МТСБУ схвалило введення системи прямого врегулювання по ОСАЦВ до червня 2016
Президія Моторного (транспортного) страхового бюро схвалила введення системи прямого врегулювання за договорами обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників транспортних засобів (ОСАЦВ) до червня 2016 року.
Про це йдеться в повідомленні бюро.
У 2016 році ринок ОСАЦВ перейде на практику прямого врегулювання збитків.
Рішення про запуск пілотного проекту було підтримано президією МТСБУ.
Таким чином, постраждалому в ДТП не потрібно буде більше звертатися в страхову компанію винуватця в ДТП.
Врегулювати подія і здійснювати страхове відшкодування буде той страховик, з яким сам потерпілий уклав договір ОСАЦВ.
Врегулювати подія і здійснювати страхове відшкодування буде той страховик, з яким сам потерпілий уклав договір ОСАЦВ.
Подальші взаєморозрахунки між страховою компанією винуватця в ДТП і страховиком потерпілого проходити без участі застрахованого.
Участь у пілотному проекті з прямого врегулювання буде добровільною для страхових компаній.
За попередніми оцінками своє бажання взяти участь у проекті вже висловили 15 страхових компаній, ринкова частка яких становить близько 60% договорів ОСАЦВ.
За попередніми оцінками своє бажання взяти участь у проекті вже висловили 15 страхових компаній, ринкова частка яких становить близько 60% договорів ОСАЦВ.
Добровільна участь у проекті невеликої кількості страхових компаній дозволить провести апробацію механізму прямого врегулювання і, при необхідності, удосконалити його до моменту прийняття змін до законодавства у сфері ОСАЦВ .
Запуск пілотного проекту дозволить споживачам страхових послуг на практиці переконатися в перевагах прямого врегулювання збитків за договорами ОСАЦВ.
Клієнт зможе вибрати страховика, регулюватиме страхова подія.
Тобто навіть якщо обидві страхові компанії – і потерпілого, і винуватця ДТП – є учасниками угоди про пряме врегулювання, потерпілий може звертатися як до свого страховика, так і до страховика винуватця.
Подальші взаєморозрахунки між страховиками будуть проходити по “Бельгійській моделі”.
Всі збитки планується розділити на три класи – до 50 тис. гривень, від 50 до 100 тис. гривень і більше 100 тис. гривень.
Взаєморозрахунки в рамках першого класу будуть проводитися за середній сумі виплати, у другому класі – по фактично виплачену суму збитку.
Взаєморозрахунки в рамках першого класу будуть проводитися за середній сумі виплати, у другому класі – по фактично виплачену суму збитку.
Збитки, які належатимуть до третього класу (більше 100 тис. гривень), будуть відшкодовуватися в рамках угоди про пряме врегулювання, а врегулювання буде проходити в загальному порядку, тобто страховиком винуватця в ДТП.
Для взаєморозрахунків між страховиками буде обраний уповноважений банк, в якому для кожної компанії буде відкрито спеціальний рахунок.
МТСБУ буде виступати оператором взаєморозрахунків між страховими компаніями.
Вся інформація про страхові виплати буде знаходитися в Централізованої базі даних МТСБУ. На основі цієї інформації буде здійснюватися розрахунок середньомісячної суми середнього збитку.
Для забезпечення виконання зобов’язань страховиками передбачений обов’язковий цільовий внесок у розмірі 50% середньомісячного розміру страхових виплат, який буде переглядатися щокварталу.
Запуск пілотного проекту заплановано на весну 2016 року.
МТСБУ оприлюднені документи для страхових компаній-членів Бюро, охочих приєднатися до участі в проекті.
Також триває розробка ІТ-системи і підготовка до конкурсу на вибір уповноваженого банку.
Як повідомляло агентство, у серпні МТСБУ ініціювало введення електронного поліса обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземного транспорту (ОСАЦВ ).
Також триває розробка ІТ-системи і підготовка до конкурсу на вибір уповноваженого банку.
Як повідомляло агентство, у серпні МТСБУ ініціювало введення електронного поліса обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземного транспорту (ОСАЦВ ).
За матеріалами: Українські Новини
Поділитися новиною