Закон "Про залізничний транспорт" ускладнює ведення бізнесу в Україні, - ФРТУ
Запропонований Мінінфраструктури проект закону “Про залізничний транспорт” значно погіршує умови ведення бізнесу в Україні, давши перевіряючим органам ще одну формальну можливість тиску практично на будь-яке велике підприємство в Україні.
Про це заявив керівник комітету залізничного транспорту Федерації роботодавців транспорту України Дмитро Демидович.
“На сьогоднішній день Укртрансінспекція, або майбутня інспекція, яка контролюватиме питання безпеки, займалася безпосередньо інфраструктурою на залізниці. Який сенс тепер запускати її на територію промислових підприємств. Нехай бізнес сам займається своєю інфраструктурою. Навіщо ми ускладнюємо взаємини між бізнесом, міністерством, інспекцією і т.і.? Я вважаю це абсолютно зайва ініціатива, яка не повинна бути в цьому законі”, – підкреслює Дмитро Демидович.
За його словами, проект МІУ, на жаль, був розроблений без консультацій з учасниками галузі та без урахування їх позиції. У результаті його прийняття призведе до зниження рівня інвестицій у розвиток виробництва, оскільки тарифна політика у сфері перевезень стане непрозорою і непрогнозованою. Робота підприємств, пов’язаних з залізничними перевезеннями, залежатиме від рішень Національної комісії регулювання транспорту, яка отримає право затверджувати тарифи без осуду з учасниками ринку.
“Сьогодні залізниця, Міністерство інфраструктури обговорює тариф, проводить відкриту дискусію, є слухання. Закон про природні монополії передбачає, що НКРТ стверджує тариф самостійно без дискусії. Це буде гра в одні ворота. Зверніть увагу, що на останній зустрічі, на якій обговорювалося підвищення тарифів на перевезення, було дуже багато учасників. Завтра ми цю дискусію втрачаємо”, – підкреслив Дмитро Демидович.
При цьому він зазначив, що питання стратегічного розвитку залізниці та рівень тарифів на перевезення повинні обговорюватися з усіма зацікавленими особами. Експерт підкреслює, що із застосуванням положень закону, автором якого виступає міністерство, можуть також виникнути труднощі, оскільки його фундаментальні визначення вимагають пояснень. Це наслідки відсутності діалогу з галуззю в процесі розробки документа.
“Закон досить складно написаний в цій частині і важко зрозуміти, що таке суспільна інфраструктура, що таке несуспільна інфраструктура. Я, наприклад, так до кінця і не розібрався, розділилися думки і у юристів з цього питання. Тобто, є маса моментів у законі , які вже на цьому етапі породжують конфлікт інтересів”, – відзначає глава комітету залізничного транспорту Федерації.
Як повідомлялося, проект закону України “Про залізничний транспорт”, який Міністерство інфраструктури передало на розгляд до Кабінету міністрів, викликав безліч нарікань з боку експертів. На їхню думку, закон однобокий і враховує тільки позицію чиновників. У законі не врегульовано механізм інвестування в залізничну інфраструктуру, відсутні можливості для бізнесу контролювати використання вкладених ними коштів. У тому числі не прописані обмеження для цільового використання “Укрзалізницею” коштів, що надходять як інфраструктурної частини тарифу.
Відзначається також, що законопроект орієнтується у формуванні тарифів на тарифи світового ринку, при цьому не враховуються такі специфічні українські фактори, як розвинена мережа залізниць, сформована вантажна база і висока інтенсивність залізничних перевезень.
Відзначається також, що законопроект орієнтується у формуванні тарифів на тарифи світового ринку, при цьому не враховуються такі специфічні українські фактори, як розвинена мережа залізниць, сформована вантажна база і висока інтенсивність залізничних перевезень.
За матеріалами: Центр транспортних стратегій
Поділитися новиною