Всі на ТО! — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Всі на ТО!

Казна та Політика
1546
Коли повернуть обов’язковий техогляд і що він буде собою представляти
«Чи повернеться обов’язковий техогляд і як він буде проходити?», – таким питанням задавалися багато хто на цьому тижні. Hubs з’ясував, чому тема ТО знову стала актуальною.
Чи повернеться техогляд
Активно обговорювати обов’язковий ТО почали ще минулої неділі. Причиною розмови став пост в Facebook Олега Назаренка, голови Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів (ВААІД). Назаренко стверджував, з посиланням на джерела в уряді, що Кабмін збирається повернути «огляд» автомобілів з січня 2016 року. Нібито чиновники змушені це зробити, тому що не можуть простежити за тими, хто повинен платити податок «на розкіш».
«За відсутності обов’язкового техогляду неможливо проконтролювати авто на предмет сплати транспортного податку, тому вони мають намір (є така пропозиція в Мінфіні) з 01.01.2016 повернути обов’язковий техогляд і при проходженні техогляду контролювати в ДАІ сплату транспортного збору», – запевняв глава ВААІД.
Під транспортним збором мається на увазі податок, який збирають з власників автомобілів не старше п’яти років з об’ємом двигуна більше:
Власники таких авто повинні платити 25 000 гривень щорічно, поки їх «сталевому коню» не виповниться п’ять років. У середу на заяву Назаренко відреагували в Міністерстві фінансів. У відомстві Наталії Яресько запевнили, що не планують пропонувати повернення технічного огляду на автомобілі. І взагалі питання технічного огляду автомобілів не входять і ніколи не входили в компетенцію міністерства.
«Міністерство не має повноважень і, відповідно, не планує пропонувати повернення технічного огляду на автомобілі», – підкреслили в Мінфіні.
Але історія на цьому не закінчується. На пост Назаренка також відреагували в ДАІ. І ось представники автоінспекції підтвердили, що обов’язковий техогляд таки повернеться.
Навіщо і коли повертають
Новина про повернення ТО викликала шквал обурень. Мовляв, «даішники» відвоювали для себе своє старе добре джерело доходів – продаж талонів про проходження техогляду. Насправді ж повернути перевірку технічного стану автомобілів нас зобов’язує Європа. Україна пообіцяла гармонізувати з ЄС свою нормативну базу у сфері дорожнього руху. І тепер ми повинні виконати директиву, в якій чітко написано: транспортні засоби підлягають періодичним перевіркам на придатність до експлуатації.
Чотири роки тому така норма діяла і в Україні – за Законом «Про дорожній рух» всі автомобілі в нашій країні повинні були проходити ТО. Але в 2011 році депутати внесли правку до закону і виключили зі списку транспортних засобів, які повинні перевірятися обов’язково, приватні авто, причепи, мотоцикли та мопеди.
Тепер, по суті, закон потрібно повернути в попередній стан. Тобто прибрати з нього правку 2011 року. Для цього, згідно з планом імплементації директиви ЄС, потрібно буде до кінця цього року розробити відповідний проект закону. На початку наступного року Кабмін повинен буде розробити вимогу до технічного огляду. Тобто конкретний перелік того, що потрібно перевіряти в автомобілі.
До кінця 2016- го Україна має визначитися з тим, хто буде проводити обов’язковий технічний огляд. І з 2017-го нормативні акти про обов’язкове ТО повинні вступити в силу.
Як будуть проводити ТО
«Ми будемо вимагати, щоб список перевірок істотно скоротили. Залишили перевірку гальм, світла і викидів. А автомобілі до п’яти років взагалі не повинні проходити огляд », – сказав Hubs Олег Назаренко.
Але якщо ознайомитися з вимогами Європейського союзу, то можна зробити висновок, що побажання глави ВААІД, м’яко кажучи, завищені. Список обов’язкових перевірок, зазначений у директиві ЄС, нічим не поступається тому, що діяв в Україні.
Для наочності – два списки вимог. Зліва – ЄС, справа – Україна.
Всі на ТО!
По суті, різниця лише в деталізації. Наприклад, українські норми не допускають корозію кузова. Європейці вважають іржу проблемою, якщо тільки вона утворилася на ємностях з якою-небудь рідиною і може призвести до протоку.
Крім цього, директива дозволяє на розсуд уряду поповнювати цей список новими перевірками хоч до нескінченності. Тобто вимоги до технічного стану автомобіля в Україні і зовсім можуть вирости.
Що стосується періодичності оглядів, тут у ЄС є лише максимальні обмеження: для нових авто – не пізніше, ніж через чотири роки після початку експлуатації, для держаних – не рідше, ніж два рази на рік. Але, за рішенням уряду, перевірки можна проводити і частіше.
Якщо говорити про практику в Європі, то там перший обов’язковий огляд автомобілів проводиться, коли машина досягає віку 3-4 роки. Відстрочки в п’ять років, яку пропонує Назаренко, немає в жодній країні ЄС.
Єдиної практики в періодичності перевірки авто, досягли «призовного» віку, в Європі теж немає. У якихось країнах стан автомобілів інспектують щороку, в якихось – кожні два роки. В Україні до скасування техогляду особистий транспорт перевіряли раз на два роки.
До речі, ціни на техогляд у країнах ЄС теж дуже різні.
Всі на ТО!
Хто проводитиме огляд
До 2011 року огляд автомобілів в нашій країні проводила Державтоінспекція. Як це буде відбуватися в наступному році, в ДАІ поки не знають.
У директиві ЄС написано, що огляд повинні проводити державні установи або приватні компанії, уповноважені державою. У Європі, як правило, діє другий варіант. Наприклад, у Великобританії власники СТО можуть подавати заявки на право проводити техогляд прямо на сайті регулятора. Що потрібно мати, щоб отримати таке право, зазначено в спеціальній пам’ятці.
Передачу ТО в руки приватників в Україні теж не виключають. «Це можна втілити в життя в дуже правильному рішенні. Наприклад, при проходженні звичного для всіх технічного обслуговування на сертифікованих станціях робиться додатковий комплекс діагностики. І, як результат, видається сертифікат про проходження обов’язкового технічного огляду автомобіля », – такий варіант, за словами Владислава Кріклієм, заступника голови департаменту ДАІ МВС України, розглядають зараз у профільному відомстві.
Віталій Єрмаков
За матеріалами:
Hubs
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас