Рокіровка «МТС»: чи допоможе оператору зміна бренду? — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Рокіровка «МТС»: чи допоможе оператору зміна бренду?

Фондовий ринок
971
Один з акціонерів російського мобільного оператора «МТС» розповів виданню «Ведомости» про бажання української дочки – «МТС-Україна» – змінити бренд. Замість російського «МТС», керівництво українського мобільного оператора хотіло б бачити бренд Vodafone чи Virgin, запевняє джерело. Причина – негативний вплив на бізнес відкритого зв’язку між українською та російською компанією.
Як доказ наводять зниження частки з обслуговування SIM-карток до 34% і зростання відпливу абонентів до 17,6% за підсумками останнього кварталу 2014 року. Представники «МТС-Україна» запевняють: це пов’язано з втратою Криму та кризовою ситуацією на сході, де в «МТС» була переважна кількість абонентів. Російська прописка, за словами прес-служби, тут ні при чім.
Заяву російського джерела представники «МТС-Україна» не прокоментували, пославшись на те, що це просто чутки в «публікації російського видання». На запитання про те, чи веде компанія переговори з Vodafone, Virgin чи іншими європейськими мобільними операторами про використання їхнього бренду, в «МТС-Україна» відмовилися відповідати.
Керівник з комунікацій Vodafone Адам Ліверсадж підтвердив Forbes, що наразі компанії ведуть переговори щодо подальшої співпраці, але деталей вирішив не розкривати. Те ж повторив і представник «МТС» у Росії Дмитро Солодовніков. Представники Virgin на запит Forbes до моменту публікації матеріалу не відповіли. Нагадаємо, «MTC» і Vodafone є партнерами ще з 2008 року. Тоді компанії уклали домовленість про обмін досвідом, а також закупівлю обладнання і софту зі знижками.
Інформація про можливість купівлі британського бренду за франшизою випливає не вперше. Ще 2014 року представники НКРЗІ повідомили, що з боку «МТС-Україна» надійшов запит у відомство про право на використання марки Vodafone. Але далі за розмови справа не просунулася. Трохи раніше в Україні якраз почався громадський рух у бік відмови від російських товарів. Пропонували бойкотувати і російських мобільних операторів – «МТС» та «Київстар».
Але пов’язувати відплив клієнтів із пропискою та російським брендом усе ж таки не варто. Річ у тім, що сьогодні «Київстар», «МТС-Україна» і life:) – основні українські мобільні оператори – частково чи повністю належать саме російським групам. «Альфа Груп» володіє часткою в VimpelCom (якій належить «Київстар»), а також часткою в Turkcell, яка незабаром контролюватиме 100% мобільного оператора life:). Незважаючи на зміну прописки на європейську, «МТС-Україна» так само залишається власністю російських «Мобільних ТелеСистем».
Зменшення кількості клієнтів «МТС» справді можна пов’язати саме з непростою ситуацією в головному регіоні поширення мережі – у Криму та на сході України. Як доказ, показники того ж «Київстару», який має сильніші позиції на заході та в центрі країни, за останній рік лише зміцнилися. За словами Петра Іванова, директора з комунікацій компанії, 2013 року база абонентів становила 25,8 млн, а 2014-го зросла до 27 млн.
Це пов’язано з тим, що переважна кількість абонентів дивиться на речі поверхово і не намагається розібратися, кому належить оператор. Такої думки дотримується Олександр Шумило, стратег українського брендового агентства Fedoriv: «Більше того, якщо брати Vodafone, виходить ребрендинг із червоного на червоний». За словами Шумила, «МТС» може використати іноземний бренд для європеїзації компанії. «Але річ у тім, що користувачеві буде замало лише напису. За ним мають стояти нові послуги. Те, заради чого люди переходитимуть до оператора».
Згідно з попередніми даними, ні Vodafone, ні «МТС-Україна» не планують жодної співпраці чи інвестування європейських грошей у розвиток української компанії. Мова йде виключно про використання торговельної марки, що активно практикує Vodafone: компанія продає свій бренд по всій Європі в обмін на кілька відсотків від доходу. Відповісти конкретно про розміри роялті Адам Ліверсадж відмовився.
«Потрібно не видавати себе за європейську компанію, а бути нею», – запевняє Андрій Маляренко, керівник дизайн-агентства Brand Pit. За його словами, зміна вивіски і правильна комунікації з користувачем справді допоможуть компанії підтягнути свій імідж і зробити себе більш «європейською», змінити сприйняття бренду. «Київстару» було трохи легше: він хоч і російський, але в РФ компанії з такою ж назвою немає. Утім, лише зміна вивіски на Vodafone оператору «МТС» дасть дуже мало. Для кардинальних змін необхідно показати клієнтові турботу, надати нові сервіси».
Згідно поточної порядку денному, нічого нового «МТС» найближчим часом пропонувати не буде. Втім, як і інші оператори.
Ілля Кабачинський
За матеріалами:
Forbes.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас