Скільки потрібно часу, щоб позбавити українських абонентів анонімності — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Скільки потрібно часу, щоб позбавити українських абонентів анонімності

Особисті фінанси
5701
Спроба держави дізнатися більше про всіх без винятку клієнтів стільникових операторів на цьому тижні отримала ще одну підставу.
Національна комісія регулювання зв’язку та інформатизації (НКРЗІ) схвалила проект урядової постанови, яка пропонує ввести обов’язкову ідентифікацію всіх без винятку мобільних абонентів.
Серед головних причин боротьби з анонімністю автори документа з Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації (ДССЗЗІ) назвали боротьбу з тероризмом.
Якщо нововведення набере чинності, то, як зазначив голова НКРЗІ Олександр Животовський, можна буде також розвивати нові фінансові послуги.
Найбільші стільникові компанії негативно сприйняли черговий крок держави в бік більш жорсткого регулювання ринку.
За даними самих операторів, понад 90% українських абонентів вибрали передплачений – значить, анонімний – спосіб обслуговування. За даними дослідницької компанії AC&M, на 1 квітня 2015 р. в Україні налічувалося майже 59,25 млн стільникових користувачів.
Таким чином, понад 53 млн SIM-карт наші співвітчизники підключили, просто купивши і вставивши в телефон, без пред’явлення паспорта.
У “Київстарі” зазначили, що “добровільне право абонентів пройти реєстрацію у телеком-оператора давно закріплено в Законі України “Про телекомунікації”. Однак більше 90% віддали перевагу анонімному обслуговуванню, підкреслив директор по регуляторно-правового забезпечення “Київстар” Андрій Осадчук.
“Провести швидку ідентифікацію такої кількості користувачів нереально. Ми вважаємо, що зміни до законодавства, якщо будуть прийняті, повинні поширюватися тільки на нові підключення”, – припустив він.
З ним погодилися і колеги по ринку.
“В якості альтернативного варіанту для обговорення: можна було б розглядати обов’язкову реєстрацію при продажі нових sim-карт, а існуючу абонентську базу не чіпати і не піддавати людей стресу”, – заявили в прес-службі компанії “МТС Україна”.
Представники НКРЗІ після засідання наполягали на тому, що “познайомитися” потрібно з усіма без винятку стільниковими користувачами. Якщо ж впровадити обов’язкову ідентифікацію тільки для нових абонентів, то може виникнути вторинний ринок SIM-карт.
“Старі” будуть продаватися вже за інші гроші всім охочим і без пред’явлення паспорта.
В “Астеліті” визнали як переваги, так і недоліки запланованого Кабміном нововведення. У прес-службі оператора відзначили, що обов’язкова реєстрація всіх стільникових користувачів розширить доступ до всіх сервісів електронної комерції. При впровадженні перенесення мобільного номера (MNP) користувачам легше буде міняти оператора. Жителі слаборозвинених регіонів, де складно відкрити звичайні банківські рахунки, можуть отримати додаткові можливості з кредитування.
Серед недоліків обов’язкової всі представники “великої трійки” вказали на ускладнення процедури нових підключень.
“Мобільним операторам доведеться йти на додаткові – і чималі – витрати, пов’язані з укладенням та зберіганням договорів, підтримкою відповідних баз даних. Зростання витрат неодмінно позначиться на вартості послуг”, – попередила прес-служба “МТС Україна”.
Більше того, нові стартові пакети вже не можна буде вільно купити в магазині або торговому центрі.
“Для операторів це означатиме зменшення обсягів продажів, необхідність зміни системи дистрибуції, додаткові витрати, а для абонентів – зростання цін на зв’язок і додаткові незручності, особливо для жителів невеликих населених пунктів і сіл, де немає магазинів мобільного зв’язку”, – підсумували в прес-службі “МТС Україна”.
Представники операторів попередили, що навіть при обов’язковій реєстрації для всіх стільникових користувачів може виникнути “чорний” ринок SIM-карт.
Обійти обмеження – підключення тільки з паспортом – досить легко, зловмисники оформляють договори на чужі паспорти. Якщо законодавці підтримають обов’язкову ідентифікацію, необхідно в першу чергу вносити відповідні зміни до закону “Про телекомунікації”.
Андрій Осадчук з “Київстару” запропонував встановити значний термін – не менше двох років – для адаптації до нових правил вже підключених абонентів.
Нагадаємо, Держспецзв’язку у своєму проекті урядової постанови запропонувала всього шість місяців для обов’язкової реєстрації всіх стільникових користувачів.
Микола Оліярник, Павло Красномовець
За матеріалами:
Діло
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас