На шкоду державі: В Україні проведуть дешеву приватизацію під виглядом концесії, - експерт — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

На шкоду державі: В Україні проведуть дешеву приватизацію під виглядом концесії, - експерт

Казна та Політика
2944
Україну чекає бум дешевої приватизації під виглядом передачі держмайна в концесію, при цьому профільне законодавство захистить концесіонера на шкоду державним інтересам.
Про це заявив глава Асоціації фахівців оцінки Степан Максимов, йдеться на офіційному сайті організації.
За його словами, за всіма умовами передачі державних об’єктів у концесію, вигоди спрямовані тільки в одну сторону – в сторону концесіонера.
«Наприклад, держава зобов’язана відшкодувати концесіонеру інвестиції, які той вкладе в модернізацію отриманого об’єкта. А за побудовані нові будівлі та ін. створені активи концесіонер і зовсім не платить. Амортизаційні відрахування на об’єкти концесії також повертаються коштом держави (концесіонер просто зменшує концесійний платіж на цю суму). Але найголовніше, що за існуючої в Україні формули розрахунку концесійного платежу – для таких галузей, як транспорт, морські порти, водопостачання, цей платіж буде набагато меншим, ніж орендна плата, якби ці ж об’єкти віддавали в оренду, а не в концесію», – підкреслив Максимов.
Голова асоціації зазначив, що на кінцеву суму концесійного платежу сильно впливає показник фондовіддачі галузі та економіки України. Він дозволяє чиновникам мінімізувати концесійний платіж. При цьому максимальна планка законодавчо обмежена на рівні 10%, а мінімальна – ніяк не регламентована. Для деяких галузей, як зазначив Максимов, концесійний платіж не перевищує 3%. Тобто концесіонер може платити не більше 3% від вартості отриманого об’єкта за умови, що оцінка була об’єктивною і відповідає ринковим умовам.
Як вважають оцінювачі, саме за рахунок фондовіддачі в транспортній галузі, показники якої були штучно переглянуті в 2010 р., попередня влада мала намір за символічну плату віддати в концесію найбільший в Україні морський порт «Південний» одному з українських олігархів. Процес передачі в концесію ДП «МТП «Південний» стартував у 2013 р. Проте, в 2015-му ФДМУ запропонував кардинально переглянути законодавство про концесію, в тому числі і формулу розрахунку концесійного платежу. У результаті спроба дешево віддати приватнику єдиний глибоководний порт України не увінчалася успіхом. Однак, поки закон «Про концесію» не переглянутий, ризик дешевої приватизації під прикриттям концесійних договорів зберігається.
На думку Максимова, концесійне законодавство дозволяє не просто зменшувати концесійний платіж на самому старті, але з часом перетворити концесію на умовність. Це, зокрема, прописано в умовах «виведення деяких активів з експлуатації внаслідок їх списання».
«Це означає, що концесіонер може проводити модернізацію отриманого в концесію об’єкта шляхом виведення його частин з експлуатації та будівництва нових. Він не сплачує за списані об’єкти і за побудовані нові. Таким чином, концесійний платіж може бути знівельовано до мінімуму. Саме тому, за порівняно зі звичайною орендою держмайна, вигода від його концесії звичайно є, але не для держави», – резюмував він.
За матеріалами:
Forbes.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас