Возити по-новому — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Возити по-новому

Технології&Авто
1524
Як зміняться правила користування дорогами для вантажівок
Міністерство інфраструктури знайшло головного ворога українських доріг – вантажівки. Саме вони, на думку департаменту автотранспорту, «безжальні вбивці» дорожнього полотна. У зв’язку з цим у відомстві вирішили змінити правила користування автомобільними дорогами для перевізників.
Що змінюється
У міністерстві пропонують два нововведення:
  • Зробити для фур вагою від 12 тонн дороги платними.
  • Жорстко контролювати вагу вантажівок.
Щоб брати гроші за проїзд вантажівок, потрібно прийняти спеціальний закон. А ось для контролю ваги машин нормативна база є. Залишилося тільки встановити по всій країні вагові комплекси.
З вантажівок вагою від 12 тонн в міністерстві хочуть збирати 3 гривень за кожен кілометр. «Ми розробили спеціальний проект закону. Плануємо подати його до Верховної Ради до осінньої сесії », – пояснив Hubs Роман Хміль, начальник департаменту автотранспорту в Міністерстві інфраструктури.
Якщо все піде за планом, то система може запрацювати в 2017 році. «На першому етапі ми хочемо ввести віньєтки. А наступним кроком буде так званий e-Tolling », – зазначив Хміль.
А от боротися з перевантаженням міністерство вже почало. Обмеження по максимально припустимій вазі автомобілів в Україні існують вже давно. Так, наприклад, згідно з постановою Кабміну, вантажівка може важити не більше 40 тонн. Але ці обмеження не дотримувалися.
Почали з Миколаївської області – там запрацював пункт зважування вантажівок. Правда, ваги на трасі викликали бурхливе обурення у перевізників. У понеділок миколаївські водії «фур» перекрили дорогу. А народний депутат і співвласник одного з найбільших вантажовідправників регіону, агрокомпанії «Нібулон», Андрій Вадатурський у себе в Facebook вибухнув гнівним постом.
«Встановити вагові комплекси потрібно було в Херсоні та Одесі, а не тільки в Миколаївській області. Дивує, чому було обрано тільки один напрямок », – обурювався депутат-бізнесмен.
Вадатурського, звичайно, зрозуміти можна – ваги якраз перегородили шлях до елеваторів «Нібулона». І це йому здалося несправедливим і виключно корупційним методом боротьби з перевантаженням.
Та й серед претензій водіїв не було вимоги заборонити зважувати. Перевізників, так само як і нардепа, обурила географічна вибірковість.
У міністерстві запевняють: з часом фури будуть зважувати на всіх напрямках. За словами Хміля, всього в Україні встановлять 200 стаціонарних вагових комплексів. Також діятимуть мобільні ваги, якими будуть перехоплювати тих, хто вирішить об’їхати стаціонарне зважування.
В асоціації перевізників АсМАП ініціативу міністерства з вагами підтримали. «Ми сьогодні на непланові ремонти витрачаємо більше $ 180 млн на рік. Через такі дороги виходить з ладу ходова частина. Тому ми стоїмо за те, щоб обов’язково був контроль на дорогах », – заявив президент АсМАП Леонід Костюченко.
Коли будуть будувати дороги
Боротьба з вантажівками – гарний привід не будувати дороги. У міністерстві впевнені, зерновози тут же «вб’ють» нове полотно. Та й грошей на будівництво немає. Мінінфраструктури знову ж розраховує на парламент.
Ще в липні в інтерв’ю Hubs Роман Хміль запевняв, що міністерство розробило проект закону. Цей документ направить гроші від акцизів, зібраних з продажу нафтопродуктів, в дорожнє господарство. За підрахунками Мінінфраструктури, в 2015 році акцизні збори з нафтотрейдерів дозволять зібрати на ремонт доріг до 35 млрд гривень. Зараз ці гроші йдуть на інші цілі.
Віталій Ермаков
За матеріалами:
Hubs
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас