Кого і як українські роботодавці заохочують в кризу — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Кого і як українські роботодавці заохочують в кризу

Особисті фінанси
2392
Більше половини роботодавців (54%) відмовилося від заохочення співробітників цього року, говориться в дослідженні порталу rabota.ua.
Решта 46% компанії крім зарплати продовжують заманювати співробітників тими чи іншими приємними опціями. «У 74% випадків соцпакети надаються кожному співробітнику, 13% роботодавців так виховують лояльність у керівників вищої та середньої ланки, а 8% компаній надають різноманітність бонусів тільки вищому керівництву», – роз’яснила контент-менеджер rabota.ua Тетяна Пашкіна.
Найпоширеніші соцпакети включають користування службовою технікою та апаратурою, наприклад, мобільними телефонами або ноутбуками (49%), оплату мобільного зв’язку (46%), медичне страхування (43%), подарунки до свят (36%), матеріальна допомога з хвороби (35 %). Кожному четвертому власникові соціального пакету доступна додаткова відпустка і оплата проїзду (при необхідності оплати бензину). При цьому службове авто надається лише кожному п’ятому.
За даними rabota.ua, в 81% випадків вибір, яку опцію включити в свій соцпакет, співробітникові не надається. Ще 14% роботодавців вибір пропонують, але з обмеженого числа опцій. Лише кожен двадцятий з опитаних може вибирати зручні опції з необмеженого числа тих, що надаються компанією.
Цікаво, що кожен четвертий з опитаних, на роботі у яких доступний соціальний пакет, повідомив, що не користується цими послугами. Якщо порівняти з бажаннями самих працівників, то соцпакет вельми відрізняється від реальних. Приміром, про службову техніку мріють лише 12% (а не кожен другий, який її отримує в реальності), подарунки до свят вибрали 10% (замість 36%), а страхування для членів сім’ї воліли б бачити у соцпакеті 16% (замість 9 %).
«Соцпакет різко скорочуються. Навіть ті компанії, у яких немає проблем з соцбюджетом, оптимізують його структуру. Приміром, щоб бачити, чи реально необхідна співробітнику та чи інша опція, її пропонують оплачувати частково: за курси іноземної мови 50% платить організація, 50% сам співробітник, тоді він більш мотивований дійсно вчити мову », – говорить гендиректор міжнародної рекрутингової компанії WORLD STAFF Дмитро Толмачов.
Також він цього року стикався з ситуацією, коли в компанії відмовлялися від медстраховки через молодість кадрів: через велику кількість юних працівників, нею реально практично ніхто не користувався. Ще одна компанія відмовилася від покупки абонентів в басейн, зате створила ідеальні умови для велосипедистів, аж до душа і кімнати для переодягання.
«Основний тренд сезону – адресна нематеріальна мотивація. Не оплачують скопом курси англійської чи китайської для всього офісу, а опитують співробітників, що їм реально потрібно. Припустимо, якийсь дуже цінний співробітник бажає відвідати конференцію, на якій виступатиме відомий міжнародний лектор, наприкінці весни 2016-го … Йому можуть пообіцяти цю поїздку. А комусь оплатять триденний треннинг під Києвом », – зазначив Толмачов.
Але найчастіше керівництво компаній і менеджмент по-різному дивляться на самі мотиватори. Найманих працівників, у першу чергу, цікавлять не соцпакети, а хороша зарплата, у той час як роботодавці намагаються економити.
«Більшість роботодавців зміщує цього року акценти з матеріального заохочення на нематеріальне. Але, як показує наше дослідження, невдоволення рівнем заробітної плати зросло навіть у порівнянні з початком року. Її адже мало кому підвищили, і до кінця року навряд чи піднімуть », – запевнила керівник експертно-аналітичного центру Head Hunter Україна Руслана Березовська.
За матеріалами:
Вісті
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас