ціни автомобіля, що і відбивається на більш вигідних цінових пропозиціях.
“У разі прийняття законопроекту №3251 ми прогнозуємо катастрофічну ситуацію на автомобільному ринку. Імпорт б/у автомобілів стане практично неоподатковуваних податками видом бізнесу в Україні! Ніхто з покупців не стане переплачувати 40% від ціни нового автомобіля, які сьогодні йдуть до держбюджету. Основна частина покупців зробить покупку в сегменті вживаного імпорту, де не потрібно платити податки. Також під виглядом вживаних автомобілів в Україну почнуться поставки нових автомобілів з метою уникнути сплати податків”, – заявляють автори звернення.
Підсумком цього, на їхню думку, “стане смерть офіційного автомобільного ринку” і “Україна перетвориться на звалище європейського автомобільного металобрухту, як це сталося з низкою країн: Вірменія, Грузія, де не існує офіційного автомобільного ринку”.
За матеріалами:
РБК-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас