Повний вперед: Uber скоро запуститься в Україні — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Повний вперед: Uber скоро запуститься в Україні

Фондовий ринок
1284
Вранці 4 грудня західний інтернет облетіла чергова новина про стартап Uber. Після отримання більш ніж $2 млрд нових інвестицій, оцінка сервісу зросла до нечуваних $62,5 млрд. У підсумку Uber став дорожчим за компанії рівня Ford, Time Warner і навіть eBay, з виторгом, який у десятки разів перевищує сервіси з виклику таксі.
Втім, для українців цього ж дня ще цікавішу новину озвучив заступник Міністра інфраструктури України Володимир Омелян. У себе на Facebook він повідомив, що був присутнім на зустрічі з представниками компанії Uber, яка незабаром може почати свою роботу в Україні.
У розмові з Forbes Омелян додав, що зустріч мала здебільшого ознайомчий характер. Представники сервісу розпитували про законодавство, конкуренцію, сплату податків. Також заступник міністра зазначив, що жодних пільг в Uber не просили. «Сприяння їм не потрібно», – додав заступник міністра інфраструктури.
Якщо все піде за планом, то запуститися в Україні сервіс може вже до кінця місяця. «Uber – одна з найвідоміших технологічних компаній, яка змінює уявлення про таксі в 67 країнах світу. Ми можемо стати 68-ю», – зазначив заступник міністра економічного розвитку і торгівлі Максим Нефьодов.
На запуск до кінця року вказує і тимчасова зайнятість майбутнього керівника українського офісу Uber – Аркадія Вершебенюка. Своє призначення він підтвердив виданню, а також додав, що «в найближчі тиждень-два буде дуже багато роботи». До цього Вершебенюк працював консультантом у консалтинговій компанії Egon Zehnder. Крім того, він викладає консалтинг і стратегічний менеджмент у Київській школі економіки.
Привіт, Україно
У сусідніх з Україною країнах сервіс Uber працює вже досить давно. Приміром, у столиці РФ він стартував близько двох років тому. Чому так довго готувався вихід на український ринок? Однією з причин стало тривале очікування запуску 3G. Замовлення автомобіля й оплата поїздки проходять через мобільний додаток, а для його повноцінної роботи потрібен швидкісний інтернет. Лише віднедавна три українських мобільних оператори покрили мережею 3G весь Київ, що і зробило можливим запуск сервісу.
Столиця України якраз і буде першим містом, де Uber почне свою роботу. Потім у планах вихід на всі міста-мільйонники – Харків, Дніпропетровськ, Одесу, Львів. Чи буде заходити Uber у міста з меншою чисельністю населення – поки що не повідомляється.
Ознайомлене з розвитком ситуації джерело повідомило Forbes, що сервіс може бути запущено в будь-який момент, хоча підготовка ризикує затягнутися і до січня 2016-го. Зараз компанія відбирає водіїв, перевіряє ліцензії, страховки й автомобілі: для роботи в Uber потрібно мати авто не старше 3-5 років.
Сервіс Uber в світі пропонує кілька варіантів машин за викликом: дешевий Uber X/Pop, звичайний Uber з автомобілями середнього класу і Uber Black з авто представницького класу. У деяких країнах також є Uber Suv для перевезення шести чоловік (замість стандартних чотирьох) і Uber Lux з дорогими автомобілями рівня Mercedes S-класу (назви для кожної категорії можуть відрізнятися залежно від країни). В Україні спочатку буде працювати тільки звичайний Uber з машинами середнього цінового сегмента комфорт-класу.
Прощайте кеш, розбитий Lanos і хамство
Чимало людей у соціальних мережах негативно зустріли інформацію про запуск Uber в Україні. Згадувалися недавні протести в Парижі, під час яких водії традиційних таксопарків блокували дороги, вимагаючи в уряду заборонити роботу сервісу. Тут варто внести ясність у деякі моменти.
У Парижі протестували виключно проти одного виду Uber – Uber Pop. В рамках цього напрямку з софтом сервісу на дороги виходили водії без ліцензій, за рахунок чого вони пропонували доступніші тарифи і перетягували на себе клієнтів. В результаті Uber Pop у місті закрили, тоді як всі інші варіанти для поїздок доступні, сервіс продовжує працювати.
У деяких містах проти Uber виступають через несплату податків, про що встигли повідомити і представникам місцевих державних органів. На своїй сторінці в Facebook директор департаменту стратегічного розвитку дорожнього ринку й автомобільних перевезень Роман Хміль зазначив, що в Україні Uber виступатиме податковим агентом і відповідно – буде платити податки. Для країни, в якій 99% ринку таксі перебуває в тіні, це хороші новини.
Останнього вдасться досягти за рахунок повної відмови від готівки. В Uber всі транзакції проходять виключно через мобільний додаток, до якого користувач прив’язує свою банківську карту. Готівки на руки водій не отримує, а зароблені ним кошти перераховуються на карту з певними інтервалами (раз на кілька днів/тиждень).
Від запуску Uber повинні виграти як водії, так і пасажири. Останні, приміром, можуть розраховувати на подачу автомобіля відповідного класу і в належному стані: старі чи некондиційні авто заборонятимуться. Згідно з правилами сервісу, якщо авто не потраплятиме в заявлений сегмент, водієві можуть відмовити у співпраці. Кожному таксисту можна ставити оцінки: коли середній бал падає нижче 4-х, кількість замовлень у нього різко знижується, що впливає на заробіток. Це мотивує водія поводитися під час поїздки більш ввічливо.
Водії, у свою чергу, також мають систему захисту від неприємних пасажирів – та ж система оцінки, яка діє за тим же принципом: якщо у людини низький бал, за нею просто не будуть приїжджати. За свої послуги сервіс стягує комісію, яка коливається від 5 до 20%. Ще один бонус для водіїв Uber – вища вартість поїздки. За попередніми даними, ціни на послуги Uber в Україні будуть дещо вищими за середні по ринку.
Незвичайний підхід
Особливість Uber полягає не тільки в тому, що система працює виключно через мобільний додаток, але і в схемі розрахунку поїздки. Українці звикли, що диспетчер називає єдину суму за посадку і кілометраж, яку й потрібно в кінці заплатити.
Тоді як в Uber пасажир платить за посадку, а далі тарифікація йде окремо за кілометраж і окремо за час, проведений у дорозі. Іншими словами, якщо машина потрапила в затор, пасажир змушений буде оплачувати простій. За рахунок цього поїздка може обійтися дорожче, ніж зазвичай, і стати неприємним сюрпризом у вигляді великого списання з банківського рахунку.
Ще один мінус Uber, з яким можуть зіткнутися його українські користувачі, – мала кількість підключених машин. Це характерно для всіх міст, де сервіс тільки починає працювати. На початку кількість автомобілів не буде співставною з можливостями того ж сервісу Uklon, тому чекати машину можна буде більше 10 хвилин. Правда, з часом ситуація змінюється. Скажімо, в тому ж Нью-Йорку щодня на роботу виїжджає понад 30 000 машин Uber.
Добрий знак
Незважаючи на неоднозначну репутацію сервісу Uber, його прихід у країну вважається позитивним моментом. Найдорожчий стартап у світі починає працювати в Україні навіть на тлі слабкої місцевої валюти і тривалої кризи. Це хороший сигнал для великих міжнародних брендів, вважають близькі до переговорів експерти. «Я лише додав – повний вперед!» – резюмував підсумки зустрічі із запуску Uber в Україні Володимир Омелян.
Ілля Кабачинський
За матеріалами:
Forbes.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас