Скандал з Volkswagen виявив помилки регуляторів в ЄС, - FT — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Скандал з Volkswagen виявив помилки регуляторів в ЄС, - FT

Світ
456
Скандал навколо Volkswagen виявив провал Європейської комісії та низки національних регуляторів країн ЄС у протидії застосуванню спеціального обладнання, яке фальсифікує дані екологічних тестів.
Про це сьогодні повідомляє Financial Times, журналісти якого зв’язалися з європейськими національними регуляторами країн з великим об’ємом автовиробництва. Відомства запитали, чи перевіряли вони машини на наявність так званих “приладів провалу” за період з 2007 року, коли Єврокомісія оголосила таке обладнання незаконним.
У Німеччині, Іспанії, Словаччини та Чехії регулятори відповіли, що нічого такого не робили. У Великобританії та Франції відмовилися коментувати. І тільки італійське відомство зізналося, що проводило кілька таких перевірок.
Фіаско Європи в боротьбі проти “приладів провалу” підштовхує деяких політиків до закликів посилити контроль за шкідливими викидами за прикладом США. Європейський режим контролю сьогодні дуже м’який і дозволяє виробникам вибирати собі найбільш лояльного регулятора серед національних по всіх Європі, який допустить продукцію до всього ринку ЄС.
Політики також стурбовані потенційним конфліктом інтересів, який може виникнути через те, як виробники автомобілів платять за сертифікацію в різних країнах. Конкуруючи між собою, регулятори намагаються пом’якшити вимоги і ціни, намагаючись залучити компанії.
“Проблема в тому, що система, створена в ЄС, стала дуже спотвореною конкуренцією і підштовхує владу країн робити процес перевірки якомога простішим, щоб він був привабливим”, – пояснив нідерландський депутат Європарламенту герб-Ян Гербранда, який також входить до комітету з питань довкілля. Він закликає Європейську комісію створити новий орган, який був би більш надійним і проводив чесні перевірки автомобілів.
Єврокомісія ще в 2007 році прийняла постанову про перенесення перевірки на викиди оксидів азоту з лабораторії на дорогу, де різні прилади не змогли б обдурити тест. Однак євродепутати пояснюють, що завдяки лобістам від автомобільної індустрії імплементація цього документа затягнулася на роки. Ця постанова запрацює не раніше, ніж у другій половині 2017 року.
Тим часом, ще в 2013 році експерти Єврокомісії застерігали регуляторів про існування обладнання, яке може обдурити тести. Тому варто бути пильним і перевіряти на наявність такого обладнання в автомобілі. У свою чергу, національні регулятори привели ряд причин, чому вони не проводили такі інспекції.
У Німеччині чиновники сказали, що “прилад провалу” можна виявити тільки на дорозі, а не в лабораторії. А проводити таке тестування у них немає повноважень. В Італії та Чехії пояснили, що автомобілі Volkswagen були авторизовані в Німеччині. Тому вони не бачили необхідності проводити повторний тест. Німецька ж сторона це не підтвердила.
У Празі і Братиславі розповіли, що виробники автомобілів, які працюють в країні, проводять сертифікацію за межами чеської та словацької території. Приміром, чеська компанія Skoda, яка теж належить Volkswagen, проводить екологічні тести своїх авто у Великобританії. В Іспанії регулятор пояснив, що нібито не має права втручатися в конструкцію автомобілів і шукати там додаткове обладнання.
“Нинішня європейська система перевірки була розроблена для бездіяльності, і це саме те, що вона і робить”, – сказав директор Transport and Environment campaign group Джос Дінгс.
За матеріалами:
Financial Times
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас