У мобільних операторів знову зростають доходи — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

У мобільних операторів знову зростають доходи

Фондовий ринок
471
Великі стільникові компанії відзвітували за роботу в першому кварталі 2015 року.
Хоча 3G ще не запущено, у мобільних операторів намітилася позитивна тенденція: у них підвищуються доходи.
Нескладний аналіз свіжої звітності компаній “МТС-Україна”, “Київстар” і “Астеліт” – ТМ life :) – показує, що вперше з початку останньої кризи всі три оператора закінчили квартал з плюсами.
За три місяці 2015 вони заробили в цілому 6,782 млрд грн. Це на 8,4% більше, ніж за аналогічний період 2014 року.
Такий доробок дозволяє вважати, що в 2015 році галузь телекомунікацій нарешті покаже зростання. Правда, він буде тільки в національній валюті.
Зрозуміло, в доларовому еквіваленті український ринок повернеться на круги своя ще нескоро. Знадобляться роки.
Додатковий дохід операторам дають, в першу чергу, другі сім-карти у абонентів – dual-sim-смартфонів стає все більше.
Забавно, але навіть після відключення мереж в Криму і частини базових станцій у Донецьку та Луганську загальна кількість абонентів у першому кварталі 2015 у порівнянні з аналогічним періодом 2014 не зменшилася.
Навпаки – їх загальна кількість збільшилася на 100 тис і досягло 56,7 млн. Це при тому, що тільки в Криму відключилося більше 2 млн українських сім-карт.
Якщо вважати зовсім грубо – не враховувати населення на окупованих територіях і додати бази “ТриМоб” і CDMA, то проникнення мобільного зв’язку в Україні вже наближається до 140%. Тобто майже у кожного другого українця є по дві сім-карти. Так вигідніше дзвонити на інші мережі.
Виручки операторам додало не лише номінальне збільшення кількості сім-карт. У 2014 році компанії змушені були трохи підкручувати тарифи на міжнародні дзвінки, адже розрахунки з партнерами вони проводять у валюті.
Внутрішні тарифи зазнали лише незначних змін – конкуренція на ринку досі висока. Тарифи скорегували, і виручка в розрахунку на кожного абонента на місяць – ARPU – відразу ж підросла у всіх компаній.
Дивно цей показник підскочив у МТС – майже на 17% до 43 грн при середніх по ринку 37,8 грн. Компанія пов’язує це зі знеціненням гривні і зростанням доходів від інтерконекту – плати за дзвінки з чужих мереж на МТС.
Цілком імовірно, що є й інші причини. Наприклад, у січні “МТС-Україна” оголосила про укладення договору з компанією “Трімоб” про використання її 3G-мережі. Поки МТС не запустила власну мережу третього покоління, вона вирішила протестувати послугу на інфраструктурі партнера.
Один з інсайдерів в “Тримоб” каже, що цією можливістю вже скористалися тисячі абонентів МТС. Хоча послуга за мірками українського ринку коштує недешево – 70 грн за 2,5 ГБ на місяць (“Смартфон 3G перший”).
Найменший ARPU за підсумками першого кварталу 2015 у life :) – 34 грн. Однак це не завадило компанії днями вивести перший 3G-тариф у Львові за мінімальною ціною 89 грн всього на 500 Мбайт і дзвінки.
Місцеві блогери відразу ж назвали такий тариф незручним і дорогим: смартфони, а тим більше планшети, на місяць “з’їдають” більше трафіку.
Навряд чи люди, що витрачали на місяць 34 грн, стануть платити майже в три рази більше. Ймовірно, life :) розраховувала на те, що при запуску першої комерційної мережі 3G + з максимальною швидкістю 63,3 Мбіт/сек буде ажіотаж. Користувачі захочуть спробувати нову технологію майже за будь-які гроші.
Скільки коштуватиме 3G-інтернет, остаточно стане зрозуміло, коли в останніх числах травня свою лінійку тарифів виведе “Київстар”. Компанія вже тестує мережі в Київській області, Києві, Львові та Кам’янець-Подільському.
Якщо лідер ринку повторить порядок цифр тарифів у life :), то ринок мобільного зв’язку вже в третьому-четвертому кварталах може показати помітний приріст.
Не виключено, що “Київстар” виведе більше помірні 3G-тарифи, розраховані на більш широку аудиторію. У такому випадку life :) доведеться відкоригувати розцінки. Інакше 3G перетвориться на преміум-послугу мобільного інтернету, якою скористається лише незначний відсоток абонентів.
Решта продовжать “сидіти” на дешевих і повільних GPRS-пакетах. Якщо, звичайно, оператори їх не закриють. Швидше за все, більш помітне на зростання виручки вплинуть саме масові 3G-тарифи.
Так сталося і з мобільного голосовим зв’язком в Україні в 2002-2007 роках. Оператори вивели на ринок пропозиції для всіх бажаючих, а плата за вхідні взагалі була скасована. Ринок моментально злетів у грошах і користувачів практично до нинішнього рівня.
Стас Юрасов
За матеріалами:
Економічна Правда
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас