Китай - Німеччина: біг наввипередки — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Китай - Німеччина: біг наввипередки

Світ
1382
Китайці постачають дешеві товари широкого вжитку, а німці високоякісну наукоємну продукцію – так було колись. Нині обидві країни конкурують дедалі запекліше по всьому світу у боротьбі за замовлення. Хто вийде переможцем?
Якщо узяти обидва економічні велетні разом, то на них припадає приблизно п’ята частина світового обсягу експорту. Утім, Піднебесна вже деякий час випереджає Німеччину у цьому. У той час як Китай з 1990 по 2013 рік збільшив свою частку у світовому обсязі експорту з 1,9 до 11,7 відсотка, Німеччина скоротила свою з 12,4 до 7,7 відсотка. “Китай – світовий експортний лідер і залишатиметься ним найближчим часом”, – каже Юрґен Фрідріх, комерційний директор державної компанії Germany Trade & Invest (GTAI), що займається маркетингом в інтересах Німеччини. “Німецькі та китайські підприємства – конкуренти у боротьбі за клієнта, для якого має значення якість та ціна, і це по всьому світу”, – додає експерт.
Китай - Німеччина: біг наввипередки
Перший власне китайський літак C919
Китай у TOP-5
Збільшення частки Піднебесної на світовому ринку позначилися на всіх ключових галузях німецького експорту. Електроніки Китай експортував 2013 року вдев’ятеро більше, ніж Німеччина, в електронній техніці – вдвічі більше.
Натомість Німеччина випереджає Китай у таких галузях, як виробництво автомобілів, хімічна промисловість та машинобудування. “Але навіть у них дедалі більше проглядається недвозначне зростання частки китайських підприємств”, – каже Юрґен Фрірдіх, який прогнозує, що в майбутньому Німеччина й надалі втрачатиме частку світового ринку, і то у всіх без винятку галузях.
Німецькі підприємства теж на цьому заробляють
У порівнянні з німецькими фірмами, китайські підприємства мають значно більшу підтримку в зовнішньоекономічній діяльності. Китай робить ставку на довготермінову далекосяжну економічну політику. У країнах з перехідною економікою вихід на місцевий ринок китайських державних підприємств уможливлюють двосторонні договори. Великі торгівельні кредити надаються за умови придбання на них китайських товарів. До того ж держава пропонує підприємствам, що ведуть ділову активність за кордоном, цілу низку різноманітних інструментів для перестрахування. “Ми теж маємо мережу страхування експортного кредитування та інвестиційних гарантій, – каже Фолькер Траєр. – Але у цілому це далеко не такий масштаб, який, за нашими оцінками, мають потенційні китайські конкуренти”.
Ласі шматочки пирога розподіляють на місці
Але цілком важливою лишається й лишатиметься присутність на самому китайському ринку. Той, хто хоче брати участь в інтернаціоналізації китайської економіки, має бути там на місці, каже Фолькер Траєр. “Це важливо, коли йдеться про розподіл шматочків пирога”, – пояснює він. Вже зараз Китай вважається другим за важливістю після США ринком для німецьких інвестицій. 5,2 тисячі німецьких підприємств вже присутні на цьому ринку. Вони забезпечують роботою більше ніж мільйон працівників та інвестували приблизно 48 мільярдів євро.
Сабіне Кінкартц, Валерій Сааков
За матеріалами:
Deutsche Welle
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас