Крах на китайській біржі може потопити шанси Європи на відновлення, - CNN — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Крах на китайській біржі може потопити шанси Європи на відновлення, - CNN

Фондовий ринок
1655
Біржевий крах в Китаї поширює жах серед інвесторів по всьому світу і змушує нервувати Європу, яка є найбільшим торговим партнером Китая.
У понеділок ринки в області різко обрушилися після жахливого падіння китайських основних показників. Акції у Франції та Німеччині втратили більше, ніж два відсотки.
Це різке падіння посилило страхи з приводу глибокого економічного спаду в Китаї, який може спровокувати нові загрози європейському відновленню, яке відбувається на даний момент досить невпевнено.
Ось чому це так важливо: останні офіційні показники за європейським експорту в Китай показують $164 мільярда, що б’є попередній рекорд, який був досягнутий в 2013 році, – 164 мільярди євро. І товарообіг між цими двома країнами становить більше, ніж один мільярд євро ($1.1 мл.н) щодня.
Уповільнення зростання і ринковий розгром затьмарюють перспективи Китаю, і такі великі європейські бренди як “BMW” або “Phillips” вже попереджені про потенційний збиток їхньому бізнесу.
Спад, що спостерігався в понеділок, наочно демонструє, що останні зусилля Пекіна “заспокоїти” ринок є не такими ефективними, як очікувалося раніше. Втрата $ 3 трильйонів на фондовому ринку під час нападу крайньої волатильності минулого місяця вже похитнула впевненість у цьому.
Інвестори, які найбільше схильні до ризику, є дрібними вкладниками. Це означає, що споживчі витрати можуть прийняти удар, ставлячи під загрозу прибуток європейських експортерів від автовиробників до розкішних брендів.
Як реагує Європа
Генеральний директор компанії “Phillips” Франс фон Хаутен заявив у понеділок, що його фірма вельми стурбована станом економіки в Китаї. Адже Китай – це другий за величиною ринок охорони здоров’я і виробник споживчих товарів після США і нараховує 11% всіх продажів, згідно з даними Factset.
Невизначеності до вже і так непростого середовища для автовиробників і великих брендів додають недавні щедрі витрати на боротьбу з корупцією.
Європейські автовиробники є найбільшими гравцями на ринку Китаю. Наприклад, компанія “BMW”, яка отримує близько 19% продажів Китаю, говорить, що її підрозділ “Rolls-Royce” зараз перебуває не в кращому становищі. Його продажі впали на 10% за рік, що призвело до суттєвих занепадів у “сфері розкоші” в Китаї вже в червні.
Обережне відновлення
У той час як китайська економіка знаходиться ніби в зоні турбулентності і являє собою дійсно серйозний ризик, європейська економіка знайшла собі більш міцну опору. Вона навіть зросла на 0.4% у першому кварталі, а темпи приросту склали 1%.
Провідний європейський економіст Джонатан Лойнс (“Capital Economics”) вважає, що для європейської економіки мали місце куди більші загрози, ніж ситуація в Китаї, наприклад, невирішені проблеми в Греції або ж інші “тимчасові чинники” як слабкий євро і низькі ціни на нафту.
І в той час як китайська економіка сповільнює свій розвиток, щорічний приріст близько 6-7% повинен генерувати реальний попит на європейський експорт в найближчі терміни.
Але це не означає, що можна ігнорувати різкі коливання на китайському ринку. Якщо вони “увіллються” в європейський фондовий ринок, наслідки можуть бути руйнівними.
“Якщо падіння на китайських фондових ринках торкнуться європейських ринків за принципом доміно, це призведе до вкрай негативних наслідків для європейської економіки через безсумнівний вплив перших на достаток і впевненість інших”, – зауважив Лойнс.
Пол Ла Моніка і Івана Котасова
Переклад: Анастасія Дубко
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас